Особливості розробки неймінгу для товару
Loading...
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Ім’я бренду є одним з найважливіших ідентифікаторів
у першу чергу тому, що ім’я заміщає уявлення про бренд і сам товар у всіх письмових та усних комунікаціях, пов’язаних з брендом.
На сьогодні за якісну назву, яка буде «нести продукт в маси» вітчизняні виробники готові платити значні суми.
Вітчизняний ринок України насичений торговими марками, однак
якісних брендів, які є «на слуху» в будь-якого покоління, на жаль,
мало. Саме даний попит спричинив пропозицію на створення спеціалізованих агентств, які пропонують свої послуги, щоб зекономити час власникам компаній і підвищити конкурентоспроможність
їх товарів на ринку. В зв’язку з цим у даній області спостерігається
зріст знань: розширення методичної бази, створення повноцінної
літератури тощо.
A brand name is one of the most important identifiers
primarily because the name replaces the idea of the brand and the
product itself in all written and oral communications related to the
brand. In order to approach the process of naming and set certain
tasks, it is necessary to clearly form the concept of "brand" and its
name for this product, as brand name has a different transfiguration,
which allows you to adapt this concept to all areas.
Due to the saturation of the market with goods in Ukraine, this process
is becoming increasingly popular. Today, domestic producers are
willing to pay significant sums for a quality name that will «carry the
product to the masses.» Western European countries have the
opportunity to rely on centuries of experience, traditions and
specialized literature, while our experts are newcomers in this field.
That is why our leaders are trying to adapt world-class models to their
companies.
The domestic market of Ukraine is saturated with brands, but quality
brands that are «heard» in any generation, unfortunately, wants the best. It is this demand that has prompted the creation of specialized
agencies that offer their services to save time for business owners and
increase the competitiveness of their products in the market. Large
firms can afford to delegate this task to the agency, but companies
with small budgets try to solve it on their own. They are the ones who
may encounter the pitfalls of the whole process. In this regard, in the
field of naming there is an increase in knowledge: expanding the
methodological base, creating a full literature, opening special
courses.
The article is devoted to the peculiarities of the process of creating a
brand name. The process of creating a brand name and its features
are considered.
Description
Keywords
неймінг, бренд, позиціонування, торгова марка, товар, naming, brand, positioning, trademark, product
Citation
Зінорук Л. В. Особливості розробки неймінгу для товару / Л. В. Зінорук // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2020. – Вип. 45. – С. 102–109.