Рекрутинг персоналу в епоху діджиталізації
Loading...
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харківський національний економічний університет
Abstract
Метою статті є дослідження digital-можливостей у царині рекрутингу персоналу за сучасних умов функціонування економіки. Обґрунтована актуальність переходу на сучасні методи, які застосовуються при digital-можливостях. Доведено, що галузь digital-рекрутингу є недостатньо
висвітленою в наукових джерелах, звідки, як результат, – низька обізнаність фахівців у цій сфері. Через це знижується рівень використання
сучасних інструментів. Зазначено, що українські компанії зазвичай використовують вже стандартизовані елементи діджиталізації – пошук
кандидатів на джоб-сайтах, розміщення оголошень про вакансії в соціальних мережах тощо. Розглянуто та охарактеризовано ключові трендові напрями digital-рекрутингу, зокрема: використання штучного інтелекту та роботів; автоматизація процесів; використання агрегації та
уберизації; використання соціальних мереж; альтернативні способи залучення кандидатів; застосування HR-аналітики. Виходячи з оцінки вже
існуючих і задіяних цифрових можливостей більшості типових українських компаній запропоновано ряд заходів для модернізації процесу рекрутингу та підвищення прибутку компаній: розробка хмарної мережі; запуск власної ATS-системи; збільшення рівня використання таргетованої
реклами в соціальних мережах та ліквідація низько ефективних джерел реклами вакансій; автоматизація та контроль статистичної інформації; запуск власного HR-боту. Пропонована програма заходів щодо вдосконалення рекрутингу персоналу з урахуванням трендових напрямів
digital-рекрутингу допоможе значно економити час роботи рекрутера на кожному етапі, що в майбутньому суттєво відобразиться на всіх
показниках результативності компаній. Доведено, що компаніям необхідно розширювати свої горизонти діджиталізації, адже без цього вони
можуть поступитися позиціями на ринку. Використання digital-інструментів дозволить рекрутерам максимально швидко охопити ринок та
активно взаємодіяти з кандидатами.
The article is aimed at researching digital opportunities in the field of recruiting staff in the modern operating environment of the economy. The relevance of the
transition to modern methods used in digital capabilities is substantiated. It is proved that the digital recruitment industry is not sufficiently disclosed in scientific
sources, hence, as a result, low awareness of specialists in this sphere. This also leads to a low level of usage of modern instruments. It is specified that Ukrainian
companies usually practice the already standardized elements of digitalization: search for candidates on job sites, posting job ads on social networks, etc. The
key trending directions of digital recruitment are considered and characterized, in particular: use of artificial intelligence and robots; automation of processes;
use of aggregation and uberization; use of social media; alternative ways to attract candidates; application of HR analytics. Based on the estimation of the
existing and utilized digital capabilities of most typical Ukrainian companies, a number of measures are proposed to modernize the recruitment process and
increase the profits of companies: development of a cloud network; launching an own ATS-system; increasing the use of targeted advertising on social networks
and eliminating low-performance sources of job advertisements; automation and control of statistical information; launching an own HR bot. The proposed
program of measures to improve recruitment of staff, taking into account the trending directions of digital recruitment, will significantly save the time of the
recruiter at each stage, which in the future will significantly affect all indicators of performance of companies. It is proved that companies need to expand their
digitalization horizons, because without this they can back down their positions in the market. Using digital instruments will allow recruiters to reach the market
as quickly as possible and actively interact with candidates.
Целью статьи является исследование digital-возможностей в области рекрутинга персонала в современных условиях функционирования экономики. Обоснована актуальность перехода на современные методы, применяемые при digital-возможностях. Доказано, что отрасль digital-рекрутинга
недостаточно раскрыта в научных источниках, отсюда, как результат, – низкая осведомленность специалистов в этой сфере. Из-за этого возникает и низкий уровень использования современных инструментов. Указано, что украинские компании обычно используют уже стандартизированные элементы диджитализации: поиск кандидатов на джоб-сайтах, размещение объявлений о вакансиях в социальных сетях и т. п. Рассмотрены
и охарактеризованы ключевые трендовые направления digital-рекрутинга, в частности: использование искусственного интеллекта и роботов; автоматизация процессов; использование агрегации и уберизации; использование социальных сетей; альтернативные способы привлечения кандидатов; применение HR-аналитики. Исходя из оценки существующих и задействованных цифровых возможностей большинства типичных украинских
компаний предложен ряд мер по модернизации процесса рекрутинга и повышению прибыли компаний: разработка облачной сети; запуск собственной ATS-системы; увеличение уровня использования таргетированной рекламы в социальных сетях и ликвидация низкоэффективных источников
рекламы вакансий; автоматизация и контроль статистической информации; запуск собственного HR-бота. Предлагаемая программа мероприятий по совершенствованию рекрутинга персонала с учетом трендовых направлений digital-рекрутинга поможет значительно сэкономить время
работы рекрутера на каждом этапе, что в будущем существенно отразится на всех показателях результативности компаний. Доказано, что
компаниям необходимо расширять свои горизонты диджитализации, ведь без этого они могут уступить свои позиции на рынке. Использование
digital-инструментов позволят рекрутерам максимально быстро охватить рынок и активно взаимодействовать с кандидатами.
Description
Keywords
digital-рекрутинг, digital-інструменти, діджиталізація, соціальні мережі, ATS-система, таргетована реклама, job-сайти, digital recruitment, digital instruments, digitalization, social networks, ATS-system, targeted advertising, job sites, digital-рекрутинг, digital-инструменты, диджитализация
Citation
Вонберг Т. В. Рекрутинг персоналу в епоху діджиталізації / Вонберг Т. В., Головко А. А. // Бізнес Інформ. – 2020. – № 6. – С. 313–318.