Маркетингові дослідження: системний підхід
Loading...
Date
2010-02-17
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Дисертаційна робота присвячена комплексному вирішенню теоретичних і прикладних аспектів побудови системи маркетингових досліджень підприємства на основі використання принципів системного підходу. У роботі сформовані сучасне бачення й трактування категорії системи маркетингових досліджень як важливої складової системи управління підприємством, визначено її роль, місце та основні сутнісні характеристики у контексті інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінських рішень в умовах ринкової невизначеності.
За результатами дослідження ґенези теорії та практики маркетингу доведено необхідність посилення його ролі в системі економічних наук. Окреслено головні аспекти розробки нової цілісної теорії фірми, у якій визначальне місце має відводитися маркетинговій складовій.
Досліджено перспективні напрями застосування системного підходу в аналізі складних економічних систем відкритого типу. Показано, що більшість завдань управління ними належить до класу слабкоструктурованих, тому особливої ваги набувають питання ефективної обробки складного комплексу інформаційних потоків із внутрішнього та зовнішнього середовищ діяльності підприємства. З цією метою в роботі розроблено економіко-математичні моделі, які покликані оптимізувати відповідні процеси.
Конструктивно оцінено сучасний стан і головні тенденції розвитку ринку маркетингових досліджень України у їх взаємозв’язку із загальносвітовими тенденціями. Доведено необхідність подальшого поглиблення спеціалізації дослідницьких установ і розробки специфічних інформаційних продуктів.
Dissertation is devoted to the complex decision of theoretical and applied aspects of enterprise’ system of marketing researches construction on the basis of systems approach principles. Modern vision and interpretation of marketing researches system category as important component of the enterprise managerial system are formed in the work. It’s role, place and main characteristics are defined in the context of the information and analytic providing for managerial decisions acceptance in the conditions of market uncertainty.
As a result of marketing theory and practice genesis research it was grounded the necessity of it’s role strengthening within the system of economic sciences. Perspective directions of it’s theoretic basis development are defined. Main aspects of new integral theory of the firm development with a determining place of a marketing constituent are outlined. Perspective directions of the systems approach application in the analysis of the opened type complex economic systems are investigated. It was pointed out that the most part of their management tasks are belong to the class poorly of structured, that is why the special weight is acquired by the questions of difficult complex of informative streams from the internal and external environments effective treatment. In this case economic and mathematical models are developed with the purpose of the proper processes optimizing.
The main trends of Ukrainian marketing researches market are appraised in their relationship with world tendencies. The necessity of the consequent deepening of research establishments specialization, specific informative products development are proven.
Диссертационная работа посвящена комплексному решению теоретических и прикладных аспектов построения системы маркетинговых исследований предприятия на основе использования принципов системного подхода. В результате исследования раскрыто современное виденье и дана трактовка категории системы маркетинговых исследований как важной составляющей системы управления предприятием, определены ее роль, место и главные сущностные характеристики в контексте необходимости информационно-аналитического обеспечения принятия управленческих решений в условиях рыночной неопределенности.
Description
Keywords
маркетинг, маркетингові дослідження, системний підхід, системний аналіз, інформаційні потоки, система маркетингових досліджень, ринкове середовище, прийняття управлінських рішень, ринок маркетингових досліджень, marketing, marketing researches, systems approach, systems analysis, information flows, marketing researches system, market environment, managerial decisions acceptance, marketing researches market, маркетинг, маркетинговые исследования, системный подход, системный анализ, информационные потоки, система маркетинговых исследований, рыночная среда, принятие управленческих решений, рынок маркетинговых исследований
Citation
Федорченко А. В. Маркетингові дослідження: системний підхід : автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 / Федорченко Андрій Васильович ; ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – Київ, 2010. – 36 с.