Сучасні концепції маркетингового управління розвитком підприємств

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013-08-16
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
В статті розглянуто питання щодо розуміння сутності сучасного маркетингового менеджменту, його ролі в управлінні підприємствами у напрямку їх розвитку в умовах динамічного ринкового середовища. Проаналізовано основні етапи його еволюції, здійснено порівняльний аналіз концепцій зовнішньої і внутрішньої орієнтації. Показано орієнтири для модифікування підходів у галузі традиційного маркетингу, зокрема, застосування його інструментарію. Доведено, що сьогодні, на етапі переходу до економіки знань, традиційні підходи і методи маркетингу втрачають свою ефективність. Визначено перспективні напрямки застосування сучасного менеджменту і маркетингового менеджменту у напрямку підвищення клієнторієнтованості бізнесу і завоювання на основі цього стійких конкурентних переваг, що сприятиме його стійкому розвитку в умовах сучасного ринкового середовища. Наведено ключові параметри і характеристики ринкової орієнтації підприємства. Доведено особливу значущість для побудови його ефективної ринкової діяльності параметра споживчої лояльності.
The paper considers the issue of understanding the essence of modern marketing management and its role in the management of enterprises in their development within a dynamic market environment. The basic stages of its evolution by comparative analysis of the concepts of internal and external orientation are examined. Guidelines for modifying approaches in the field of traditional marketing are shown, including the use of its tools. It is proved that today, in the transition to a knowledge economy, traditional approaches and methods of marketing are losing their effectiveness. Perspective areas of modern management and marketing management application in improving the customer orientation of certain business and gaining on this basis sustainable competitive advantages that will boost sustainable development in today’s market environment are defined. The key parameters and characteristics of the market orientation of the company are presented in the work. A special significance of a parameter of consumer loyalty for the construction of its effective market activities is proved.
В статье рассмотрен вопрос относительно понимания сущности современного маркетингового менеджмента, его роли в управлении предприятиями в направлении их развития в условиях динамической рыночной среды. Проанализированы основные этапы его эволюции, осуществлен сравнительный анализ концепций внешней и внутренней ориентации. Показаны ориентиры для модифицирования подходов в отрасли традиционного маркетинга, в частности, применения его инструментария. Доказано, что сегодня, на этапе перехода к экономике знаний, традиционные подходы и методы маркетинга теряют свою эффективность. Определенны перспективные направления применения современного менеджмента и маркетингового менеджмента в направлении повышения клиентоориентированности бизнеса и завоевания на основе этого стойких конкурентных преимуществ, что будет способствовать его устойчивому развитию в условиях современной рыночной среды. Приведены ключевые параметры и характеристики рыночной ориентации предприятия. Доказана особенная значимость для построения его эффективной рыночной деятельности параметра потребительской лояльности.
Description
Keywords
менеджмент, маркетинг, маркетинговий менеджмент, концепції маркетингового менеджменту, внутрішня і зовнішня орієнтація, клієнт-орієнтованість бізнесу, споживча лояльність, management, marketing, marketing management, marketing management concepts, internal and external orientation, client orientation of a business, consumer loyalty, менеджмент, маркетинг, маркетинговый менеджмент, концепции маркетингового менеджмента, внутренняя и внешняя ориентированность, клиент-ориентированность бизнеса, потребительская лояльность
Citation
Федорченко А. В. Сучасні концепції маркетингового управління розвитком підприємств / А. В. Федорченко, О. О. Таран // Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: О. О. Бєляєв (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2013. – Вип. 30. – С. 372–381.