Browsing by Author "Derbenova, Yana"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item International tourism impact on economic development of countries(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-03-16) Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Василівна; Громоздова, Лариса Васильевна; Derbenova, Yana; Tsiupa, AnnaItem Regional trade agreements in the system of the world trade liberalization(Югозападен университет “Неофит Рилски” Стопански факултет, 2017-10) Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Василівна; Громоздова, Лариса Васильевна; Ilchenko, Viktoriia; Derbenova, YanaThe study presents an overview of regional trade agreements and their part in trade liberalization. The World Trade Organization’s role in the trade regulation and its limitations are discussed. This paper intends to determine the changes in the global trade in the 21st century, particularly in trade regional trade agreements.Item Маркетингово-логістична модель стратегічного управління збутовою діяльністю підприємств на міжнародному ринку(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Артеменко, Антоніна Іванівна; Artemenko, Antonina; Артеменко, Антонина Ивановна; Буксіна, Інна Віталіївна; Buksina, Inna; Резніченко, Анастасія Олександрівна; Reznichenko, AnastasiiaУ статті визначено роль та взаємодію маркетингу та логістики у процесі стратегічного управління збутовою діяльністю підприємств на міжнародному ринку. Систематизовано функції збутової діяльності на основі аналізу теоретичних здобутків науковців. Розглянуто види загально-корпоративних стратегій підприємства, а також функціональних: логістичної та дистрибуційної. Відображено інтеграцію загально-корпоративної конкурентної стратегії та функціональних стратегій збутової діяльності підприємства. Визначено сутність й особливості дистрибуції на продовольчому ринку й обґрунтувано використання маркетингово-логістичних моделей дистрибуції для виробників і комерційних посередників продовольчих товарів. Визначено, що дистрибуція є важливою частиною маркетингу готової про довольчої продукції, і від її ефективності залежатиме кінцевий результат роботи суб’єкта господарювання. Тому до сфери компетенції маркетингу відносимо логістичну складову, що пов’язана з організацією фізичного переміщення, складування та зберігання сировини та готової продукції. Встановлено, що сутність маркетингового-логістичного підходу до управління підприємств полягає у поєднанні комплексу маркетингу та комплексу логістики та передбачає доставку потрібного товару в потрібне місце, в потрібний час і з меншими витратами, ніж у конкурентів. Проаналізовано структуру оптового товарообороту ринку України в динаміці та виявлено високий рівень самозабезпеченості країни основними видами продовольчих ресурсів. Визначено тенденцію до зростання роздрібного товарообороту продовольчих товарів, а також встановлено основні фактори, які впливають на його динаміку. Зазначено переваги співпраці виробників продовольчих товарів з дистриб’юторами та вигоди роздрібних суб’єктів від такого співробітництва. Розглянуто основні стратегії збуту, які застосовуються на продовольчому ринку: інтенсивного, селективного й ексклюзивного збуту. Визначено основні маркетингово-логістичні моделі дистрибуції на продовольчому ринку, а саме: пряма (безпосередня поставка виробником товарів споживачеві), непряма (використання послуг дистриб’ютора як комерційного посередника між виробником і споживачем) і змішана (використання як прямої, так і непрямої моделі дистрибуції товарів), а також проаналізовано основні чинники її вибору. The article defines the role and interaction of marketing and logistics in the process of strategic management of sales activities of enterprises on the international market. The functions of sales activities are systematized based on the analysis of theoretical achievements of scientists. Types of general corporate strategies of the enterprise, as well as functional ones: logistic and distribution, are considered. The integration of the overall corporate competitive strategy and the functional strategies of the enterprise's sales activity is reflected. The essence and peculiarities of distribution in the food market are defined and the use of marketing and logistics models of distribution for manufacturers and commercial intermediaries of food products is substantiated. It was determined that distribution is an important part of the marketing of ready-made food products, and the final result of the business entity's work will depend on its effectiveness. Therefore, we include the logistics component related to the organization of physical movement, warehousing and storage of raw materials and finished products to the field of marketing competence. It has been established that the essence of the marketing-logistics approach to enterprise management consists in the combination of the marketing complex and the logistics complex and provides for the delivery of the right goods to the right place, at the right time, and with lower costs than competitors. The dynamic structure of the wholesale turnover of the Ukrainian market was analyzed and a high level of the country's self-sufficiency in the main types of food resources was revealed. The trend towards growth of retail turnover of food products is determined, and the main factors affecting its dynamics are also established. The advantages of cooperation between manufacturers of food products and distributors and the benefits of retail entities from such cooperation are indicated. The main sales strategies used in the food market are considered: intensive, selective and exclusive sales. The main marketing and logistics models of distribution in the food market are defined, namely: direct (direct supply of goods by the manufacturer to the consumer), indirect (use of the services of a distributor as a commercial intermediary between the producer and the consumer) and mixed (use of both direct and indirect distribution models goods), and also analyzed the main factors of its choice.Item Наукові дослідження впливу психологічних чинників на ефективність комунікативних стратегій в маркетигу інновацій(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Буткевич, Оксана Вікторівна; Butkevych, Oksana; Довгенко, Яна Олексіївна; Dovhenko, Yana; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Артеменко, Антоніна Іванівна; Artemenko, Antonina; Артеменко, Антонина ИвановнаУ статті дocлiджено теoретичні заcади маркетингових комунікацій підприємств із зовнішнім середовищем. Розглянуто підходи різних вчених до змістовної сутності категорії «комунікація», що є основою для всіх сфер ринкової діяльності. Комунікації у різних своїх формах пронизують усі сфери людської діяльності, включаючи і сферу економічної активності, і являють собою необхідні, фундаментальні умови, що підтримують існування і розвиток сучасних економічних систем. Узагальнено поняття «комунікації на рівні підприємства» як одного з чотирьох елементів маркетинг-міксу. Майже усі підприємства повинні доводити до споживачів необхідну інформацію шляхом комунікацій. Вчасні та якісні комунікації сприяють доведенню до користувача інформації щодо розробки та виведення продукції на ринок, її основних рисах, можливостях, новаціях тощо. Перелічено основні компоненти маркетингової комунікації. Основними компонентами маркетингових комунікацій є: суб'єкти, об'єкти комунікації, предмет, засоби, мета, задачі та ефекти від їх використання. Виділено ключові характеристики процесу маркетингових комунікацій, до числа яких віднесено зростання ролі інноваційних факторів в управлінні підприємством, активна участь споживачів у формуванні ринків тощо. Також визначено завдання маркетингових комунікацій підприємства. Основними завданнями маркетингових комунікацій є: створення престижного іміджу виробника, надання інформації про пропозиції, забезпечення зворотного зв’язку з покупцем тощо. Узагальнено сутність комунікацій на рівні підприємства. Проведене дослідження показало, що маркетингові комунікації підприємства охоплюють цілісний комплекс особових і безособових взаємозв'язків, направлених на покупця з метою донесення до цільової аудиторії основних конкурентних переваг. У статті узагальнено теоретико-методологічні підходи щодо формування комунікативних стратегій в маркетингу інновацій, проаналізовано значимі моделі комунікації, виокремлено психологічні та соціально-психологічні чинники, що впливають на ефективність комунікативних стратегій, наведено приклад дослідження психологічних особливостей формування позитивних уявлень про інновації у сфері інвестицій. The article examines the theoretical objectives of marketing communications of enterprises with the external environment. The approaches of various scientists to the meaningful essence of the "communication" category, which is the basis for all spheres of market activity, are considered. Communications in their various forms permeate all spheres of human activity, including the sphere of economic activity, and represent the necessary, fundamental conditions that support the existence and development of modern economic systems. The concept of "communication at the enterprise level" as one of the four elements of the marketing mix is generalized. Almost all businesses must communicate the necessary information to consumers. Timely and high-quality communications contribute to the delivery of information to the user about the development and introduction of products to the market, their main features, opportunities, innovations, etc. The main components of marketing communication are listed. The main components of marketing communications are: subjects, objects of communication, subject, means, purpose, tasks and effects of their use. The key characteristics of the process of marketing communications are highlighted, which include the growth of the role of innovative factors in enterprise management, active participation of consumers in the formation of markets, etc. The task of marketing communications of the enterprise is also defined. The main tasks of marketing communications are: creating a prestigious image of the manufacturer, providing information about offers, providing feedback to the buyer, etc. The essence of communications at the enterprise level is summarized. The conducted research showed that the marketing communications of the enterprise encompass a complete complex of personal and impersonal relationships directed at the buyer with the aim of conveying the main competitive advantages to the target audience. The article summarizes theoretical and methodological approaches to the formation of communicative strategies in the marketing of innovations, analyzes significant communication models, singles out psychological and socio-psychological factors that affect the effectiveness of communicative strategies, gives an example of the study of psychological features of the formation of positive ideas about innovations in the field of investments.Item Публічне управління зовнішньоекономічною діяльністю з урахуванням регіональних особливостей(Видавництво «Міленіум», 2021) Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Дербёнева, Яна Валерьевна; Артеменко, Антоніна Іванівна; Artemenko, Antonina; Артеменко, Антонина Ивановна; Маляревський, Віктор Миколайович; Maliarevskyi, Viktor; Маляревский, Виктор Николаевич; Царук, Володимир Васильович; Tsaruk, Volodymyr; Царук, Владимир Васильевич; Юрченко, Крістіна Михайлівна; Yurchenko, Kristina; Юрченко, Кристина МихайловнаМетою статті є аналіз напрямів публічного управління зовнішньоекономічною діяльністю в Україні та визначення регіональних особливостей організації зовнішньоекономічної діяльності. Методологія дослідження передбачала використання загальнонаукових методів (аналіз, синтез, конкретизація, класифікація) і спеціальних (системно-структурні дослідження, економічний аналіз). Наукова новизна отриманих результатів полягає у встановленні необхідності публічного управління зовнішньоекономічною діяльністю в контексті регіональних особливостей як вагомого аспекту зовнішньоекономічної політики регіону. Висновки. У статті з’ясовано, що доцільно розглядати публічне управління як організаційний і регулятивний вплив держави на суспільну життєдіяльність людей з метою її впорядкування, збереження чи перетворення, базуючись на владній силі, яка не обмежує дієвий суспільний контроль. Встановлено, що зовнішньоекономічні зв’язки будь-якої країни повинні регулювати й держава, і громадськість. Визначено, що окремі регіони мають певні особливості розвитку та спеціалізації, а отже, володіють різним експортним потенціалом, а від його реалізації залежить стан зовнішньоекономічної діяльності регіону. Вказано, що основні цілі регіональної зовнішньоекономічної діяльності такі: підтримка та розвиток наявних форм і напрямів зовнішньоекономічної політики; просування нових форм зовнішньоекономічної діяльності; формування та вдосконалення зовнішньоекономічної інфраструктури; залучення як національних, так й іноземних інвестицій; розвиток експортного потенціалу регіонів; підвищення конкурентоспроможності регіонів як необхідної передумови їх міжнародної інтеграції. The aim of the article is to analyze the directions of public management of foreign economic activity in Ukraine and to determine the regional features of the organization of foreign economic activity. The research methodology included the use of general scientific methods (analysis, synthesis, specification, classification) and special (system-structural research, economic analysis). The scientific novelty of the obtained results is to establish the need for public management of foreign economic activity in the context of regional features as an important aspect of foreign economic policy of the region. Conclusions. The article clarifies that it is expedient to consider public administration as an organizing and regulating influence of the state on the social life of people in order to organize, preserve or transform it, based on the power that limits effective social control. It is established that the foreign economic relations of any country should be regulated by the state and regulated by the public. It is determined that some regions have certain features of development and specialization, and therefore have different export potential, and the state of foreign economic activity of the region depends on its implementation. The main goals of regional foreign economic activity are: support and development of existing forms and directions of foreign economic policy; development of new forms of foreign economic activity; formation and development of foreign economic infrastructure; attracting both national and foreign investments; development of export potential of regions; increasing the competitiveness of regions as a necessary prerequisite for their international integration. Цель статьи – анализ направлений публичного управления внешнеэкономической деятельностью в Украине и определение региональных особенностей организации внешнеэкономической деятельности. Методология исследования предполагала использование общенаучных методов (анализ, синтез, конкретизация, классификация) и специальных (системно-структурные исследования, экономический анализ). Научная новизна полученных результатов заключается в установлении необходимости публичного управления внешнеэкономической деятельностью в контексте региональных особенностей как значимого аспекта внешнеэкономической политики региона. Выводы. Определено, что отдельные регионы имеют определенные особенности развития и специализации, а значит, владеют разным экспортным потенциалом, а от реализации зависит состояние внешнеэкономической деятельности региона. Рассмотрены основные цели региональной внешнеэкономической деятельности: поддержание и развитие существующих форм и направлений внешнеэкономической политики; продвижение новых форм внешнеэкономической деятельности; формирование и усовершенствование внешнеэкономической инфраструктуры; привлечение как национальных, так и иностранных инвестиций; развитие экспортного потенциала регионов; повышение конкурентоспособности регионов как необходимой предпосылки их международной интеграции.Item Реінжиніринг бізнес-процесів на засадах регіонального маркетингу як інструмент транскордонного співробітництва з ЄС(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Тищенко, Олександр Петрович; Tyshchenko, Oleksandr; Гуляєва, Людмила Петрівна; Huliaieva, Liudmyla; Шолудченко, Сергій Васильович; Sholudchenko, Serhii; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Рвач, Андрій Миколайович; Rvach, Andrii; Косицька, Вікторія Юріївна; Kosytska, Viktoriia; Тітов, Владислав Вадимович; Titov, VladyslavВ роботі розглянуто питання реінжинірингу бізнес-процесів на засадах регіонального маркетингу, як однієї з найактуальніших та найбільш дієвих концепцій транскордонного співробітництва. Досліджено етимологію дефініції «реінжиніринг», деталізовано сутність та роль реінжинірингу в сучасному бізнес середовищі. Визначено ключові особливості, характеристики, передумови виникнення та використання реінжинірингу у бізнес-процесах. Наведено конститутивні типи бізнес-процесів, залежно від їх фінансового стану і поточних характеристик та деталізовано їх цілі використання реінжинірингу в своїй діяльності. Запропоновано авторське визначення реінжинірингу. Деталізовано принципи реінжинірингу та доведено неможливість їх реалізації без використання сучасних інформаційних технологій. Наведено порівняльну характеристику основних відмінностей поступової оптимізації бізнес-процесів та реінжинірингу. Окреслено переваги, недоліки та перспективи застосування реінжинірингу бізнес-процесів для сучасних суб’єктів господарювання. Деталізовано типові проблеми, помилки та труднощі, які виникають при впровадженні реінжинірингу бізнес-процесів транскордонного співробітництва та запропоновано напрями їх вирішення. Доведено необхідність та актуальність застосування реінжинірингу бізнес-процесів як одного з ефективних інструментів антикризового управління і стратегічного напряму виходу із кризового стану транскордонного співробітництва. Визначено сутність та складові транскордонного співробітництва у системі територіального маркетингу. Обґрунтовано необхідність використання інструментів регіонального маркетингу з метою підвищення конкурентоспроможності транскордонних територій. Ідентифіковано чинники транскордонного співробітництва та наголошено на використанні зарубіжного досвіду під час реалізації маркетингових стратегій розвитку транскордонних проектів за участю України. Встановлено, що для реалізації бізнес-процесів транскордонного співробітництва можуть використовуватись як нові маркетингові інструменти, так і ті, що успішно зарекомендували себе в інших транскордонних регіонах. Кожен транскордонний регіон має свої яскраві та успішні приклади реалізації спільних маркетингових стратегій бізнес-процесів, досвід яких можна ефективно використати для транскордонних проектів за участю України. Це дозволить впроваджувати більш ефективні управлінські підходи, реінжиніринг бізнес процесів, використовувати позитивний досвід країн-сусідів, підвищувати конкурентоспроможність території, рівень її економічного розвитку, покращувати імідж, вирішувати спільні проблеми. The paper examines the issue of reengineering business processes on the basis of regional marketing, as one of the most relevant and effective concepts of cross-border cooperation. The etymology of the definition "reengineering" is studied, the essence and role of reengineering in the modern business environment is detailed. The key features, characteristics, prerequisites for the emergence and use of reengineering in business processes are determined. Constitutive types of business processes are given, depending on their financial status and current characteristics, and their purposes for using reengineering in their activities are detailed. The author's definition of reengineering is proposed. The principles of reengineering are detailed and the impossibility of their implementation without the use of modern information technologies is proved. A comparative description of the main differences between gradual optimization of business processes and reengineering is provided. The advantages, disadvantages and prospects of applying business process reengineering for modern business entities are outlined. Typical problems, errors and difficulties that arise during the implementation of reengineering business processes of cross-border cooperation are detailed and directions for their solution are proposed. The necessity and relevance of the application of business process reengineering as one of the effective tools of anti-crisis management and the strategic direction of exit from the crisis state of cross-border cooperation has been proven. The essence and components of cross-border cooperation in the system of territorial marketing are determined. The necessity of using regional marketing tools in order to increase the competitiveness of cross-border territories is substantiated.The factors of cross-border cooperation were identified and the use of foreign experience during the implementation of marketing strategies for the development of cross-border projects with the participation of Ukraine was emphasized. It has been established that both new marketing tools and those that have successfully proven themselves in other cross-border regions can be used to implement cross-border cooperation business processes. Each cross-border region has its own bright and successful examples of the implementation of joint marketing strategies of business processes, the experience of which can be effectively used for cross-border projects with the participation of Ukraine. This will make it possible to implement more effective management approaches, reengineering business processes, use the positive experience of neighboring countries, increase the competitiveness of the territory, the level of its economic development, improve the image, and solve common problems. Summing up, we can conclude that the quintessence of reengineering is its construction on a system of thorough and radical transformations of business processes of cross-border cooperation. The defined approach providesan opportunity for a radical recovery of the result at the expense of the creation of the latest technologies of business processes with the involvement of marketing strategies and the creation of regional brands to strengthen cross-border cooperation.