Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Hontareva, I."

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Дослідження інформаційно-комунікаційних технологій підприємства в умовах цифрової економіки
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Гонтарева, І. В.; Hontareva, I.
    Розвиток комунікаційних технологій в Інтернеті призвів до перерозподілу зусиль підприємців на користь цифрових технологій. Стрімкий розвиток інтернет-технологій породжує нові форми комунікацій. Метою статті є дослідження особливостей застосування та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві в умовах цифрової економіки. Виділено особливості використання комунікаційних технологій в умовах цифрової економіки. Обґрунтовані основні етапи впровадження інтернет-комунікаційних технологій на підприємстві, визначено їх зміст та особливості імплементації на підприємстві. Виділено чинники, які здатні найточніше і найоб’єктивніше оцінити ефективність інтернет-комунікацій на підприємстві. Сформульовано обмеження в оцінці ефективності застосування інструментів комунікаційних інтернет-повідомлень. The development of communication technologies on the Internet has led to a redistribution of efforts of entrepreneurs in favor of digital technologies. The rapid development of Internet technologies is giving rise to new forms of communication. The purpose of the article is to study the features of the application and implementation of information and communication technologies in the enterprise in a digital economy. The main stages of implementation of Internet communication technologies at the enterprise are substantiated, which include: determination of the target audience of the enterprise; approval of the specific purpose of information transfer of both the predicted and target (desired) response; creating the most communicative Internet message (or influencing the target audience); analysis of methods of message transmission or impact, as well as the selection of the most optimal means of information and communication technologies; evaluation of the results of the effectiveness of the use of information and communication technologies and the impact on the target audience, feedback analysis. The content and features of the implementation of the sequence of implementation of Internet communication technologies at the enterprise are determined. Peculiarities of using communication technologies in the conditions of digital economy are singled out, which include: virtuality, globality, interactivity, openness of the system, deformalization of communication, direct access. The factors that are able to most accurately and objectively assess the effectiveness of Internet communications in the enterprise. The existence of a category of factors that are outside the sphere of influence of the enterprise, also affects the quality of assessing the effectiveness of the application of Internet communications. It is substantiated that despite the conditions of existing difficulties in assessing the effectiveness of the tools of communication Internet messaging, this type of activity is necessary and is one of the priorities in the enterprise in the digital economy.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Інформаційні засоби підвищення ефективності комерційної діяльності підприємницьких структур на міжнародних ринках
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Гонтарева, І. В.; Hontareva, I.; Гудович, М. О.; Hudovych, М.
    В умовах цифрової економіки розширення меж торгової діяльності, посилення конкуренції на ринку і появи великого числа ідентичних товарів, комерційна діяльність підприємницьких структур зазнає істотних змін. Метою статті є дослідження інформаційних інструментів і вибір найефективнішого способу для вдосконалення комерційної діяльності підприємницьких структур на міжнародних ринках. Визначено, що основними засобами ведення комерційної діяльності є складське господарство. Виділено відмінності між різними способами автоматизації складу за ознакою - зміст операцій, визначено переваги та недоліки кожного зі способів організації комерційної діяльності. Визначено орієнтири ефективності комерційної діяльності підприємницьких структур і конкурентні переваги при виході на міжнародні ринки. Іn а digital есоnоmу, ехраndіng the boundaries of trading activities, increasing competition іn the market аnd the emergence of а large number of identical goods, the business activity of entrepreneurship structures undergoes significant changes. The purpose of the article is to study information tools аnd to choose the most effective way to improve the business activity of entrepreneurship structures іn іntеrnаtіоnаІ markets. Summarizing the results of the analysis of modern scientific есоnоmіс publications shows that the essence of commercial activity is to carry out trade аnd intermediation operations аnd measures to promote аnd market goods аnd bring them to the еnd consumer (if to take the sphere of retail trade) аnd to retailers (if to take the sphere of wholesale trade). Common features of commercial activity аnd trade are distinguished: trade аnd commercial activities are the most attractive for entrepreneurs, as they have - high rate of profitability, liquidity, lower іn relation to production nееd for іnіtіаІ investments; trade аnd distribution аnd commercial activities, unlike production, as а rule, do nоt change the properties of goods іn the course of their operation, the result of the activity is formed Ьу the added value, which is the difference іn prices of purchase аnd sale, which is sent as іnсоmе to the entrepreneur. lt is determined that the mаіn means of doing business is warehousing. Based оn the generalization of the results of the study, it is highlighted that modern information means of increasing the efficiency of commercial activity of business structures оn the basis of - the соntеnt of operations is the automation of workflow, warehouse with address storage, warehouse management informatization (WMS), informatization of OpenWMS warehouse. Detected targets commercial performance of entrepreneurship аnd competitive advantages іn entering the іntеrnаtіоnаІ markets.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback