IТ-компонента моніторингу якості освітнього процесу економічного університету
Loading...
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті актуалізується необхідність комплексної оцінки
якості освітньої діяльності. Надано визначення якості освіти в рамках
соціологічного та економічного дискурсу. Акцентується увага на якості
освіти як складноструктурованого явища, що складається з комплексу
елементів, які підлягають соціологічному аналізу. Розкрито особливості використання соціальних технологій у системі менеджменту якості
в закладі вищої освіти (економічному університеті). Заропоновано технологію вдосконалення формування загальної концепції реалізації однієї
із складових системи внутрішнього забезпечення якості — системи моніторингу рівня задоволеності якістю освітнього процесу усіх учасників освітнього процесу. Визначено можливості моніторингу оцінки
якості освітньої діяльності в університеті з боку здобувачів вищої
освіти та науково-педагогічних працівників на основі комплексу соціологічних досліджень. Представлено індикатори оцінки якості освітньої діяльності. Проводено спробу імплементації інформаційних технологій у
процеси забезпеченні якості освітніх послуг. Надано опис розробленої
авторами інноваційної технології конвертації даних, отриманих за допомогою хмарних технологій та онлайн-опитувань, до статистичного
пакету програм Statistical Package for the Social Sciences. Відображено
потенціал застосування різнорівневих коефіцієнтів для комплексного
аналізу інформації про якість освітньої діяльності в закладі вищої освіти. Запропоновано технологію моніторингу оцінки якості освітньої діяльності, яка надає можливість оперативного збору та аналізу даних,
побудови рекомендацій для управлінських рішень і розробки прогнозних
сценаріїв розвитку освітньої установи. Авторами доводено, що опитування здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників формує належний зворотній зв’язок між керівництвом закладу вищої освіти
та учасниками освітнього процесу, що дозволяє вчасно розробляти корегувальні управлінські рішення для підвищення якості освітніх послуг.
The article actualizes necessity of comprehensive estimation of
educational activity quality. The definition of quality of education within the
sociological and economic discourse is given. Emphasizes the quality of
education as a structured in a difficult way phenomenon consisting of a complex
of elements that are subject to sociological analysis. The peculiarities of using
social technologies in quality management system in higher education Institution
(Economic University) are revealed. The technology of improvement of the
general concept of realization of one of the components of internal quality
assurance system is offered-the system of satisfaction monitoring of the
educational process of all participants of the educational process. The possibilities
of monitoring of educational activity quality assessment at the university by
applicants of higher education and scientific-pedagogical staff are determined on
the basis of complex of sociological researches. The indicators of educational
activity quality assessment are presented. An attempt is made to implement
information technologies in the processes of quality assurance of educational
services. The description is provided by the authors of the innovative technology
of converting data, obtained using cloud technologies and online surveys, to the
statistical package Statistical Package for the Social Sciences. The potential of
using multilevel coefficients for complex analysis of information on quality of
educational activity in higher education is displayed. The technology of monitoring
of educational activity quality assessment is offered, which provides the possibility
of rapid data collection and analysis, construction of recommendations for
managerial decisions and development of predictive scenarios of educational
institution development. The authors have the opinion that the polls of applicants
for higher education and scientific and pedagogical staff form the proper feedback
between the management of higher education institutions and participants of the
educational process, which allows to develop on time corrective management
solutions for improving the quality of educational services.
Description
Keywords
моніторинг, якість, освітній процес, інформаційні технології, соціологічне опитування, monitoring, quality, educational process, information technology, sociological survey
Citation
Сільченко М. В. IТ-компонента моніторингу якості освітнього процесу економічного університету / Сільченко М. В., Горбов В. В., Горбова Ю. С. // Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: О. Є. Камінський (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2019. – Вип. 97. – С. 201–219.