Искусство живописи как «производство присутствия»

Loading...
Thumbnail Image
Date
2012-12-09
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
The peculiarities of the comprehension of the aesthetic phenomenon of painting from the point of view of the conception «Production of Presence» by the contemporary German-American cultural researcher H. U. Gumbreht are presented in the article. The aspects of texture and colour as integral asemantic components of aesthetic integrity are also considered in the work. The paradoxical situation of the depreciation of painting as an authentic cultural phenomenon as a result of spreading technical resources of reproduction that replaces and neutralize contemporary individual’s needs for a contact with pictorial original are analyzed in the paper.
У статті розкриваються особливості розуміння естетичного феномену живопису з точки зору концепції «виробництва присутності» сучасного германо-американського дослідника культури Х. У. Гумбрехта; розглядаються аспекти фактури, колориту як невід’ємні асемантичні складові естетичної цілісності малярського твору; аналізується парадоксальна ситуація знецінення малярства як аутентичного феномену культури в результаті розповсюдження технічних можливостей репродукування, що підмінює і нівелює потребу сучасного індивіда у спілкуванні з живописним оригіналом.
Description
Keywords
«production of presence», art, painting, reproduction, asemantic components of а work of art, texture, colour, «виробництво присутності», мистецтво, живопис, репродукція, aсемантичні складові мистецького твору, фактура, колорит
Citation
Савченко В. Искусство живописи как «производство присутствия» / В. Савченко // Університетська кафедра. Культурологія. Аксіологія. Філософія. Етнологія. Дискусії. Рецензії. Анотації : альм. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана" ; Ін-т приклад. та проф. етики ; [голов. ред. Ю. Вільчинський]. – Київ : КНЕУ, 2013. - Вип. 2. – C. 37-44.
Collections