Особливості планування виведення на ринок нового продукту

Abstract
Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико-методичних основ планування виведення нового продукту на ринок і розробленні практичних рекомендацій щодо його здійснення на підприємствах. Задля досягнення мети доведено важливість для вітчизняних підприємств здійснення подібних проєктів у рамках інноваційної діяльності; визначено основні етапи планування виведення на ринок нового продукту; наведено ключові заходи щодо розроблення, виведення та просування нового продукту на ринок. Описано результати апробації пропонованих заходів для досліджуваного підприємства та їх вплив на діяльність підприємства в цілому. У результаті дослідження встановлено ключові етапи планування виведення на ринок нового продукту, а саме: аналіз внутрішніх і зовнішніх тенденцій і можливостей; аналіз і тестування зразків товару; оцінка ефективності проєкту з виведення на ринок нового продукту; ідентифікація потенційних ризиків виведення нового продукту; планування обсягів випуску нового продукту; планування заходів інформаційно-маркетингових комунікацій щодо підтримки просування нової продукції на ринку; контроль виконання розроблених планів, аналіз результатів та встановлення завдань на майбутні періоди. Розглянуто найефективніші заходи в рамках описаних етапів. Результати досліджень авторів було апробовано на базі підприємства ТОВ «Торговий дім «Пірана». Здійснена оцінка ефективності рекомендованих заходів вказує на позитивний вплив на процес розвитку підприємства. Встановлено, що планування виведення на ринок нового продукту сприяє зміцненню конкурентної позиції підприємства, досягненню поставлених перед ним цілей, підвищенню ефективності інноваційної діяльності. Подальші дослідження варто спрямувати на пошук нових шляхів щодо підвищення ефективності інноваційної діяльності на вітчизняних підприємствах, зокрема в напрямку продуктових інновацій, і створення умов для їх розроблення, а також на вдосконалення методів і інструментів формування інноваційної стратегії підприємства. The article is aimed at substantiating the theoretical-methodical bases for planning the introduction of a new product to market and elaborating practical recommendations for its implementation in enterprises. In order to achieve the goal, the importance of such projects for domestic enterprises in terms of innovation activity is proved; the main stages of planning the introduction of a new product are identified; the key measures to develop, introduce and promote a new product are provided. The results of a practical approval of the proposed measures for the researched enterprise and their impact on the enterprise’s activities in general are described. As result of the research, the key stages of planning the introduction of a new product to market are defined, namely, analysis of internal and external tendencies and opportunities; analysis and testing of product samples; evaluating the efficiency of the project to introduce a new product to market; identifying the potential risks when introducing a new product; planning the volumes of release of the new product; planning the activities of informational-marketing communications to support the promotion of new product in the market; monitoring the implementation of the designed plans, analyzing the results and setting tasks for future periods. The most efficient measures in terms of the described stages are considered. The results of the authors’ research were approved on the basis of the enterprise «Pirana» Trading House» LLC. The carried out evaluation of efficiency of the recommended measures indicated a positive impact on the enterprise’s development process. It is determined that planning the introduction of a new product to market contributes to strengthening the competitive position of the enterprise, achieving its goals, and improving the efficiency of innovation activity. Further research should be directed towards finding new ways to improve efficiency of innovation in domestic enterprises, in particular in the plane of product innovations and the creation of conditions for their development, as well as improving the methods and instruments of shaping the innovative strategy of enterprise. Цель статьи заключается в обосновании теоретико-методических основ планирования вывода нового продукта на рынок и разработке практических рекомендации по его осуществлению на предприятиях. Для достижения цели доказана важность для отечественных предприятий осуществления подобных проектов в рамках инновационной деятельности; определены основные этапы планирования вывода на рынок нового продукта; приведены ключевые мероприятия по разработке, выводу и продвижению нового продукта на рынок. Описаны результаты апробации предлагаемых мероприятий для исследуемого предприятия и их влияние на деятельность предприятия в целом. В результате исследования установлены ключевые этапы планирования вывода на рынок нового продукта, а именно: анализ внутренних и внешних тенденций и возможностей; анализ и тестирование образцов товара; оценка эффективности проекта по выводу на рынок нового продукта; идентификация потенциальных рисков вывода нового продукта; планирование объемов выпуска нового продукта; планирование мероприятий информационно-маркетинговых коммуникаций по поддержке продвижения новой продукции на рынке; контроль выполнения разработанных планов, анализ результатов и установление задач на будущие периоды. Рассмотрены наиболее эффективные мероприятия в рамках описанных этапов. Результаты исследований авторов были апробированы на базе предприятия ООО «Торговый дом «Пирана». Осуществленная оценка эффективности рекомендуемых мероприятий указывает на положительное влияние на процесс развития предприятия. Установлено, что планирование вывода на рынок нового продукта способствует укреплению конкурентной позиции предприятия, достижению поставленных перед ним целей, повышению эффективности инновационной деятельности. Дальнейшие исследования следует направить на поиск новых путей повышения эффективности инновационной деятельности на отечественных предприятиях, в частности в направлении продуктовых инноваций и создания условий для их разработки, а также совершенствования методов и инструментов формирования инновационной стратегии предприятия.
Description
Keywords
інновації, інноваційна діяльність, планування, новий продукт, ефективність, innovation, innovation activity, planning, new product, efficiency, инновации, инновационная деятельность, планирование, новый продукт, эффективность
Citation
Оберемчук В. Ф. Особливості планування виведення на ринок нового продукту / Оберемчук В. Ф., Саміло Т. О. // Бізнес Інформ. – 2020. – № 2. – C. 81–87.