Необхідність апгрейду системи регулювання міжнародної торгівлі
No Thumbnail Available
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Abstract
У статті обґрунтовано передумови реконструкції (апгрейду) системи регулювання міжнародної торгівлі на глобальному, регіональному, національному рівні та акцентовано на потребі дієвого залучення інструментів корпоративного рівня у процес вирішення конфлікту національних інтересів, які на сучасному етапі розвитку міжнародної торговельної системи, перейшли у неприпустимий для цивілізованого світу, військовий формат. На основі аналізу трендів формування Глобального господарства представлено авторське бачення ключових дефініцій міжнародної торгівлі у сучасному
її розумінні, а саме як платформи для обміну перевагами при розумінні конкуренції як
інструменту етичної мотивації в умовах різного рівня розвитку держав. Виявлено, що
міжнародна торгівля розвивається в умовах турбулентності Світогосподарської системи. Глобальні виклики: VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) — нестабільність, не визначеність, складність, неоднозначність. Сформовано алгоритм реалізації
національних інтересів у міжнародній торговельній системі. Акцентовано на важливості відповідальності держави за захист прорахованого рівня національної економічної
безпеки. Визначено модель функціонування міжнародних економічних відносин, дії
суб’єктів які слід охарактеризувати як стан протокольної толерантності до навколишнього середовища; офіційної стурбованості, проте реальної байдужості до довкілля;
Пріоритезація власних НЕІ (національних економічних інтересів); актуалізація моніторингу — ретельного прорахунку рівня НЕБ (національної економічної безпеки). За цих
умов, запропоновано алгоритм реалізації «Національної відповідальності» за забезпечення національної економічної безпеки у міжнародній торговельній системі. Який
слід реалізовувати з, по-перше, усвідомлення реального стану МЕВ; по-друге, провести оцінку реального стану взаємодії з кожним учасником МЕВ (державами, компаніями
— стратегічними та потенційно стратегічними партнерами); по-третє, усвідомлення
пріоритетності фокусування на власних національних економічних інтересів та захисті,
при безупинному моніторингу рівня національної економічної безпеки. По-четверте,
оцінка власного стану секторів економіки та постійний його моніторинг, як результат —
формування і трансформація НЕІ; моніторинг НЕБ. По-п’яте, превентивна дипломати-
чна діяльність. Постійні, ефективні комунікації (і з результатом «+» і з результатом «–»). Усвідомлення, що дії — це дієвість. Злочинною є без дієвість і відсутність ініційованих комунікацій у МЕВ з ілюзорними сподіваннями на само вирішення конфлікту інтересів без діалогу і дій. Сформовано авторський перелік ціннісних принципів ефективних комунікацій суб’єктів Світогосподарської системи як підґрунтя апгрейду системи
регулювання міжнародної торгівлі. Апгрейд системи регулювання міжнародної торгівлі
слід розуміти не як заперечення напрацьованого у межах національних, регіональних
та глобальних інституцій, а як критичний аналіз на предмет дієвості та результативної
ефективності при реалізації комерційних, ціннісних інтересів в умовах мирного співіснування при безумовному визнанні унікальності і права на її реалізацію на основі взаємної поваги.
The article substantiates the prerequisites for the reconstruction (upgrade) of
the international trade regulation system at the global, regional, and national levels and
emphasizes the need for the effective involvement of corporate-level tools in the
process of resolving the conflict of national interests, which at the current stage of the
development of the international trade system have turned into unacceptable for the
civilized world, military format. Based on the analysis of trends in the formation of the
Global Economy, the author’s vision of the key definitions of international trade in its
modern understanding is presented, namely as a platform for the exchange of
advantages in the understanding of competition as a tool of ethical motivation in
conditions of different levels of development of states. It was found that international
trade develops in conditions of turbulence of the World Economic System. Global
challenges: VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity). An algorithm for the
realization of national interests in the international trade system has been formed.
Emphasis is placed on the importance of the state’s responsibility for protecting the
calculated level of national economic security. The model of the functioning of
international economic relations, the actions of subjects, which should be characterized
as a state of: protocol tolerance to the surrounding environment, is defined; official
concern, however, real indifference to the surrounding environment; Prioritization of own
NEI (national economic interests); actualization of monitoring — careful calculation of
the level of NES (national economic security). Under these conditions, an algorithm for
the implementation of «National Responsibility» for ensuring national economic security
in the international trade system is proposed. Which should be implemented with, firstly,
awareness of the real state of the IER; secondly, to assess the real state of interaction
with each member of the IER (states, companies — strategic and potentially strategic
partners); thirdly, awareness of the priority of focusing on one’s own national economic
interests and protection, while continuously monitoring the level of national economic
security. Fourthly, the evaluation of the own state of the economic sectors and its
constant monitoring — as a result — the formation and transformation of NEI;
monitoring of the NES. Fifth, preventive diplomatic activity. Constant, effective
communications (both with a «+» result and with a «-» result). Awareness that actions
are effectiveness. The ineffectiveness and lack of initiated communications in the
Ministry of Internal Affairs with illusory hopes of resolving the conflict of interests without
dialogue and action is criminal. An author’s list of value principles of effective
communications of subjects of the World Economic System was formed as a basis for
upgrading the international trade regulation system. The upgrade of the system of
regulation of international trade should be understood not as a denial of what has been
achieved within national, regional and global institutions, but as a critical analysis of the
effectiveness and efficiency in the realization of commercial, valuable interests in
conditions of peaceful coexistence with the unconditional recognition of uniqueness and
the right to its realization on based on mutual respect.
Description
Keywords
взаємоповага, глобальний рівень, довіра, конфлікт національних інтересів, конкуренція, корпоративний рівень, міжнародна торгівля, національна економічна безпека, національні економічні інтереси, національний рівень, ціннісні принципи системи регулювання, регіональний рівень, репутація, система регулювання міжнародної торгівлі, mutual respect, global level, trust, conflict of national interests, competition, corporate level, international trade, national economic security, national economic interests, national level, value principles of the regulatory system, regional level, reputation, international trade regulatory system
Citation
Іринчина І. Б. Необхідність апгрейду системи регулювання міжнародної торгівлі / Іринчина І. Б. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2022. – Вип. 29. – С. 153–162.