Конкурентні переваги збуту продукції через біржові структури
No Thumbnail Available
Date
2023
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Abstract
У статті досліджено певні елементи конкурентних переваг збуту продукції через біржову сферу. Вивчення проблеми полягає в узагальненні підходів до визначення конкурентних переваг збуту продукції через біржову сферу, дослідження їхніх основних характеристик та виявленні шляхів щодо можливості підвищення конкурентних переваг біржових структур.
Проведено аналіз останніх досліджень і публікацій щодо категорії «конкурентні переваги», а також розглянуто сутність біржової торгівлі з різних поглядів та досліджено в працях багатьох вітчизняних науковців. Розроблено схему інфраструктури ринку, де головним дієвим органом сфери збуту є біржі. Щоб виявити ефективність збуту продукції через біржову сферу не тільки внутрішніх, а й світових біржових ринках проаналізовано рейтинги конкурентоспроможності України. Коротко розглянуто основні конкурентні переваги, які зосереджені у біржовому товарі. З’ясовано, що біржовий товар є масовим, однорідним, кількісно та якісно стандартизованим, взаємозамінним, знеособленим. Проведено класифікацію біржових товарів. Виявлено основні чинники щодо удосконалення напряму підвищення конкурентних переваг збуту продукції через біржі. Після прийняття змін до законодавства про діяльність товарних бірж організовано продаж товарів став можливим виключно через ліцензовані біржі. Виявлено, що нові зміни у законодавстві та проведених реформа дасть стабільний напрямок підйому української економіки в цілому. Збут продукції відбуватиметься більш спеціалізованим товаром, який відповідатиме основним конкурентним вимогам щодо біржового товару. Біржові торги прохатимуть лише на ліцензованих біржах, що підвищить результативність торгів та ліквідність біржових угод, що є позитивним для країни загалом. Створення надійних та професійних майданчиків учасників біржової торгівлі дозволить зменшити ризик від негативних факторів. Участь у біржових торгах дозволить отримати справедливу і гідну ціну на власну продукцію, а учасники одержують змогу фіксувати ціни на майбутнє, а отже, забезпечать собі більш зрозуміле і прогнозоване бачення ціноутворення на товар.
The article examines certain elements of competitive advantages of selling products through the exchange sphere. The study of the problem consists in generalizing approaches to determining the competitive advantages of selling products through the exchange sphere, studying their main characteristics and identifying ways to increase the competitive advantages of exchange structures.
The author analyzes the latest research and publications on the category of "competitive advantages", as well as considers the essence of exchange trading from different perspectives and researched in the works of many domestic scholars. The author develops a scheme of market infrastructure, where exchanges are the main effective body of the sales sector. To determine the effectiveness of selling products through the exchange sphere not only in the domestic but also in the world exchange markets, the author analyzes the competitiveness ratings of Ukraine.
The main competitive advantages that are concentrated in the exchange-traded commodity itself are briefly considered. It is found that the exchange commodity is massive, homogeneous, quantitatively and qualitatively standardized, interchangeable, and impersonal. The classification of exchange commodities is carried out. The main factors for improving the direction of increasing the competitive advantages of selling products through exchanges are identified. After the adoption of amendments to the legislation on the activities of commodity exchanges, organized sales of goods became possible exclusively through licensed exchanges. It was found that the new changes in legislation and the reforms implemented will provide a stable direction for the recovery of the Ukrainian economy as a whole. Sales of products will be more specialized and will meet the basic competitive requirements for exchange-traded goods. Exchange trading will only be allowed on licensed exchanges, which will increase trading efficiency and liquidity of exchange transactions, which is positive for the country as a whole. The creation of reliable and professional platforms for exchange trading participants will reduce the risk from negative factors. Participation in exchange trading will help to obtain a fair and decent price for their products, and participants will be able to fix prices for the future, thus providing a clearer and more predictable vision of product pricing.
Description
Keywords
конкуренція, конкурентні переваги, біржова сфера, збутова діяльність, біржовий товар, competition, competitive advantages, agricultural products, stock market, sales activity, stock market
Citation
Калюжна Ю. П. Конкурентні переваги збуту продукції через біржові структури / Калюжна Ю. П., Приходько Л. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2023. – Вип. 30. – С. 62–69.