2023 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2023 рік by Author "Колесніченко, Ліна Аліківна"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв’язок психологічних властивостей військовослужбовців з резильєнтністю як здатністю до відновлення(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-23) Береженна, Олена Юріївна; Berezhenna, Olena; Колесніченко, Ліна АліківнаДослідження феномену резильєнтності як здатності до відновлення є актуальним особливо зараз, адже ми живемо в складні часи, повномасштабної війни, яка спричиняє хронічний стрес, емоційні та фізичні травми. У зв’язку з такими обставинами, як ніколи, виникає питання збереження психологічного здоров’я наших військовослужбовців, які щохвилини перебувають в психологічному і моральному потрясінні та як титани захищають країну та життя кожного українця. Мета роботи – аналіз та систематизація наукових праць щодо особливостей резильєнтності у військовослужбовців, а також здійснення емпіричного дослідження для виявлення взаємозв’язку особистісних властивостей військовослужбовців з резильєнтністю як здатністю до відновлення. У роботі виявлені значущі кореляційні зв’язки резильєнтності з афіліативним та самопідтримуючим стилями гумору, з активністю орієнтацією на майбутнє та пасивністю, зосередженість на повсякденних справах, з показниками шкал «Включення» та «Афект», ясністю Я-концепції та вдячністю, а також зворотній значущий зв’язок було виявлено з агресивним стилем гумору та негативним сприйняттям життя. The study of the phenomenon of resilience as the ability to recover is relevant especially now, because we live in difficult times, a full-scale war that causes chronic stress, emotional and physical trauma. In connection with such circumstances, the question of preserving the psychological health of our military personnel, who are in psychological and moral turmoil every minute, and how titans protect the country and the life of every Ukrainian, arises more than ever. The purpose of the work is the analysis and systematization of scientific works on the features of resilience in military personnel, as well as the implementation of an empirical study to identify the relationship between the personal characteristics of military personnel and resilience as the ability to recover. The work revealed significant correlations of resilience with affiliative and self-supportive humor styles, with future-oriented activity and passivity, focus on everyday affairs, with indicators of the "Inclusion" and "Affect" scales, clarity of self-concept and gratitude, as well as inverse a significant relationship was found with an aggressive style of humor and a negative perception of life.Item Зв'язок характеристик прийняття рішень з метакогнітивними та особистісними властивостями персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-23) Гоменюк, Анна Миколаївна; Homeniuk, Anna; Колесніченко, Ліна АліківнаУ сучасній психології прийняття рішень є однією із сучасних проблематик, особливо у контексті дослідження персоналу. Мета роботи – дослідити особливості зв'язкухарактеристик прийняття рішень з метакогнітивними та особистісними властивостями персоналу організації. У роботі узагальнені та систематизовані підходи до розуміння процесу прийняття рішення; визначені характеристики прийняття рішень персоналом організації; адаптовано методику «Decisional conflict scale» О'Сonnor на україномовній вибірці, яку можна буде у подальшому використовувати в емпіричних дослідженнях; визначені особистісні та метакогнітивні властивості, які пов’язані з процесом прийняття рішень; встановлені взаємозв’язки між характеристиками прийняття рішень та інтолерантністю до невизначеності і психологічною гнучкістю; встановлені взаємозв’язки між характеристиками прийняття рішень та метакогнітивними властивостями. In modern psychology, decision-making is one of the current issues, especially in the context of personnel research. The purpose of the study is to investigate the peculiarities of the relationship between decision-making characteristics and metacognitive and personal properties of the organisation's personnel. The paper summarises and systemises approaches to understanding the decision-making process; identifies the characteristics of decision-making by organisational personnel; adapts the O'Connor's Decisional conflict scale methodology to the Ukrainian-language sample, which can be further used in empirical research; identifies personality and metacognitive properties related to the decision-making process; establishes the relationship between decision-making characteristics and intolerance to uncertainty and psychological flexibility; establishes the relationship between.Item Психологічні особливості вибору професії типу «людина-людина»(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-23) Атаманюк, Анна Павлівна; Atamaniuk, Anna; Колесніченко, Ліна АліківнаПрофесійна діяльність людини - це область її занять, яка є невід'ємною для ефективного застосування набутих вмінь, знань та навичок, отриманих через спеціалізоване навчання та різноманітну, комплексну підготовку. Мета роботи – визначення психологічних особливостей осіб, які вибрали професію типу «людина-людина», порівняти отримані результати. Визначені психологічні особливості вчителів і механіків. У вчителів ціннісні орієнтації це професійна компетентність та стабільність у роботі, набрало 86% досліджуваних. Крім того, вчителі відчувають потребу у безпеці та стабільності, шукаючи постійну роботу з мінімальним ризиком звільнення (86%). Водночас, вчителі не схильні до частих відряджень, прагнучи залишатися у стабільному місці проживання (74% опитаних). Щодо автомеханіків, найбільше в них цінується професійна компетентність (98%). У дослідженні автомеханіків також виявлені високі показники у сферах менеджменту (74%), автономії (70%) та підприємництва (66%). Психологічні властивості у вчителів на високому рівні екстраверсія (32%), на середньому (44%), на низькому (24%). У механіків на високому рівні екставерсія (54%), на середньому (34%), на низькому (12%). Було встановлено, що властивості, які характеризують готовність до змін у вчителів і механіків представлені так: найбільш вираженим є середній рівень властивостей. У вчителів одна третина має високий рівень винахідливості та толерантності, одна п’ята – адаптивності, домінує низький рівень у сміливості (64%), на відміну від механіків, у яких найбільш вираженим є середній (72%). У механіків домінує спостерігаємо низький рівень винахідливості (72%), пристрасності (62%) і 50 % мають низький оптимізм. Було визначено, що у вчителів емпатія найбільш виражена є на рівні вище середнього (17%), високий рівень 15%. У механіків високий рівень спостерігається у 3%, середній 29%, низький 9%. Були визначені розбіжності у психологічних особливостях між вчителями і механіками, а саме у ціннісних орієнтаціях: менеджмент, стабільність роботи, інтеграція стилів життя, підприємництво; в емпатії; екстраверсії- інтроверсії, емоційності-емоційній стриманості; толерантність до двозначності. A person's professional activity is a field of occupation that is integral to the effective application of acquired skills, knowledge and abilities gained through specialized education and diverse, comprehensive training. The purpose of the study is to determine the psychological characteristics of people who have chosen a person-to-person profession and to compare the results. The psychological characteristics of teachers and mechanics have been identified. Teachers' value orientations are professional competence and stability in work, which was scored by 86% of the respondents. In addition, teachers feel the need for security and stability, looking for a permanent job with minimal risk of dismissal (86%). At the same time, teachers are not inclined to frequent business trips, seeking to stay in a stable place of residence (74% of respondents). As for car mechanics, professional competence is most valued in them (98%). The study of car mechanics also revealed high scores in the areas of management (74%), autonomy (70%), and entrepreneurship (66%). Teachers' psychological properties are high in extraversion (32%), medium (44%), and low (24%). Mechanics have a high level of extraversion (54%), an average level (34%), and a low level (12%). It was found that the properties that characterize the readiness for change in teachers and mechanics are presented as follows: the most pronounced is the average level of properties. One-third of teachers have a high level of resourcefulness and tolerance, one-fifth - adaptability, and a low level of courage dominates (64%), unlike mechanics, who have the most pronounced average level (72%). Mechanics are dominated by low levels of ingenuity (72%), passion (62%), and 50% have low optimism. It was determined that teachers' empathy is most pronounced at the above average level (17%), with a high level of 15%. Among mechanics, 3% have a high level, 29% have an average level, and 9% have a low level. Differences in psychological characteristics between teachers and mechanics were identified, namely in value orientations: management, job stability, integration of lifestyles, entrepreneurship; in empathy; extraversion- introversion, emotionality-emotional restraint; tolerance to ambiguity.