Browsing by Author "Danyliuk, Nataliia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Implementation of Manufacturer and Reseller Interaction Models, Taking Into Account Advertising Costs(Blue Eyes Intelligence Engineering and Sciences Publication, 2019-11) Bludova, Tetiana; Блудова, Тетяна Володимирівна; Блудова, Татьяна Владимировна; Danyliuk, Nataliia; Данилюк, Наталія Іванівна; Данилюк, Наталия Ивановна; Dyma, Oleksandr; Дима, Олександр Олексійович; Dyma, Oleksandr; Дыма, Александр Алексеевич; Kachan, Olena; Horokhova, Olena; Горохова, Олена Миколаївна; Горохова, Елена НиколаевнаEstablishing effective cooperation between the manufacturer and reseller as vertical marketing channel participants implies the effective mechanism for the development of the main strategies of their business behaviour, such as price and expenditure forming for the joint promotion of the product. This provides the manufacturer and reseller the ability to select the most appropriate business game scenarios to maximize their profits in the short and long-term perspectives. This issue is relevant in the practice of distribution channels functioning. The purpose of the study is defining the optimal parameters values of expenditure function reaction for the compatible advertising, which will help to maximize the profits of both distribution channel participants. The research takes into account the statistical analysis of empirical data, in particular, data on average monthly sales volumes, as well as retail price for the unit of the product of the manufacturer enterprise. Besides, the paper presents a numerical experiment on the possible values of the advertisement expenditures parameters’ function, calculated on the basis of effectively selected range and step change. It was mathematically substantiated and defined the solutions of Stackelberg's business game, which implies functioning of the manufacturer equilibrium. A numerical experiment was conducted to maximize the possibilities of the manufacturer’s profitability features, reseller and marketing channel from the point of pricing strategies formation, and expenditure strategies for joint advertising of the both participants of the goods turnover channel. Stakelberg's variant of a business game is found to be optimal for the manufacturer, in which the percentage of its participation in the reseller’s expenditures on the joint advertising is non-zero. The obtained results can be the initial information base to form recommendations on possibilities of Stakelberg’s business game application in comparison with other variants of theoretical and game models of marketing channels’ participants interaction.Item Екологічний компонент менеджменту транснаціональних корпорацій в умовах глобалізації(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2006-05-26) Данилюк, Наталія Іванівна; Danyliuk, Nataliia; Данилюк, Наталия Ивановна; Панченко, Євген ГригоровичДисертацію присвячено теоретичним і практичним питанням екологічного менеджменту транснаціональних корпорацій. Досліджено процес становлення сучасної парадигми природокористування, в умовах транснаціоналізації. Визначено базові моделі екологічної поведінки японських, європейських та американських ТНК. Проаналізовано тенденцію екологізації економічного розвитку, визначено принципи формування сучасного ефективного та екологічно свідомого менеджменту. Визначено зміну пріоритетів взаємодії ТНК з національними та регіональними екосистемами в контексті формування їх екосоціальної відповідальності, показано еволюцію регулювання діяльності ТНК у екологічній сфері на національному та міжнародному рівнях. Розроблено інтегровану бізнес-функціональну матрицю екологічного менеджменту міжнародних корпорацій. Запропоновано шляхи і механізми впровадження сучасних підходів до формування екологічно свідомого менеджменту українських підприємств у контексті сучасної національної системи управління природокористування. The dissertation is devoted to theoretical and practical problems of transnational corporations ecological management. The process of establishing a modern paradigm of nature usage in the conditions of transnationalization. The basic models of ecological behaviour of Japanese, European and American TNK are defined. The tendency of economic development ecologization is analysed the principles of modern effective and ecologically concious management is defined. The change in the priorities of interaction of TNK with national and regional ecosystems in the context of their ecosocial responsibility is defined the evolution of regulation of TNK activity in ecological sphere at national and international levels is shown. The integrated business – functional matrix of transnational corporations ecological management has been worked out. The ways and mechanisms of implementation of modern approaches to forming of ecologically consious management of Ukrainian enterprises in the context of modern national system of nature usage management are proposed. Диссертация посвящена теоретическим и практическим вопросам экологического менеджмента транснациональных корпораций. Исследован процесс становления современной парадигмы природопользования в условиях глобализации. Предыдущая парадигма была основана на уменьшении негативного влияния хозяйственной деятельности на природную среду (сокращение выбросов вредных веществ в почву, воздушный и водный бассейны), оптимизации потребления естественных ресурсов. Новая парадигма основывается на исключении вредных воздействий деятельности компаний на естественное окружение посредством технологических и управленческих инноваций для сохранения естественного природного баланса.