Now showing items 1-20 of 157

    • Behavioral influence on the European media market 

      Chuzhykov, Andrii Victorovych; Чужиков, Андрій Вікторович; Чужиков, Андрей Викторович (Leipzig University, 2019-10)
    • Gender equalityfor socioeconomic progress in China 

      Vinska, Oksana Yo.; Вінська, Оксана Йосипівна; Винская, Оксана Иосифовна; Tokar, Volodymyr V.; Токар, Володимир Володимирович; Токарь, Владимир Владимирович (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2016-09-22)
    • Gender gap in EU member-states and eastern partnership countries: the impact of European integration 

      Tokar, Volodymyr V.; Токар, Володимир Володимирович; Токарь, Владимир Владимирович; Vinska, Oksana Yo.; Вінська, Оксана Йосипівна; Винская, Оксана Иосифовна (Ukrainian Association of Professors and Researchers of European Integration, 2019-06-07)
    • Investment security of the national economy of Ukraine at the present stage 

      Tkalenko, Svitlana; Ткаленко, Світлана Іванівна; Ткаленко, Светлана Ивановна (Східноєвропейський центр фундаментальних досліджень, 2019)
      The article investigates investment security of the national economy as a component of economic security. The definition of the category «investment security» is generalized based on the study of the genesis of it. The ...
    • Measuring Female Economic Empowerment in Post-Socialist EU Member-States 

      Vinska, O.; Вінська, Оксана Йосипівна; Винская, Оксана Осиповна; Tokar, V.; Токар, Володимир Володимирович; Токарь, Владимир Владимирович (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017-03-03)
    • Modeling the function of advertising reviews from media ads on the YouTube channel 

      Bludova, Tetiana; Блудова, Тетяна Володимирівна; Блудова, Татьяна Владимировна; Chuzhykov, Andrii Victorovych; Чужиков, Андрій Вікторович; Чужиков, Андрей Викторович; Leshchenko, Kateryna; Лещенко, Катерина Андріївна; Лещенко, Екатерина Андреевна (LLC CPC Business Perspectives, 2019-08)
      The use of display advertising enables companies to reach target audience and show them your ads on specific sites, which increases sales. In particular, YouTube video ads can reach a wide audience and attract many ...
    • Modernization of the Ukrainian agricultural sector: facing global food crisis challenges 

      Vinska, Oksana; Вінська, Оксана Йосипівна; Винская, Оксана Осиповна (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014)
      The main reasons for the aggravation of the situation in the global food system are investigated. The peculiarities of Ukrainian agricultural sector are analyzed. The modernization algorithm of Ukrainian agricultural sector ...
    • National Innovation System as a Focus of State Innovation Policy 

      Fedirko, Oleksandr Anatoliyovych; Федірко, Олександр Анатолійович (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2007-06)
      У статті здійснено системне дослідження інструментів та механізмів інноваційної політики розвинених країн світу (США, Японії, ЄС), класифіковано методи підтримки інноваційної діяльності та засоби підвищення інноваційної ...
    • National security within the globalization of financial markets 

      Tkalenko, Svitlana; Ткаленко, Світлана Іванівна; Ткаленко, Светлана Ивановна (L´Association 1901 “SEPIKE”, 2014-08)
      This work considers the influence of a contradictory global development trend. i.e. globalization on formation of the financial sector which is characterized by an increase in financial flows, and necessity to ensure ...
    • Revenue-Generating Schemes for International Unions 

      Boiar, Andrii Oleksiyovych; Бояр, Андрій Олексійович (Sejong University, Republic of Corea, 2014-10)
      This paper investigates possible options for generating revenue in international unions. The empirical evidence is found for three types of revenue-generating schemes: contributions, direct taxes, and the combination of ...
    • A social model of Ukraine is in the conditions of the European strategic orientation and development: social investing 

      Tkalenko, S. I.; Ткаленко, Світлана Іванівна (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2011-05-26)
    • Strategic Trends of the Ukrainian Media Products Intervention to the European Market 

      Fedirko, Oleksandr Anatoliyovych; Федірко, Олександр Анатолійович; Федирко, Александр Анатольевич; Chuzhykov, Andrii Victorovych; Чужиков, Андрій Вікторович; Чужиков, Андрей Викторович (Economics in Bratislava, 2019-11)
      The proposed article defines the peculiarities of the development of the domestic display market. The theoretical analysis made it possible to determine the main trends of market transformation by studying the peculiarities ...
    • Threats and benefits of exchange rate regimes for Ukraine in terms of European integration 

      Glushchenko, Svitlana; Tkalenko, Svitlana; Ткаленко, Світлана Іванівна; Ткаленко, Светлана Ивановна (Izdevnieciba «Baltija Punlishing», 2016-05)
      The purpose of the paper is to determine threats and benefits of exchange rate regimes in terms of the integration of Ukraine into the European community. Emphasizing features of the manifestation of currency exchange rate ...
    • Transformation of social-and-economic sphere of Ukraine in the period of world economic crisis 

      Fedirko, Oleksandr Anatoliyovych; Федірко, Олександр Анатолійович (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2011-05-26)
    • Адаптація існуючої системи теоретичної підготовки студентів до вимог Болонської декларації: проблема збереження переваг 

      Татаренко, Наталія Олексіївна; Татаренко, Наталия Алексеевна (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2005-01-02)
    • Адміністрація Європейського Союзу крізь призму його бюджету 

      Бояр, Андрій Олексійович; Boiar, Andrii Oleksiyovych (Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2011)
      Розглянуто зміст і структуру адміністративної діяльності Європейського Союзу (ЄС). Усі адміністративні видатки ЄС пропонується розділяти на дві групи: типові та специфічні (нетипові). До перших належать видатки, характерні ...
    • Активні методи викладання дисципліни «Міжнародна економіка» 

      Чужиков, Віктор Іванович; Чужиков, Виктор Иванович (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2008-02-05)
    • Британський чек у бюджеті Європейського Союзу: данина справедливості чи пережиток минулого 

      Бояр, Андрій Олексійович; Boiar, Andrii Oleksiyovych (2010)
      Розглядаються передумови та сучасний стан функціонування у бюджеті ЄС механізму компенсацій Великобританії її надмірного негативного нетто-балансу у комунітарному бюджеті. Розкривається методика розрахунку „британського ...
    • Біоекономіка як пріоритетний напрям сталого розвитку 

      Ткаленко, Світлана Іванівна; Tkalenko, Svitlana; Ткаленко, Светлана Ивановна (Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК», 2018)
      У статті досліджено особливості сталого розвитку, що базується на біоекономіці. Визначено основні напрями фінансування у сфері біоекономіки розвинених країн, проаналізовано структуру витрат у науково-дослідній та дослідницькій ...
    • Біоекономіка: сучасний стан та перспективи розвитку 

      Тіпанов, Владислав Вікторович; Tipanov, Vladyslav; Типанов, Владислав Викторович; Ткаленко, Світлана Іванівна; Tkalenko, Svitlana; Ткаленко, Светлана Ивановна (Центр економічних досліджень та розвитку, 2018-08-14)