Випуск № 34
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 34 by Author "Chyhryn, Olha"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Інформаційне забезпечення як чинник підвищення ефективності галузі насінництва(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Чигрин, Ольга В.; Chyhryn, Olha; Пономарьова, Марина С.; Ponomarova, Maryna; Гепенко, Олександра В.; Hepenko, OleksandraПідвищення ефективності насінництва в країні має стратегічне та продовольче значення.. Саме врахування складових та інструментів маркетингу дозволить першочергово збільшити потенціал агровиробництва та його визначить його конкурентні переваги. У статті досліджується важливе питання застосування механізмів інформаційного забезпечення у галузі насінництва з метою задовільнити потреби вітчизняного агровиробника у високоякісному насіннєвому матеріалі та підвищити його конкурентоспроможність і обсяги реалізації на міжнародному ринку. Визначено, що саме наповнення ринку насінням культурних рослин вітчизняної селекції є удосконалення науково-консультативної підтримки агроформувань та сільського населення. Підтверджено, що вітчизняна аграрна наука, реалізована на інноваційних засадах потребує саме системного підходу до практичної реалізації трансферу інтелектуальних інноваційних технологій, та науково-обґрунтованого інформаційно-маркетингового супроводу. Піднесення інформаційних технологій у сфері діяльності агробізнесу та насінництва може здійснювались при автоматизації бізнес-процесів, пов’язаних з виробництвом насіння первинних ланок і вищих репродукцій та організацією ринку збуту, формуванням замовлень на виробництво та фінансово-економічним забезпеченням. Змістовність інформації має велике значення при створенні та функціонуванні банків даних і банків знань конкретної галузі та процесів. Інформаційний фонд на комп’ютерних носіях, інформаційний фонд малотиражних видань та інформаційний фонд багатотиражної друкованої інформації належить до банку даних сільськогосподарської науково-технічної та ринкової інформації. Виокремлені види інформації, що належать до блоків інформаційних систем, а це науково-технічна інформація, законодавча, розпорядна й інструктивна інформація, нормативна інформація, маркетингова інформація. Наведений перелік державних реєстрів, який гарантує належне функціонування системи насінництва та розсадництва. Методична база представлена в державних стандартах, методиках, інструкціях, наказах та інших нормативно-правових документах, затверджених державними установами і є вагомою складовою організації насінництва та контролю за сортовими і посівними якостями насіннєвого матеріалу. Вимоги євроінтеграційного руху спрямовують країну до кропіткої, постійної роботи з подальшого вдосконалення чинних насіннєвих стандартів. Маркетингова інформація, що включає ціни на насіння, дані про попит і пропозиції на насіння окремих культур, гібридів, сортів різних репродукцій, ціни та технічні характеристики агрегатів, енергоносіїв, пестицидів, різних видів добрив є складовою інформаційної бази в насінництві Increasing the efficiency of seed production in the country is of strategic and food importance. It takes into account the components and tools of marketing that will primarily increase the potential of agricultural production and determine its competitive advantages. The article examines the important issue of the application of information support mechanisms in the field of seed production in order to satisfy the needs of the domestic agro-producer in high-quality seed material and increase its competitiveness and volume of sales on the international market. It was determined that filling the market with the seeds of cultivated plants of domestic selection is the improvement of scientific and advisory support of agricultural formations and the rural population. It has been confirmed that domestic agricultural science, implemented on the basis of innovation, needs a systematic approach to the practical implementation of the transfer of intellectual innovative technologies, and scientifically based information and marketing support. The rise of information technologies in the field of agribusiness and seed production can be carried out by automating business processes related to the production of seeds of primary links and higher reproductions and the organization of the sales market, the formation of orders for production and financial and economic support. The content of information is of great importance in the creation and functioning of data banks and knowledge banks of a specific industry and processes. The information found on computer media, the information fund of small-circulation editions and the information fund of multi-circulation printed information belong to the data bank of agricultural scientific-technical and market information. The types of information belonging to the blocks of information systems are singled out, namely scientific and technical information, legislative, regulatory and instructional information, regulatory information, and marketing information. The list of state registers, which guarantees the proper functioning of the seed production and nursery system, is provided. The methodical base is presented in state standards, methods, instructions, orders and other legal documents approved by state institutions and is an important component of the organization of seed production and control over varietal and sowing qualities of seed material. The requirements of the European integration movement direct the country to painstaking, constant work on further improvement of the current seed standards. Marketing information, including seed prices, data on demand and supply for seeds of individual crops, hybrids, varieties of various reproductions, prices and technical characteristics of aggregates, energy carriers, pesticides, and various types of fertilizers, is a component of the information base in seed production