Вплив корпоративної соціальної відповідальності на фінансові показники компаній

Abstract
Досліджено, як корпоративна соціальна відповідальність — екологічна, соціальна, корпоративне управління, впливає на фінансові показники американських компаній за період 2009–2013 рр. Проаналізовано позиції зарубіжних і вітчизняних авторів щодо сутності корпоративної соціальної відповідальність та її значення в розвитку інвестиційної діяльності компаній. Вивчено мотиваційні аспекти компаній стосовно стимулювання діяльності з корпоративної соціальної відповідальності, які мають як деякий негативний, так і позитивний вплив на фінансові показники. Зокрема, серед таких мотивацій: потенційний позитивний вплив на імідж компанії, потенційне підвищення лояльності працівників, покупців і партнерів у ланцюзі постачання, вища довіра з боку державних органів і регуляторів. Зроблено огляд результатів емпіричних досліджень впливу корпоративної соціальної відповідальності на діяльність компаній. Запропоновано систему показників оцінки впливу корпоративної соціальної відповідальності на фінансовий стан компанії, а саме: відношення ринкової вартості компанії до загального обсягу активів; відношення чистого прибутку до загального обсягу активів; відношення чистого прибутку до середнього розміру власного капіталу; відношення EBIT до загального обсягу продажів; сума загальних переваг за мінусом суми загальних проблем у семи категоріях бази даних KLD; кількість сильних сторін за мінусом загальної кількості проблем у категорії навколишнього середовища; кількість сильних сторін за мінусом кількості проблем, пов’язаних із соціальними питаннями (охорона праці, права працівників, відносинами з працівниками та ін.); кількість сильних сторін за мінусом загальної кількості проблем у системі корпоративного управління; обсяг активів; коефіцієнт ризику; витрати на науково-дослідні роботи, розділені на обсяг активів. На цій основі побудовано кореляційну матрицю спостережень, розраховано регресії показників фінансової ефективності щодо змінних як корпоративної соціальної відповідальності, так і окремих її складових. Наголошено, що розвиток корпоративної соціальної відповідальності особливо важливий для інвесторів, оскільки це має прямий вплив на операційні показники діяльності і враховуватися у визначенні корпоративної стратегії. Крім того, багато компаній на сьогодні включають інформацію з цього питання до щорічних звітів та оприлюднюють на веб-сайтах. Це формує відповідні бази даних консалтингових, маркетингових, інвестиційних та інших агенцій. This paper examines how corporate social responsibility — environmental, social, corporate governance — affects the financial performance of American companies for the period from 2009 to 2013. The positions of foreign and domestic authors on the essence of corporate social responsibility and its importance in the development of investment activities of companies have been analyzed. The motivational aspects of companies to stimulate corporate social responsibility activities have been investigated, which have both some negative and positive impact on financial performance. A review of the results of empirical studies of the impact of corporate social responsibility on the activities of companies is carried out. A system of indicators for assessing the impact of corporate social responsibility on the financial condition of a company is proposed, namely: the ratio of the company's market value to total assets; the ratio of net income to total assets; the ratio of net income to the average amount of equity; the ratio of EBIT to total sales; the sum of the total benefits minus the sum of the total problems in the seven categories of the KLD database; the number of strengths minus the total number of problems in the environmental category; the number of strengths minus the number of problems related to social issues (labor protection, workers' rights, relations with workers, etc.); the number of strengths minus the total number of problems in the corporate governance system; volume of assets; risk factor; the cost of research divided by the amount of assets. Based on this, a correlation matrix of observations is built, regressions of financial performance indicators are calculated in relation to variables of both corporate social responsibility and its individual components. It is noted that the development of corporate social responsibility is especially important for investors, since it has a direct impact on operational performance and should be considered when determining the corporate strategy. In addition, many companies today include information on the subject in their annual reports and publish on their websites. This, in turn, forms the corresponding databases of consulting, marketing, investment, etc.
Description
Keywords
корпоративна соціальна відповідальність, корпоративна фінансова результативність, кореляційно-регресійний аналіз впливу, регресії показників фінансової ефективності, показники соціальної ефективності, екологічні та соціальні аспекти діяльності, корпоративне управління, corporate social responsibility, corporate financial performance, correlationregression analysis of impact, regressions of financial performance indicators, social performance indicators, environmental and social aspects of activities, corporate governance
Citation
Величко О. Вплив корпоративної соціальної відповідальності на фінансові показники компаній / Величко Олена, Прилипко Сергій, Прилипко Катерина // Міжнародна економічна політика. – 2021. – № 2. – С. 133–146.
Velychko O. Impact of Corporate Social Responsibility on the Financial Performance of Companies / Olena Velychko, Serhii Prylypko, Kateryna Prylypko // International economic policy. – 2021. – № 2. – P. 135–149.