Статистична оцінка обсягів реалізації послуг: диференціація та фактори впливу

No Thumbnail Available
Date
2017
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харківський національний економічний університет
Abstract
Метою статті є дослідження обсягів реалізації послуг, у тому числі населенню, та оцінці факторів впливу, які їх обумовлюють. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку сфери послуг, обґрунтовано її ключову роль у економічному розвитку держави. Проведено комплексне статистичне дослідження обсягів реалізованих послуг в Україні у 2016 р. – усього та за видами економічної діяльності. Виявлена залежність між обсягами послуг, реалізованих населенню, та середньодушовими доходами домогосподарств в Україні. Проведено дослідження регіональної диференціації обсягів реалізованих послуг. Установлено, що близько 40% обсягу реалізованих послуг у 2016 р. припадало на м. Київ. Економічно розвинені регіони країни надають здебільшого послуги підприємствам, установам, організаціям, а в регіонах аграрного спрямування з порівняно невеликою чисельністю населення переважають побутові послуги. Обґрунтовано необхідність підвищення рівня добробуту населення, як ключового споживача послуг, з метою розширення асортименту послуг, зростання попиту на них, підвищення ефективності функціонування підприємств сфери послуг. The article is aimed at studying the extent to which services are being implemented, including in terms of population, and assessing the underlying factors. The current tendencies in the services sector have been analyzed and its key role in the economic development of the State has been substantiated. A comprehensive statistical study of the volumes of services implemented in Ukraine in 2016 (total and by economic activities) has been carried out. A correlation between the volume of services sold to the population and the per capita income of households in Ukraine has been identified. A study on regional differentiation in the volume of services implemented was carried out. It has been found that about 40 per cent of the services sold in 2016 was accounted for Kyiv. The economically developed regions of country provide mainly services to enterprises, institutions and organizations, while in the mostly agricultural regions with relatively small population, the household services predominate. The need to improve the well-being of the population as the most important consumer of services has been substantiated, with a view to expanding the range of services, increasing demand for them and improving the efficiency of performance of enterprises in the services sector. Целью статьи является исследование объемов реализации услуг, в том числе населению, и оценка факторов, которые их обусловливают. Проанализированы современные тенденции развития сферы услуг, обоснована её ключевая роль в экономическом развитии государства. Проведено комплексное статистическое исследование объемов реализованных услуг в Украине в 2016 г. – всего и по видам экономической деятельности. Выявлена зависимость между объемами услуг, реализованных населению, и среднедушевыми доходами домохозяйств в Украине. Проведено исследование региональной дифференциации объемов реализованных услуг. Установлено, что около 40% объема реализованных услуг в 2016 приходилось на г. Киев. Экономически разви-тые регионы страны предоставляют в основном услуги предприятиям, учреждениям, организациям, а в регионах аграрного направления со сравнительно небольшой численностью населения преобладают бытовые услуги. Обоснована необходимость повышения уровня благосостояния населения, как ключевого потребителя услуг, с целью расширения ассортимента услуг, роста спроса на них, повышения эффективности функционирования предприятий сферы услуг.
Description
Keywords
послуги, сфера послуг, обсяг реалізованих послуг, споживання послуг, services, services sector, services delivered, consumption of services, услуги, сфера услуг, объем реализованных услуг, потребление услуг
Citation
Панасенко І. В. Статистична оцінка обсягів реалізації послуг: диференціація та фактори впливу / Панасенко І. В. // Бізнес Інформ. – 2017. – № 8. – С. 192–197.