Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Fryk, Alona"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Особистісні властивості студентів, які поєднують трудову та навчальну діяльність у ЗВО
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-21) Фрик, Альона Михайлівна; Fryk, Alona; Ловка, Ольга Володимирівна
    В кваліфікаційній бакалаврській роботі проаналізовано та досліджено прояви особистісних властивостей студентів, які поєднують навчальну і трудову діяльність у ЗВО. Розглянуто психологічні особливості професійного становлення студентів у сучасних умовах, надано характеристику індивідуально - психологічних властивостей особистості (спрямованість, характер, мотивація), як детермінант професійного становлення студентів. Емпірично виявлено за допомогою U-критерія Манна-Уітні відмінності між групою студентів, які лише навчаються і групою студентів, які поєднують навчальну та трудову діяльність: у працюючих студентів відмічено вищий рівень товариськості та нормативності поведінки; вищий рівень інтернальності у різних сферах; відмінності у спрямованості на себе та на взаємодію порівняно зі студентами, які не працюють. In the qualifying bachelor's thesis, the manifestations of the personal characteristics of students who combine educational and work activities in higher education institutions are analyzed and researched. The psychological features of the professional formation of students in modern conditions are considered, the characteristics of the individual psychological properties of the personality (orientation, character, motivation) as a determinant of the professional development of students are given.Using the Mann-Whitney U-test, differences between the group of students who only study and the group of students who combine study and work were empirically revealed: working students have a higher level of sociability and normative behavior; a higher level of internality in various areas; differences in self- and interaction-orientedness compared to non-working students.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback