Використання краудсорсингу в логістиці «останньої милі», як спосіб підвищення якості обслуговування клієнтів

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті виявленіо існуючі проблеми логістики «останньої милі» та запропоновано власне бачення щодо їх вирішення, зокрема за допомогою використання краудсорсингу. Зазначено, що логістика «останньої милі», яка зазвичай асоціюється з кур’єрською доставкою, — це слабка ланка логістичного ланцюга. Саме проблеми з нею найчастіше зводять нанівець усю попередню оптимізацію та зусилля як ритейлерів, так і самих логістичних операторів щодо підвищення якості обслуговування своїх клієнтів. У даній статті досліджено новий спосіб вирішення проблеми «останньої милі» в логістиці, а саме залучення в якості кур’єрів вільних виконавців, тобто краудсорсинг. Безпосередньо в процесі доставки «останньої милі», сутність краудсорсингу полягає в об’єднанні людей, яким необхідно отримати продукцію, з незалежними кур’єрами й організаціями, готовими доставити її максимально швидко. Замість тривалого перебування в сортувальному центрі та подальшого транспортування товар відразу віддається кур’єру, який прямує до клієнта. Впровадження такої практики передбачає переміщення складських приміщень ближче до ринків збуту та організацію безлічі точок отримання товару в містах. Крім того, використання цифрових краудсорсингових платформ дасть можливість агрегувати ключову інформацію про великі та різноманітні логістичні потоки, а також підвищити гнучкість логістичних мереж за підтримки їх стійкості. У статті досліджено досвід співпраці краудсорсингових компаній з логістичними операторами в Росії та запропоновано основні принципи впровадження даної схеми для українського ринку. А саме, запропоновано вітчизняним логістичним операторам та Інтернет-магазинам задля покращення швидкості доставки «останньої милі» та, відповідно, якості обслуговування своїх клієнтів, співпрацювати з компанією Glovo, яка останнім часом активно розвивається в Україні, та є краудсорсинговою платформою. Проведені дослідження дали можливість зробити висновки про те, що краудсорсинг дозволить значно знизити вартість доставки «останньої милі», підвищити її прозорість, а як результат, і якість обслуговування кінцевих споживачів. Однак подібні рішення будуть ефективними тільки при наявності довіри і кооперації між усіма учасниками логістичного процесу. In the article we have identified existing last-mile logistics problems and suggested our own vision of their solving, in particular through crowdsourcing. It was noted that last-mile logistics, which is usually associated with courier delivery, is a weak link in the logistics chain. These problems are often reduce all the previous optimization and efforts of both retailers and logistics operators to improve the quality of their customer service. This article explores a new way of solving the "last mile" problem in logistics, namely the involvement of freelance contractors, that is, crowdsourcing. Immediately in the last-mile delivery process, the essence of crowdsourcing lies in bringing people who need to get their products together with independent couriers and organizations ready to deliver it as quickly as possible. Instead of a long stay in the sorting center and further transportation, the goods are immediately sent to the courier who goes to the customer. The implementation of this practice involves moving warehouses closer to markets and organizing multiple points of delivery in cities. In addition, the use of digital crowdsourcing platforms will allow to aggregate key information on large and diverse logistics flows, as well as increase the flexibility of logistics networks while maintaining their sustainability. The article explores the experience of cooperation of crowdsourcing companies with logistics operators in Russia and proposes the basic principles of implementation of this scheme for the Ukrainian market. Namely, we have proposed domestic logistics operators and online stores to improve the speed of last-mile delivery and, accordingly, the quality of service to its customers, due to cooperation with company Glovo, which is a crowdsourcing platform. The conducted studies have made it possible to conclude that crowdsourcing will significantly reduce the cost of last-mile delivery, increase its transparency, and, as a result, the quality of end consumers service. However, such decisions will only be effective if there is trust and cooperation between all participants in the logistics process.
Description
Keywords
логістика «останньої милі», Інтернет-магазини, логістичні оператори, швидкість доставки, якість обслуговування клієнтів, краудсорсинг, краудсорсингова платформа, last-mile logistics, Internet-shops, logistics operators, delivery speed, quality of customer service, crowdsourcing, crowdsourcing platform
Citation
Карпунь О. В. Використання краудсорсингу в логістиці «останньої милі», як спосіб підвищення якості обслуговування клієнтів / Карпунь О. В. // Моделювання та інформаційні системи в економіці : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: О. Є. Камінський (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2019. – Вип. 98. – С. 113–123.