Browsing by Author "Borsuk, Nataliia"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
Item Legal regulation of family relations in Ukraine and the Republic of Latvia: comparative and analytical research(EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2022) Cherneha, Vitalii ; Чернега, Віталій Миколайович; Fedorchenko, Nataliia; Borsuk, Nataliia; Борсук, Наталія ЯківнаThe study seeks to find common and different features in approaches used by Ukrainian and Latvian legislators to regulate family relations, and to suggest how to develop family legislation of Ukraine. For this end, the following methods of scientific inquiry have been used: analysis, analogy, deduction, induction, synthesis, historical and legal, comparative and legal, legal modeling methods. It was found out that the Republic of Latvia lacks some legislative solutions in respect of which Ukraine has law enforcement practice. This study offers to supplement the Family Code of Ukraine with the provision saying that a marriage shall be considered not concluded unless it was registered by a civil registration officer. Considering the Latvian experience, the legislative support for appointing co-guardians in Ukraine has been proven expedient. Статтю присвячено порівняльно-аналітичному аспекту правового регулювання сімейних відносин в Україні та Латвійській Республіці. Розкрито різні підходи законодавців України та Латвійської Республіки щодо: інституту заручин та зобов’язань наречених у разі відмови від реєстрації шлюбу; регулювання шлюбних відносин; змісту шлюбного договору; визначення походження дитини; усиновлення; призначення опікуна (опікунів). Виявлено, що в Латвійській Республіці відсутні окремі законодавчі рішення, щодо яких склалася правозастосовна практика в Україні. Запропоновано закріпити в Сімейному кодексі України норму, яка встановлює, що шлюб вважається неукладеним, якщо його не було зареєстровано посадовою особою органу державної реєстрації актів цивільного стану. Враховуючи латвійський досвід, доведено доцільність законодавчого забезпечення призначення співопікунів в Україні. Метою дослідження є виявлення спільного та розбіжного у підходах українського та латвійського законодавців щодо регулювання сімейних відносин, а також формування пропозицій, спрямованих на розвиток сімейного законодавства України. Для цього застосовано такі методи наукового пізнання: аналіз, аналогія, дедукція, індукція, синтез, історико-правовий, порівняльно-правовий, а також метод правового моделювання.Item Адміністративні та соціально-психологічні методи управління об’єктами комунальної власності(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaItem Гендерно орієнтований підхід у навчанні юристів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-30) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Барсук, Наталия ЯковлевнаItem Господарсько-правове регулювання договірного використання об’єктів інтелектуальної власності(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2023) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Кикоть, Павло Валерійович; Kykot, PavloУ статті досліджуються особливості правового регулювання договірних відносин з використання об’єктів інтелектуальної власності у сфері господарювання. Доведено, що значення цивільно-правового регулювання цих відносин в статтях Господарського кодексу України дещо применшене. Правове регулювання відносин з договірного використання об’єктів інтелектуальної власності нормами господарського та нормами цивільного законодавства є комплексним. Питання про укладення договору забезпечується нормами господарського законодавства, а правовий статус творця (іншої особи, якій належать майнові права інтелектуальної власності) і правовий режим об’єкта інтелектуальної власності регулюється нормами цивільного законодавства. Виявлено відмінності у положеннях господарського законодавства та нормах спеціальних законів щодо форми договорів про передання прав на використання об’єкта інтелектуальної власності. У спеціальному законодавстві письмова форма визначена як умова дійсності договору; наслідки порушення такої умови визначені в нормах Цивільного кодексу України – недотримання письмової форми призводить до недійсності цих договорів. Визначено низку чинників, які впливають на зміст господарських договорів про надання права на використання об’єктів інтелектуальної власності. Ці чинники закріплені в нормах господарського та цивільного законодавства, зокрема, в спеціальних законах, які визначають правовий режим окремих об’єктів інтелектуальної власності. Виявлено значення примірних та типових договорів у правовому регулюванні договірного використання об’єктів інтелектуальної власності. На основі аналізу вимог господарського та цивільного законодавства визначено перелік істотних умов господарського договору про передання у використання об’єктів інтелектуальної власності. Доведено, що істотними для такого договору є умови про предмет, про строки, про способи використання об’єкта інтелектуальної власності, про територію, на яку поширюється право використання об’єкта інтелектуальної власності, а також будь-які умови, щодо яких за вимогою хоча б однієї зі сторін договору має бути досягнуто згоди. The article examines the peculiarities of legal regulation of contractual relations on the use of intellectual property objects in the field of business. It has been proven that the importance of the civil law regulation of these relations in the norms of the Economic Code of Ukraine is slightly underestimated. The legal regulation of relations on the contractual use of intellectual property objects by economic norms and norms of civil legislation complex. The issue of concluding a contract is ensured by the norms of economic legislation, and the legal status of the creator (or other person who owns property rights to intellectual property) and the legal regime of the object of intellectual property is regulated by the norms of civil legislation. Differences in the provisions of economic legislation and the norms of special laws regarding the form of contracts on the transfer of rights to use an intellectual property object were revealed. In special legislation, the written form is defined as a condition for the validity of the contract; the consequences of violation of this condition are defined in the norms of the Civil Code of Ukraine - non-compliance with the written form leads to the invalidity of these contracts. A number of factors affecting the content of business contracts on granting the right to use intellectual property objects have been determined. These factors are enshrined in the norms of economic and civil legislation, in particular in special laws that determine the legal regime of individual objects of intellectual property. The value of exemplary and standard contracts for the legal regulation of the use of intellectual property objects on the basis of the contract has been revealed. Based on the analysis of the requirements of economic and civil legislation, a list of essential conditions of the economic agreement on the transfer of intellectual property objects for use has been determined. It has been proven that the essential conditions of such an agreement are the conditions on the subject, on the terms, on the methods of using the object of intellectual property, on the territory to which the right to use the object of intellectual property is extended, as well as any conditions in respect of which the requirements at least one of the parties to the contract must reach an agreement.Item Запобігання банкрутству та позасудова санація боржника(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-05-26) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Борсук, Наталия ЯковлевнаItem Захист інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції органами Антимонопольного комітету України(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2021) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaУ статті визначено сутність та форми прояву недобросовісної конкуренції у вигляді неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання, її наслідки для оригінальної фірми, окреслено напрями комплексної протидії таким порушенням, розкрито їх зміст, розглянуто механізми захисту порушених прав на інтелектуальну власність від недобросовісної конкуренції органами Антимонопольного комітету України. Проаналізовано, що значна частина порушень у вигляді недобросовісної конкуренції відбувається у сфері інтелектуальної власності. Однак інтелектуальна власність часто виступає об’єктом протиправних дій з боку третіх осіб і відповідно потребує правового захисту. Результати інтелектуальної діяльності можуть охоронятися за допомогою різних варіантів захисту прав інтелектуальної власності. Наприклад, можуть бути вжиті відповідні заходи для заборони незаконного використання інтелектуальної власності за допомогою законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Недобросовісна конкуренція й право інтелектуальної власності є взаємопов’язаними інститутами, оскільки мають одну правову природу – Паризьку конвенцію 1883 року. Указаний міжнародний акт установив положення про захист від недобросовісної конференції в частині охорони та захисту незареєстрованих позначень. Реагування на прояви недобросовісної конкуренції – одне з пріоритетних завдань для Антимонопольного комітету України. За результатами дослідження зроблено висновок, що незаконне використання інтелектуальної власності, як правило, пов’язано з діями суб’єкта господарювання, здатними викликати змішування відносно конкурента, його товарів або діяльності. Таке змішування може виникнути в результаті порушення виняткових прав на результати інтелектуальної діяльності та засоби індивідуалізації, що може кваліфікуватися як недобросовісна конкуренція. В рамках статті був здійснений аналіз справ з практики застосування органами Антимонопольного комітету України законодавства про захист від недобросовісної конкуренції за останні роки. The article identifies the nature and forms of unfair competition in the form of misuse of business reputation of the entity, its consequences for the original company, outlines areas of comprehensive counteraction to such violations, reveals their content, mechanisms of protection of infringed intellectual property rights from unfair competition by the bodies of the Antimonopoly Committee of Ukraine are considered. It is analyzed that a significant part of violations in the form of unfair competition occurs in the field of intellectual property. However, intellectual property is often the subject of illegal actions by third parties and therefore needs legal protection. The results of intellectual activity can be protected through various options for the protection of intellectual property rights. For example, appropriate measures may be taken to prohibit the illegal use of intellectual property through legislation to protect against unfair competition. Unfair competition and intellectual property law are interrelated institutions, as they have one legal nature - the Paris Convention of 1883. This international act established provisions on protection against unfair conferences in terms of protection and protection of unregistered designations. Responding to manifestations of unfair competition is one of the priority tasks for the Antimonopoly Committee of Ukraine. The study concluded that the illegal use of intellectual property is usually related to the actions of the entity that could cause confusion about a competitor, its products or activities. Such confusion may result from the violation of exclusive rights to intellectual property and the means of individualization, which may qualify as unfair competition. Within the framework of the article, an analysis of cases on the practice of application by the Antimonopoly Committee of Ukraine of the legislation on protection against unfair competition in recent years was carried out.Item Знову до проблеми реєстрів об’єктів комунальної власності в Україні(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2017) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaСтаття присвячена проблемам управління комунальною власністю в частини обліку комунального майна. Доведена необхідність закріплення на законодавчому рівні ведення місцевими органами влади реєстру комунальної власності з метою протидії рейдерським посяганням на комунальне майно, зменшенню фактів його нецільового та неефективного використання. The article deals with problems of communal property management in terms of accounting of municipal property. Shall the need to consolidate in law the local authority register of municipal property to counter the raider attacks on communal property, reduce the facts of his misuse and inefficient use. Статья посвящена проблемам управления коммунальной собственностью в части учета коммунального имущества. Доказана необходимость закрепления на законодательном уровне ведения местными органами власти реестра коммунальной собственности с целью противодействия рейдерским посягательством на коммунальное имущество, уменьшения фактов его нецелевого и неэффективного использования.Item Комунальні підприємства як об’єкти управління комунальною власністю(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaItem Методи управління комунальною власністю: організаційні та економічні прояви(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaРозглядаються окремі питання методології управління комунальною власністю. Особлива увага приділяється організаційним та економічним методам. Акцентується на соціальній складовій всього управлінського процесу. Визначено, що ці групи методів є неодмінними складовими управління об’єктами комунальної власності, наявність чого свідчить про різноплановість та системність владно-розпорядчої діяльності. The separate questions of methodology of communal property management are examined in the article. The special attention is spared to the organizational and economical methods. It was accented on the social constituent of all management process. These groups of methods are the necessary constituents of management of communal property objects, presence what diverse the system of imperiously-prescriptive activity. Рассматриваются отдельные вопросы методологии управления коммунальной собственностью. Особое внимание уделяется организационным и экономическим методам. Акцентируется на социальной составляющей всего управленческого процесса. Определено, что эти группы методов являются непременными составляющими управления объектами коммунальной собственности, наличие чего свидетельствует о разноплановости и системности властно-распорядительной деятельности.Item Новели законодавства щодо доступу до вищої освіти в Україні(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2014) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Борсук, Наталия ЯковлевнаУ статті проаналізовано основні новели законодавства щодо доступу до вищої освіти в Україні, визначено їх зміст та сформульовано подальші напрями розвитку механізму правового забезпечення доступності вищої освіти в Україні.Item Облік як етап управління комунальною власністю: організаційні та правові питання(Институт уголовного права и прикладной криминологии, 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaСтаття присвячена дослідженню питань управління комунальною власністю. Окрема увага приділяється обліку як етапу управління. Досліджуються акти органів місцевого самоврядування про взяття на облік та передачу в комунальну власність окремих видів майна. The article investigates issues of communal property. Special attention is paid to the accounting as a management stage. We investigate local self-governments about certain types of property registration and transfer to communal ownership.Item Охорона комунальної власності: проблеми законодавства та практики правозастосування(ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет», 2017) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaItem Правові засади методології управління об’єктами комунальної власності(ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет», 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaItem Про міжгалузеву категорію «управління»(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2017) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaУ статті досліджено питання управління. Указано, що поняття «управління» трактується по-різному, зважаючи на економічні, юридичні, політичні, математичні та інші сфери здійснення управління. Висвітлено різні підходи до визначення міжгалузевої категорії «управління» та їх адаптація до правовідносин. The article deals with management issues. Definition of the concept of “management” is treated differently, taking into account economic, legal, political, mathematical and other spheres of management. Different approaches to the definition of the inter-branch category “management” and their adaptation to legal relations are covered. В статье исследованы вопросы управления. Определение понятия «управление» трактуется по-разному, учитывая экономические, юридические, политические, математические и другие сферы осуществления управления. Освещены различные подходы к определению межотраслевой категории «управление» и их адаптация к правоотношениям.Item Проблеми ефективного управління комунальною власністю в Україні(Державний науково-дослідний інститут Міністерства внутрішніх справ України, 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaPaper deals with problems of communal property management in terms of criteria for an effective management of municipal property. The need to consolidate in law the local authority register of municipal property to counter the raider attacks on communal property as well as reduce the facts of his misuse and inefficient useis proved.Item Проблеми правового регулювання державної допомоги суб’єктам господарювання у контексті відповідності acqui ЄС(Право України, 2021-11) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Кулага, Еліна Вікторівна; Kulaha, ElinaУгода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом (ЄС), Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншої сторони (Угода про асоціацію) та ухвалення рамкового Закону України “Про правову допомогу суб’єктам господарювання” заклали правове підґрунтя для побудови системи надання державної допомоги суб’єктам господарювання, спрямованої на припинення безсистемного та неефективного надання державної підтримки суб’єктам господарювання, що існували тривалий період, і націленої на збалансування впливу держави на конкуренцію. Протягом чотирьох років чинності цього Закону стало очевидним, що без внесення низки змін він не буде діяти ефективно. Метою статті є огляд стану правового регулювання державної допомоги, звітних показників системи контролю i моніторингу щодо відповідності acquis ЄС для вдосконалення нормативно-правових актів у цій сфері. Встановлено, що у національному законодавстві є значні термінологічні розбіжності з положеннями Угоди про асоціацію, задля їх усунення пропонуємо визначення поняття “державна допомога”, в якому передбачено критерій впливу на торгівлю між Україною та ЄС; можливість надання державної допомоги завдяки лише державним ресурсам та у визначених законом формах. Зроблено висновок про те, що існуюча багатоманітність форм державної допомоги може провокувати зловживання правами як із боку надавачів, так і одержувачів. З метою узгодження національного законодавства з п. 1 ст. 263 Угоди про асоціацію та забезпечення максимальної прозорості та послідовності щодо надання державної допомоги пропонуємо передбачити вичерпний перелік форм державної допомоги суб’єктам господарювання, показники по кожній з яких мають відображатися у звіті Антимонопольного комітету України (АМКУ). Визначено критерії, які впливають на правову оцінку публічних закупівель як форми державної допомоги суб’єктам господарювання. На основі аналізу практики ЄС та роз’яснень АМКУ встановлено, що застосування дискримінаційних умов у тендерній документації за певних обставин може містити ознаки державної допомоги та бути підставою для звернення суб’єкта господарювання до АМКУ не лише як до органу оскарження у сфері публічних закупівель, а й як до органу, що здійснює контроль за державною допомогою. The Association Agreement between Ukraine and the EU and the adoption of the Framework Law of Ukraine “On Legal Assistance to Business Entities” laid the legal basis for building a system of state aid to business entities aimed at ending unsystematic and inefficient state support to businesses existed for a long time, and aimed at balancing the state’s influence on competition. During the four years of this law, it has become clear that without a number of changes, it will not work effectively. The purpose of the article is to review the state of legal regulation of state aid, reporting indicators of the control and monitoring system for compliance with the EU acquis to improve regulations in this area. It is established that there are significant terminological differences in the national legislation with the provisions of the Association Agreement with the EU, in order to eliminate them we propose the definition of “state aid”, which provides a criterion for the impact on trade between Ukraine and the EU; the possibility of providing state aid at the expense of state resources only and in the forms prescribed by law. It is concluded that the existing diversity of forms of state aid can provoke abuse of rights by both providers and recipients. In order to harmonize national legislation with paragraph 1 of Art. 263 of the Association Agreement and ensuring maximum transparency and consistency in the provision of state aid, we propose to provide an exhaustive list of forms of state aid to economic entities, the indicators of each of which should be reflected in the report of the Antimonopoly Committee of Ukraine. Criteria that influence the legal assessment of public procurement as a form of state aid to economic entities have been identified. Based on the analysis of EU practice and explanations of the Antimonopoly Committee of Ukraine, it is established that the application of discriminatory conditions in tender documents in certain circumstances may contain signs of state aid and be a basis for the business entity to apply to the AMCU not only as a public procurement appellate body, but also as a body that controls state aid.Item Санкції за здійснення економічної концентрації без отримання відповідного дозволу органів антимонопольного комітету України у період дії воєнного стану(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-22) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, Nataliia; Борсук, Наталия ЯковлевнаItem Стадії управління комунальною власністю: проблеми законодавства та судової практики(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2017) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaСтаття присвячена питанням стадій та етапів управління комунальною власністю. Досліджуються положення Програм розвитку ефективного управління об’єктами комунальної власності територіальних громад. Аналізується судова практика. Особлива увага приділяється справам про визнання майна безхазяйним. The article is devoted to questions of stages of communal property management. Positions of Programs of development of effective management the objects of communal property of territorial communities are investigated. Judicial practice is analyzed. Particular attention is paid to cases of recognition of property by a landless owner. Статья посвящена вопросам стадий и этапов управления коммунальной собственностью. Исследуются положения программ развития эффективного управления объектами коммунальной собственности территориальных общин. Анализируется судебная практика. Особое внимание уделяется делам о признании имущества бесхозным.Item Щодо деяких неузгодженостей законодавства, яке регламентує порядок передачі комунального майна(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2017) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaУ статті проаналізовано чинне законодавство яке регламентує порядок передачі об’єктів комунального та державного майна. Акцентовано увагу на існуванні розбіжностей між Законом України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» та прийнятим на його підставі підзаконним нормативно-правовим актом, що створює можливості для зловживань та правозастосовних помилок. Сформульовані авторські пропозиції, спрямовані на чіткіше окреслення сторін правовідносин із передачі майна та регламентацію їх правового статусу. The article analyzes the current legislation regulating the procedure for the transfer of communal and state property objects. The attention is focused on the existence of discrepancies between the Law of Ukraine "On the Transfer of Objects of the Right of State and Communal Property" and adopted on its basis by a regulatory legal act that creates opportunities for abuses and mistakes of law enforcement. Formulated author’s proposals are aimed at a clearer outline of the parties legal relationship with the transfer of property and the regulation of their legal status. В статье проанализировано действующее законодательство, регламентирующее порядок передачи объектов коммунального и государственного имущества. Акцентировано внимание на существовании разногласий между Законом Украины «О передаче объектов права государственной и коммунальной собственности» и принятым на его основании подзаконным нормативно-правовым актом, что создает возможности для злоупотреблений и правоприменительных ошибок. Сформулированы авторские предложения, направленные на более четкое определение сторон правоотношений по передаче имущества и регламентацию их правового статуса.Item Щодо доцільності законодавчої регламентації ведення реєстрів комунальної власності в Україні(Видавничий дім «Гельветика», 2016) Борсук, Наталія Яківна; Borsuk, NataliiaСтаття присвячена проблемам управління комунальною власністю в частині обліку комунального майна. Доведена необхідність закріплення на законодавчому рівні ведення місцевими органами влади реєстру комунальної власності з метою протидії рейдерським посяганням на комунальне майно, зменшення фактів його нецільового та неефективного використання. The article deals with problems of communal property management in terms of accounting of municipal property. Shall the need to consolidate in law the local authority register of municipal property to counter the raider attacks on communal property, reduce the facts of his misuse and inefficient use. Статья посвящена проблемам управления коммунальной собственностью в части учета коммунального имущества. Доказана необходимость закрепления на законодательном уровне ведения местными органами власти реестра коммунальной собственности для противодействия рейдерским посягательствам на коммунальное имущество, уменьшения фактов его нецелевого и неэффективного использования.