Особливості впровадження інформаційних технологій в освітній процес

Abstract
Рівень вищої освіти передбачає здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної або дослідницько-інноваційної діяльності. Програми навчання здобувачів освіти передбачають отримання фахових компетенцій в конкретній галузі. Практично кожна дисципліна базується на отриманні теоретичних знань та набуття практичних навичок майбутніх фахівців, які, як правило, базуються на овоєнні інформаційних технологій. Упровадження сучасних інформаційних технологій в освітні програми закладів освіти є запорукою підготовки висококваліфікованих спеціалістів для розбудови України. Економічний напрямок дисциплін не є виключенням у цьому випадку, а можливо, навіть і займає перші позиції в рейтингу необхідності застосування інформаційних систем і технологій у навчанні. У статті викладено та проаналізовано досвід фахівців української компанії-розробника «Дебет Плюс» та науково-педагогічних працівників закладів освіти України по впровадженню інформаційних технологій в освітній процес закладів освіти. Розглянуто опис кожного етапу процесу впровадження інформаційних технологій для здобувачів освіти економічного напряму, аргументовано переваги наведених методів та підходів цього процесу. Наведено приклади поєднання різних форм навчання на основі комунікації викладача, здобувачів освіти та фахівців компанії-розробника інформаційної системи для автоматизації бізнес-процесів «Дебет Плюс». Доведено доцільність використання різноманітних сучасних засобів комунікації для покращення процесу засвоєння навчального матеріалу, проведення контролю набутих знань, умінь і навичок та отримання зворотнього зв’язку про рівень задоволеності здобувачів освіти від отриманих компетенцій з автоматизації бізнес-процесів під час навчання. Наведені приклади успішного впровадження програмного продукту «Дебет Плюс» в науково-навчальний процес закладів освіти, подані перспективи подальшого застосування інформаційних технологій і систем в навчальному процесі. The level of higher education involves the acquisition by a person of theoretical knowledge, abilities, skills, and other competencies sufficient to produce new ideas, solving complex problems in the field of professional or research and innovation activities. Training programs for education seekers provide for the acquisition of professional competencies in a specific field. Practically every discipline is based on the acquisition of theoretical knowledge and the acquisition of practical skills of future specialists, which, as a rule, are based on the development of information technologies. The introduction of modern information technologies into the educational programs of educational institutions is the key to the training of highly qualified specialists for the development of Ukraine. The economic direction of disciplines is not an exception in this case, and perhaps even takes the first positions in the ranking of the need to use information systems and technologies in education. The article describes and analyzes the experience of specialists of the Ukrainian development company "Debet Plus" and scientific and pedagogical workers of educational institutions of Ukraine on the implementation of information technologies in the educational process of educational institutions. The description of each stage of the process of implementing information technologies for students of economic education is considered, and the advantages of the methods and approaches of this process are argued. Examples of the combination of various forms of education based on the communication of the teacher, students of education, and specialists of the information system development company for automating business processes "Debet Plus" are given. The expediency of using various modern means of communication to improve the process of assimilation of educational material, control of acquired knowledge, abilities, and skills, and receiving feedback on the level of satisfaction of the students of education with the obtained competencies in automating business processes during training has been proven. Examples of successful implementation of the "Debet Plus" software product in the scientific and educational process of educational institutions are given, and prospects for the further use of information technologies and systems in the educational process are given.
Description
Keywords
інформаційні технології в освіті, досвід впровадження, перспективи розвитку інформаційних технологій в освіті, information technologies in education, implementation experience, prospects for the development of information technologies in education
Citation
Особливості впровадження інформаційних технологій в освітній процес / Осмятченко Володимир Олександрович, Грабарєв Андрій Володимирович, Мозговий Сергій Анатолійович [та ін.] // Актуальні питання у сучасній науці. Серії: Історія, Педагогіка, Право, Економіка, Державне управління, Техніка, Історія та археологія : журн. / Громад. наук. орг. «Всеукр. асамблея д-рів наук з держ. упр.» [та ін.] ; [редкол.: Дацій О. І. (голов. ред.) та ін.]. – Київ, 2023. – Вип. 7. – С. 60–74.