Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Hromozdova, Larysa"

Now showing 1 - 20 of 29
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    International tourism impact on economic development of countries
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-03-16) Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Василівна; Громоздова, Лариса Васильевна; Derbenova, Yana; Tsiupa, Anna
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    International tourism in the system of economic growth factors of regions
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Tiukhtii, M.; Тюхтій, М. П.; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Василівна; Громоздова, Лариса Васильевна; Derbeneva, Yana; Дербенева, Я. В.; Hromozdov, Volodymyr; Громоздов, Володимир Володимирович; Громоздов, Владимир Владимирович
    The article highlights the world tendencies of the market development of services, it is determined that the service sector accounts for about 70% of the world gross domestic product. It is noted that the tourism sector is one of the largest in the world economy, and its market for the efficiency of investment investments is in highly profitable markets, along with oil and gas, industrial and automotive markets. The purpose of the article was to conduct a comprehensive analysis of the current state of the tourist services market and identify the main trends of its further development. It has been established that the ability of the tourism industry to continue to generate growth, create jobs and promote national development and regional integration depends on whether it adapts to key trends and transformational issues that will affect the industry in the short, medium and long term. Thus, there are some global trends in shaping the future of the tourism industry in terms of qualitative changes.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Regional trade agreements in the system of the world trade liberalization
    (Югозападен университет “Неофит Рилски” Стопански факултет, 2017-10) Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Василівна; Громоздова, Лариса Васильевна; Ilchenko, Viktoriia; Derbenova, Yana
    The study presents an overview of regional trade agreements and their part in trade liberalization. The World Trade Organization’s role in the trade regulation and its limitations are discussed. This paper intends to determine the changes in the global trade in the 21st century, particularly in trade regional trade agreements.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Географічна сутність туристичної діяльності
    (Міжнародна асоціація трансферу технологій, 2021-03-15) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Глобальні цілі сталого розвитку в регіональній політиці України
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Громоздов, Володимир Володимирович; Hromozdov, Volodymyr; Громоздов, Владимир Владимирович
    У статті наведено результати обласних консультацій з питань визначення регіональних пріоритетів сталого розвитку в Україні, що були ініційовані ООН у 2016 році, та окреслено методологічні передумови й принципи експертного визначення системи пріоритетів збалансованого розвитку регіону, категорій політики та індикаторів оцінювання сталого розвитку на регіональному та місцевому рівнях. Проаналізовано технологію визначення національних і обласних пріоритетів сталого розвитку в Україні в процесі проведення консультацій у 2016 році з питань адаптації в Україні Цілей сталого розвитку ООН, дотримання їх конвенціям Ріо і критеріям оновленої стратегії сталого розвитку ЄС. Зроблено порівняння визначених експертами (2013—2016 рр.) пріоритетів сталого розвитку на національному та обласних рівнях. Наведено заходи, що запропоновані експертами у 2016 році для реалізації першочергових цілей регіональної пріоритетності, пропозиції щодо закладення пріоритетів сталого розвитку в контент нових програм, що спрямовані на забезпечення сталого розвитку на демократичній основі, за участю громадського суспільства. Виходячи з цих пропозицій, основними завданнями для переходу регіонів України до сталого розвитку є: вдосконалення законодавчої бази, розвиток соціальної інфраструктури, забезпечення економічно ефективного і соціально орієнтованого виробництва, проведення реформ у трудових відносинах, створення системи моніторингу сталого розвитку, проведення наукових досліджень, підтримка інновацій і високотехно-логічних секторів економіки, збереження екології, впровадженні технологій відновлюваної енергетики, створення сировинної бази, створення ефективного механізму обміну досвідом між підприємцями в регіонах, удосконалення системи управління на регіональному рівні для реалізації рішень з питань сталого розвитку, підвищення інвестиційної привабливості сильних регіонів, створення рівних умов для підприємницької діяльності, координація діяльності бізнесу і державних підприємств щодо екологічних норм, зниження ресурсоємності виробництва, використання екологічних технологій, встановлення раціональних меж використання ресурсного потенціалу регіону, сприяння розвитку ринкової економіки. Вказані рішення повинні сприяти підвищенню рівня життя людини, реформування ринку праці, в тому числі, це – державна допомога в розвитку підприємництва, створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, підвищення конкурентоспроможності вітчизняних товарів і послуг при виході регіонів на міжнародне співробітництво.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Економетричне моделювання як складова модернізації механізмів публічного управління та підвищення соціально-економічної ефективності транскордонного співробітництва з ЄС
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Кашина, Ганна Сергіївна; Kashyna, Hanna; Бараник, Зоя Павлівна; Baranyk, Zoia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Ткаченко, Яніна Станіславівна; Tkachenko, Yanina; Рвач, Андрій Миколайович; Rvach, Andrii; Косицька, Вікторія Юріївна; Kosytska, Viktoriia
    У статті визначено вплив форм ТКС на соціально-економічний розвиток польсько-українського транскордонного регіону, розглянуто втілені українською стороною за фінансового сприяння ЄС проекти ТКС зі створення прикордонної інфраструктури, вирішення окремих соціальних та екологічних проблем. З’ясовано відсутність формування та реалізації ефективно діючих моделей ТКС України, котрі могли б сприяти ефективному соціально-економічному розвитку прикордонних регіонів. Зазначено, що ТКС часто здійснюється без належної підтримки системи державного адміністрування та реалізації принципів субсидіарності і децентралізації, а механізм фінансування ТКС за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів практично не функціонує. Для проведення порівняльного дослідження соціально-економічного розвитку та ефективності ТКС в межах ЄС було вивчено співпрацю Любуського воєводства (Польща) та регіону Бранденбург (Німеччина). Визначено Польсько-німецький транскордонний регіон у європейській та вітчизняній регіоналістиціодним із найуспішніших прикладів регіональної політики та транскордонних відносин, і має одні з найдавніших традицій в інституалізації ТКС, які сягають 50-их років ХХ ст. Його територія характеризується відносно нижчим рівнем розвитку транскордонної інфраструктури порівняно з рівнем обох держав та відмінностями у доходах на душу населення між сусідніми регіонами, але у той же час у ньому наявне спільне просторове планування і програмування співпраці. Незважаючи на відносно нижчий рівень соціально-економічного розвитку східнонімецьких федеральних земель в національному порівнянні, їх економічний потенціал потужніший, ніж у західних воєводствах Польщі. Для порівняльного аналізу систем соціально-економічних взаємозв’язків в межах Львівсько-Підкарпатського та Любусько-Бранденбурзького ТКС було здійснено регресійне дослідження на основі базових показників регіонів за 2013-2022 роки. У моделі було розраховано зв'язок показників транскордонної конвергенції (регресії між значеннями ВРП, рівнів безробіття та заробітної плати межуючих регіонів) та ефективність використання ресурсів ТКС (регресії впливу залучених регіоном грантових коштів для розвитку ТКС на зовнішньоторговельний оборот із сусідньою країною і ПІІ із сусідньої країни), а також розраховано інтегральний коефіцієнт (загальне усереднене значення показників R2)соціально-економічного розвитку ТКС досліджуваних регіонів. За даними проведеного економетричного аналізу, інтегральний коефіцієнт соціально-економічного розвитку ТКС Львівсько-Підкарпатського транскордонного регіону за показниками десятирічного періоду 2013-2022 років виявився низьким і склав 0,18 (середнє значення R2показників транскордонної конвергенції становить 0,12, середнє значення R2показників впливу грантів 0,27). У той же час, аналогічний інтегральний коефіцієнт соціально-економічного розвитку ТКС Любусько-Бранденбурзького транскордонного регіону склав 0,57 (середнє значення R2показників транскордонної конвергенції 0,64, середнє значення R2показників вплив угрантів 0,47). Дослідження доводить, що умовах ЄС може відбуватися ефективна транскордонна конвергенція показників соціально-економічного розвитку, і що втілення транскордонних проектів може мати позитивний ефект на зовнішньоторговельний оборот із сусідньою країною, у той час як в умовах ТКС України такого зв’язку не спостерігається. The article defines the impact of forms of TCS on the socio-economic development of the Polish-Ukrainian cross-border region, considers the TCS projects implemented by the Ukrainian side with the financial assistance of the EU to create border infrastructure and solve individual social and environmental problems. The lack of formation and implementation of effectively operating models of the TCS of Ukraine, which could contribute to the effective socio-economic development of the border regions, was clarified. It is noted that TCS is often carried out without proper support of the state administration system and implementation of the principles of subsidiarity and decentralization, and the TCS financing mechanism at the expense of the State Budget of Ukraine and local budgets practically does not function. To conduct a comparative study of the socio-economic development and efficiency of TCS within the EU, the cooperation between the Lubusz Voivodeship (Poland) and the Brandenburg region (Germany) was studied.The Polish-German cross-border region is identified in European and domestic regional studies as one of the most successful examples of regional policy and cross-border relations, and has one of the oldest traditions in the institutionalization of the TCS, which date back to the 1950s. Its territory is characterized by a relatively lower level of cross-border infrastructure development compared to the level of both states and differences in per capita income between neighboring regions, but at the same time it has joint spatial planning and cooperation programming. Despite the relatively lower level of socio-economic development of the East German federal states in national comparison, their economic potential is stronger than in the western provinces of Poland. For a comparative analysis of the systems of socio-economic interrelationships within the Lviv-Pidkarpattia and Lubusk-Brandenburg TKS, a regression study was carried out based on the basic indicators of the regions for 2013–2022. The model calculated the relationship between indicators of cross-border convergence (regressions between the values of GRP, unemployment levels and wages of bordering regions) and the efficiency of the use of TCS resources (regressions of the impact of grant funds attracted by the region for the development of TCS on foreign trade turnover with a neighboring country and FDI from a neighboring country ), and also calculated the integral coefficient (the overall average value of the R2 indicators) of the socio-economic development of the TCS of the studied regions. According to the conducted econometric analysis, the integral coefficient of socio-economic development of the TCS of the Lviv-Pidkarpattia cross-border region according to the indicators of the ten-year period 2013-2022 turned out to be low and amounted to 0.18 (the average value of R2 of indicators of cross-border convergence is 0.12, the average value of R2 of indicators of influence grants 0.27). At the same time, the similar integral coefficient of socio-economic development of TCS of Lubusko-Brandenburg cross-border region was 0.57 (average R2 value of cross-border convergence indicators 0.64, average R2 value of grant impact indicators 0.47). The study proves that effective cross-border convergence of socio-economic development indicators can occur under the conditions of the EU, and that the implementation of cross-border projects can have a positive effect on foreign trade turnover with a neighboring country, while such a connection is not observed under the conditions of the TCS of Ukraine.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Економетричне моделювання як складова модернізації механізмів публічного управліннята підвищення соціально-економічної ефективності транскордонного співробітництва з ЄС
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Кашина, Ганна Сергіївна; Kashyna, Hanna; Бараник, Зоя Павлівна; Baranyk, Zoia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Ткаченко, Яніна Станіславівна; Tkachenko, Yanina; Рвач, Андрій Миколайович; Rvach, Andrii; Косицька, Вікторія Юріївна; Kosytska, Viktoriia
    У статті визначено вплив форм ТКС на соціально-економічний розвиток польсько-українського транскордонного регіону, розглянуто втілені українською стороною за фінансового сприяння ЄС проекти ТКС зі створення прикордонної інфраструктури, вирішення окремих соціальних та екологічних проблем. З’ясовано відсутність формування та реалізації ефективно діючих моделей ТКС України, котрі могли б сприяти ефективному соціально-економічному розвитку прикордонних регіонів. Зазначено, що ТКС часто здійснюється без належної підтримки системи державного адміністрування та реалізації принципів субсидіарності і децентралізації, а механізм фінансування ТКС за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів практично не функціонує. Для проведення порівняльного дослідження соціально-економічного розвитку та ефективності ТКС в межах ЄС було вивчено співпрацю Любуського воєводства (Польща) та регіону Бранденбург (Німеччина). Визначено Польсько-німецький транскордонний регіон у європейській та вітчизняній регіоналістиціодним із найуспішніших прикладів регіональної політики та транскордонних відносин, і має одні з найдавніших традицій в інституалізації ТКС, які сягають 50-их років ХХ ст. Його територія характеризується відносно нижчим рівнем розвитку транскордонної інфраструктури порівняно з рівнем обох держав та відмінностями у доходах на душу населення між сусідніми регіонами, але у той же час у ньому наявне спільне просторове планування і програмування співпраці. Незважаючи на відносно нижчий рівень соціально-економічного розвитку східнонімецьких федеральних земель в національному порівнянні, їх економічний потенціал потужніший, ніж у західних воєводствах Польщі. Для порівняльного аналізу систем соціально-економічних взаємозв’язків в межах Львівсько-Підкарпатського та Любусько-Бранденбурзького ТКС було здійснено регресійне дослідження на основі базових показників регіонів за 2013–2022 роки. У моделі було розраховано зв'язок показників транскордонної конвергенції (регресії між значеннями ВРП, рівнів безробіття та заробітної плати межуючих регіонів) та ефективність використання ресурсів ТКС (регресії впливу залучених регіоном грантових коштів для розвитку ТКС на зовнішньоторговельний оборот із сусідньою країною і ПІІ із сусідньої країни), а також розраховано інтегральний коефіцієнт (загальне усереднене значення показників R2)соціально-економічного розвитку ТКС досліджуваних регіонів. За даними проведеного економетричного аналізу, інтегральний коефіцієнт соціально-економічного розвитку ТКС Львівсько-Підкарпатського транскордонного регіону за показниками десятирічного періоду 2013–2022 років виявився низьким і склав 0,18 (середнє значення R2показників транскордонної конвергенції становить 0,12, середнє значення R2показників впливу грантів 0,27). У той же час, аналогічний інтегральний коефіцієнт соціально-економічного розвитку ТКС Любусько-Бранденбурзького транскордонного регіону склав 0,57 (середнє значення R2показників транскордонної конвергенції 0,64, середнє значення R2показників впливу грантів 0,47). Дослідження доводить, що умовах ЄС може відбуватися ефективна транскордонна конвергенція показників соціально-економічного розвитку, і що втілення транскордонних проектів може мати позитивний ефект на зовнішньоторговельний оборот із сусідньою країною, у той час як в умовах ТКС України такого зв’язку не спостерігається. The article defines the impact of forms of TCS on the socio-economic development of the Polish-Ukrainian cross-border region, considers the TCS projects implemented by the Ukrainian side with the financial assistance of the EU to create border infrastructure and solve individual social and environmental problems. The lack of formation and implementation of effectively operating models of the TCS of Ukraine, which could contribute to the effective socio-economic development of the border regions, was clarified. It is noted that TCS is often carried out without proper support of the state administration system and implementation of principles of subsidiarity and decentralization, and the TCS financing mechanism at the expense of the State Budget of Ukraine and local budgets practically does not function. To conduct a comparative study of the socio-economic development and efficiency of TCS within the EU, the cooperation between the Lubusz Voivodeship (Poland) and the Brandenburg region (Germany) was studied.The Polish-German cross-border region is identified in European and domestic regional studies as one of the most successful examples of regional policy and cross-border relations, and has one of the oldest traditions in the institutionalization of the TCS, which date back to the 1950s. Its territory is characterized by a relatively lower level of cross-border infrastructure development compared to the level of both states and differences in per capita income between neighboring regions, but at the same time it has joint spatial planning and cooperation programming. Despite the relatively lower level of socio-economic development of the East German federal states in national comparison, their economic potential is stronger than in the western provinces of Poland. For a comparative analysis of the systems of socio-economic interrelationships within the Lviv-Pidkarpattia and Lubusk-Brandenburg TKS, a regression study was carried out based on the basic indicators of the regions for 2013–2022. The model calculated the relationship between indicators of cross-border convergence (regressions between the values of GRP, unemployment levels and wages of bordering regions) and the efficiency of the use of TCS resources (regressions of the impact of grant funds attracted by the region for the development of TCS on foreign trade turnover with a neighboring country and FDI from a neighboring country ), and also calculated the integral coefficient (the overall average value of the R2 indicators) of the socio-economic development of the TCS of the studied regions. According to the conducted econometric analysis, the integral coefficient of socio-economic development of the TCS of the Lviv-Pidkarpattia cross-border region according to the indicators of the ten-year period 2013–2022 turned out to be low and amounted to 0.18 (the average value of R2 of indicators of cross-border convergence is 0.12, the average value of R2 of indicators of influence grants 0.27). At the same time, the similar integral coefficient of socio-economic development of TCS of Lubusko-Brandenburg cross-border region was 0.57 (average R2 value of cross-border convergence indicators 0.64, average R2 value of grant impact indicators 0.47). The study proves that effective cross-border convergence of socio-economic development indicators can occur under the conditions of the EU, and that the implementation of cross-border projects can have a positive effect on foreign trade turnover with a neighboring country, while such a connection is not observed under the conditions of the TCS of Ukraine.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Економічний потенціал туристичної індустрії як чинник економічного розвитку країни
    (Університет митної справи та фінансів, 2021-04-16) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна
  • No Thumbnail Available
    Item
    Забезпечення економічної безпеки підприємства
    (Видавництво «Міленіум», 2021) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Іванюта, Вікторія Вікторівна; Ivaniuta, Viktoriia; Иванюта, Виктория Викторовна; Ніколаєва, Світлана Петрівна; Nikolaieva, Svitlana; Николаева, Светлана Петровна; Стенічева, Інна Борисівна; Stenicheva, Inna; Стеничева, Инна Борисовна; Смірнова Олена Юріївна; Smirnova, Olena; Смирнова, Елена Юрьевна
    Мета статті полягає у виявленні проблем функціонування підприємства та гарантуванні його економічної безпеки; формуванні системи управління фінансовими ризиками як вагомою складовою економічної безпеки підприємства. Методологія дослідження базується на використанні загальнонаукових і специфічних методів, зокрема: аналізу та синтезу, індукції і дедукції, моделювання, систематизації та узагальнення. Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні сутності основних загроз економічній безпеці підприємства та характеру їх впливу на економічну стабільність фірми. Висновки. Встановлено, що структурний склад системи економічної безпеки формують внутрішньовиробничі та позавиробничі складові. Вказано множину позавиробничих складових економічної безпеки підприємств, які містять ринкову й інформаційну. Узагальнено основні елементи економічної безпеки підприємств і визначено їх суть, уточнено служби, що відповідають за них. Представлено групу принципів побудови системи економічної безпеки підприємств: законності, системності побудови, економічної доцільності, ефективності управлінських рішень, результативності, оптимізації витрат, обґрунтованості, комплексності, збалансованості, своєчасності, безперервності, постійного моніторингу, активності, координації і взаємодії, централізації, інтегрованості, спрямованості на стратегічні цілі, об’єктивності, оперативності та динамічності, варіативності, адекватності реагування, адаптивності, гнучкості управління, розвитку й удосконалення, стимулювання і відповідальності. The purpose of the article is to identify problems in the operation of the enterprise and ensure its economic security; formation of a financial risk management system as an important component of economic security of the enterprise. The research methodology is based on the use of general scientific and specific methods, in particular: analysis and synthesis, induction and deduction, modeling, systematization and generalization. The scientific novelty of the obtained results lies in the substantiated essence of the main dangers and threats, the nature of their impact on the economic security of the enterprise and the need to identify them to economic security. Conclusions. It is established that the structural composition of the economic security system is formed by domestic and non-industrial components. Many non-production components of economic security of enterprises are provided, which include market and information. The main components of economic security of enterprises are generalized and their essence is determined, the services responsible for them are specified. A group of principles for building a system of economic security of enterprises: legality, systematic construction, economic feasibility, efficiency of management decisions, efficiency, cost optimization, validity, complexity, balance, timeliness, continuity, continuous monitoring, activity, coordination and interaction, centralization, integration, direction on strategic goals, objectivity, efficiency and dynamism, variability, adequacy of response, adaptability, flexibility of management, development and improvement, incentives and responsibilities. Цель статьи состоит в выявлении проблем функционирования предприятия и гарантировании его экономической безопасности; формировании системы управления финансовыми рисками как весомой составляющей экономической безопасности предприятия. Методология исследования базируется на использовании общенаучных и специфических методов, в частности: анализа и синтеза, индукции и дедукции, моделирования, систематизации и обобщения. Научная новизна полученных результатов заключается в обосновании сущности основных угроз экономической безопасности предприятия и характере их влияния на экономическую стабильность фирмы. Выводы. Установлено, что структурный состав системы экономической безопасности формируют внутрипроизводственные и внепроизводственные составляющие. Указаны внепроизводственные составляющие экономической безопасности предприятий: рыночная и информационная. Обобщены основные составляющие экономической безопасности предприятий и определена их суть, уточнены отвечающие за них службы. Представлена группа принципов построения системы экономической безопасности предприятий: законности, системности, экономической целесообразности, эффективности управленческих решений, результативности, оптимизации затрат, обоснованности, комплексности, сбалансированности, своевременности, непрерывности, постоянного мониторинга, активности, координации и взаимодействия, централизации, интеграции, направленности на стратегические цели, объективности, оперативности и динамичности, вариативности, адекватности реагирования, адаптивности, гибкости управления, развития и усовершенствования, стимулирования и ответственности.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Збалансованість вимірів сталого розвитку на регіональному рівні
    (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Ільченко, Вікторія Миколаївна; Ilchenko, Viktoriia; Ильченко, Виктория Николаевна
    У статті розглянуто поняття збалансованого розвитку регіону та окреслено методологічні передумови й принципи формування системи критеріїв збалансованого розвитку регіону, категорії політики та індикатори оцінювання сталого розвитку регіонів України. Проаналізовано результати оцінювання соціально-економічного розвитку регіонів України за 2015 рік. Надано пропозиції щодо формування нових програм, що спрямовані на забезпечення сталого розвитку в усіх його вимірах і досягнення тривимірної гармонійної збалансованості сталого розвитку.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Маркетингово-логістична модель стратегічного управління збутовою діяльністю підприємств на міжнародному ринку
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Артеменко, Антоніна Іванівна; Artemenko, Antonina; Артеменко, Антонина Ивановна; Буксіна, Інна Віталіївна; Buksina, Inna; Резніченко, Анастасія Олександрівна; Reznichenko, Anastasiia
    У статті визначено роль та взаємодію маркетингу та логістики у процесі стратегічного управління збутовою діяльністю підприємств на міжнародному ринку. Систематизовано функції збутової діяльності на основі аналізу теоретичних здобутків науковців. Розглянуто види загально-корпоративних стратегій підприємства, а також функціональних: логістичної та дистрибуційної. Відображено інтеграцію загально-корпоративної конкурентної стратегії та функціональних стратегій збутової діяльності підприємства. Визначено сутність й особливості дистрибуції на продовольчому ринку й обґрунтувано використання маркетингово-логістичних моделей дистрибуції для виробників і комерційних посередників продовольчих товарів. Визначено, що дистрибуція є важливою частиною маркетингу готової про довольчої продукції, і від її ефективності залежатиме кінцевий результат роботи суб’єкта господарювання. Тому до сфери компетенції маркетингу відносимо логістичну складову, що пов’язана з організацією фізичного переміщення, складування та зберігання сировини та готової продукції. Встановлено, що сутність маркетингового-логістичного підходу до управління підприємств полягає у поєднанні комплексу маркетингу та комплексу логістики та передбачає доставку потрібного товару в потрібне місце, в потрібний час і з меншими витратами, ніж у конкурентів. Проаналізовано структуру оптового товарообороту ринку України в динаміці та виявлено високий рівень самозабезпеченості країни основними видами продовольчих ресурсів. Визначено тенденцію до зростання роздрібного товарообороту продовольчих товарів, а також встановлено основні фактори, які впливають на його динаміку. Зазначено переваги співпраці виробників продовольчих товарів з дистриб’юторами та вигоди роздрібних суб’єктів від такого співробітництва. Розглянуто основні стратегії збуту, які застосовуються на продовольчому ринку: інтенсивного, селективного й ексклюзивного збуту. Визначено основні маркетингово-логістичні моделі дистрибуції на продовольчому ринку, а саме: пряма (безпосередня поставка виробником товарів споживачеві), непряма (використання послуг дистриб’ютора як комерційного посередника між виробником і споживачем) і змішана (використання як прямої, так і непрямої моделі дистрибуції товарів), а також проаналізовано основні чинники її вибору. The article defines the role and interaction of marketing and logistics in the process of strategic management of sales activities of enterprises on the international market. The functions of sales activities are systematized based on the analysis of theoretical achievements of scientists. Types of general corporate strategies of the enterprise, as well as functional ones: logistic and distribution, are considered. The integration of the overall corporate competitive strategy and the functional strategies of the enterprise's sales activity is reflected. The essence and peculiarities of distribution in the food market are defined and the use of marketing and logistics models of distribution for manufacturers and commercial intermediaries of food products is substantiated. It was determined that distribution is an important part of the marketing of ready-made food products, and the final result of the business entity's work will depend on its effectiveness. Therefore, we include the logistics component related to the organization of physical movement, warehousing and storage of raw materials and finished products to the field of marketing competence. It has been established that the essence of the marketing-logistics approach to enterprise management consists in the combination of the marketing complex and the logistics complex and provides for the delivery of the right goods to the right place, at the right time, and with lower costs than competitors. The dynamic structure of the wholesale turnover of the Ukrainian market was analyzed and a high level of the country's self-sufficiency in the main types of food resources was revealed. The trend towards growth of retail turnover of food products is determined, and the main factors affecting its dynamics are also established. The advantages of cooperation between manufacturers of food products and distributors and the benefits of retail entities from such cooperation are indicated. The main sales strategies used in the food market are considered: intensive, selective and exclusive sales. The main marketing and logistics models of distribution in the food market are defined, namely: direct (direct supply of goods by the manufacturer to the consumer), indirect (use of the services of a distributor as a commercial intermediary between the producer and the consumer) and mixed (use of both direct and indirect distribution models goods), and also analyzed the main factors of its choice.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Методологічні основи стратегічного управління місцевими громадами
    (Київський інститут банківської справи, 2018-05-23) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна
  • No Thumbnail Available
    Item
    Методологія досліджень публічного управління та адміністрування регіональним розвитком території: системний підхід
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Базарна, О. В.
    У статті досліджено процеси розвитку регіонів передбачає використання загальнонаукової методології, методології міждисциплінарного рівня, методології науки «публічне управління» та методології наукового дослідження регіонального розвитку. Визначено, що серед багатьох існуючих у наш час регіональних парадигм найбільшої уваги заслуговують чотири:
  • No Thumbnail Available
    Item
    Методологія оцінки економічної безпеки підприємництва на різних рівнях ієрархії управління економікою
    (Видавництво «Міленіум», 2022) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Ілляшенко, Інна Олегівна; Illiashenko, Inna; Ильяшенко, Инна Олеговна; Довгенко, Яна Олексіївна; Dovhenko, Yana; Довгенко, Яна Алексеевна; Царук, Володимир Васильович; Tsaruk, Volodymyr; Царук, Владимир Васильевич; Юрченко, Крістіна Михайлівна; Yurchenko, Kristina; Юрченко, Кристина Михайловна
    Мета статті полягає у визначенні методичних підходів, методів і методології оцінки, прийнятних для аналізу економічної безпеки підприємництва. Методологія дослідження базується на використанні загальнонаукових і специфічних методів, зокрема: аналізу та синтезу, індукції і дедукції, моделювання, систематизації та узагальнення. Наукова новизна отриманих результатів полягає в обґрунтуванні взаємообумовленості та рівня понять економічної безпеки підприємницької діяльності, підприємства та підприємництва як сектору економіки. Висновки. В умовах ринкової трансформації економіки модель зміцнення економічної безпеки (на всіх рівнях ієрархії управління) варто формувати на засадах забезпечення нарощування потенціалу економічної безпеки, обґрунтування пріоритетів економічного розвитку в умовах обмеженості ресурсів. методичні підходи (засади) оцінки рівня економічної безпеки підприємництва мають характеризувати наявний її рівень, імовірність настання небажаних загрозливих щодо життєздатності підприємництва змін. The purpose of the article is to determine the methodological approaches, methods and methodology of assessment that are acceptable for assessing the economic security of entrepreneurship. The research methodology is based on the use of general scientific and specific methods, in particular: analysis and synthesis, induction and deduction, modeling, systematization and generalization. The scientific novelty of the obtained results lies in the substantiated interdependence and level of concepts of economic security of business, enterprise and entrepreneurship as a sector of the economy. The article substantiates the view of economic security as a scientific category, considers the mega, macro, meso and micro levels of economic security. Threats to the economic security of entrepreneurship in Ukraine have been identified. The dependence of economic security of entrepreneurship on economic, social, political, historical, technological, psychological, religious and other factors of society development has been clarified. Different approaches to the understanding of «economic security» have been studied, which made it possible to systematize all directions in line with the two main ones: philosophical and organizational approach. Conclusions. In the conditions of market transformation of the economy, the model of strengthening economic security (at all levels of the management hierarchy) should be formed on the basis of building the potential of economic security, justifying the priorities of economic development in resource constraints. Methodological approaches (principles) for assessing the level of economic security of entrepreneurship should characterize its existing level, the likelihood of undesirable changes threatening the viability of entrepreneurship. Цель статьи состоит в определении методических подходов, методов и методологии оценки, приемлемых для анализа экономической безопасности предпринимательства. Методология исследования базируется на использовании общенаучных и специфических методов, в частности: анализа и синтеза, индукции и дедукции, моделирования, систематизации и обобщения. Научная новизна полученных результатов заключается в обосновании взаимообусловленности и уровня понятий экономической безопасности предпринимательской деятельности, предприятия и предпринимательства как сектора экономики. Выводы. В условиях рыночной трансформации экономики модель укрепления экономической безопасности (на всех уровнях иерархии управления) следует формировать на основе обеспечения наращивания потенциала экономической безопасности, обоснования приоритетов экономического развития в условиях ограниченности ресурсов.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Міжнародний досвід відновленні сфери туристичних послуг після збройних агресій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Кашина, Г. С.; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна
    З’ясовано, що перспективними напрямками повоєнного відновлення сфери туризму в Україні є: розвиток ділового, освітнього, спортивного, медичного, зеленого та воєнного туризму; розробка та реалізація програм (як державних, так і міжнародних) підтримки суб’єктів туристичної діяльності; забезпечення тісної співпраці між країнами у напрямку взаємопідтримки туристичної діяльності; підвищення інтересу іноземних туристів до пам’ятних маршрутів та повоєнних символічних місць; пошук нових методів та способів реалізації туристичних послуг тощо. Встановлено, що відновлюючи сферу туризму в Україні варто опиратись на досвід інших країн, які ефективно відбудували індустрію туризму після кризових ситуацій, у тому числі війн.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Наукові дослідження впливу психологічних чинників на ефективність комунікативних стратегій в маркетигу інновацій
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Буткевич, Оксана Вікторівна; Butkevych, Oksana; Довгенко, Яна Олексіївна; Dovhenko, Yana; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Артеменко, Антоніна Іванівна; Artemenko, Antonina; Артеменко, Антонина Ивановна
    У статті дocлiджено теoретичні заcади маркетингових комунікацій підприємств із зовнішнім середовищем. Розглянуто підходи різних вчених до змістовної сутності категорії «комунікація», що є основою для всіх сфер ринкової діяльності. Комунікації у різних своїх формах пронизують усі сфери людської діяльності, включаючи і сферу економічної активності, і являють собою необхідні, фундаментальні умови, що підтримують існування і розвиток сучасних економічних систем. Узагальнено поняття «комунікації на рівні підприємства» як одного з чотирьох елементів маркетинг-міксу. Майже усі підприємства повинні доводити до споживачів необхідну інформацію шляхом комунікацій. Вчасні та якісні комунікації сприяють доведенню до користувача інформації щодо розробки та виведення продукції на ринок, її основних рисах, можливостях, новаціях тощо. Перелічено основні компоненти маркетингової комунікації. Основними компонентами маркетингових комунікацій є: суб'єкти, об'єкти комунікації, предмет, засоби, мета, задачі та ефекти від їх використання. Виділено ключові характеристики процесу маркетингових комунікацій, до числа яких віднесено зростання ролі інноваційних факторів в управлінні підприємством, активна участь споживачів у формуванні ринків тощо. Також визначено завдання маркетингових комунікацій підприємства. Основними завданнями маркетингових комунікацій є: створення престижного іміджу виробника, надання інформації про пропозиції, забезпечення зворотного зв’язку з покупцем тощо. Узагальнено сутність комунікацій на рівні підприємства. Проведене дослідження показало, що маркетингові комунікації підприємства охоплюють цілісний комплекс особових і безособових взаємозв'язків, направлених на покупця з метою донесення до цільової аудиторії основних конкурентних переваг. У статті узагальнено теоретико-методологічні підходи щодо формування комунікативних стратегій в маркетингу інновацій, проаналізовано значимі моделі комунікації, виокремлено психологічні та соціально-психологічні чинники, що впливають на ефективність комунікативних стратегій, наведено приклад дослідження психологічних особливостей формування позитивних уявлень про інновації у сфері інвестицій. The article examines the theoretical objectives of marketing communications of enterprises with the external environment. The approaches of various scientists to the meaningful essence of the "communication" category, which is the basis for all spheres of market activity, are considered. Communications in their various forms permeate all spheres of human activity, including the sphere of economic activity, and represent the necessary, fundamental conditions that support the existence and development of modern economic systems. The concept of "communication at the enterprise level" as one of the four elements of the marketing mix is generalized. Almost all businesses must communicate the necessary information to consumers. Timely and high-quality communications contribute to the delivery of information to the user about the development and introduction of products to the market, their main features, opportunities, innovations, etc. The main components of marketing communication are listed. The main components of marketing communications are: subjects, objects of communication, subject, means, purpose, tasks and effects of their use. The key characteristics of the process of marketing communications are highlighted, which include the growth of the role of innovative factors in enterprise management, active participation of consumers in the formation of markets, etc. The task of marketing communications of the enterprise is also defined. The main tasks of marketing communications are: creating a prestigious image of the manufacturer, providing information about offers, providing feedback to the buyer, etc. The essence of communications at the enterprise level is summarized. The conducted research showed that the marketing communications of the enterprise encompass a complete complex of personal and impersonal relationships directed at the buyer with the aim of conveying the main competitive advantages to the target audience. The article summarizes theoretical and methodological approaches to the formation of communicative strategies in the marketing of innovations, analyzes significant communication models, singles out psychological and socio-psychological factors that affect the effectiveness of communicative strategies, gives an example of the study of psychological features of the formation of positive ideas about innovations in the field of investments.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Наукові методологічні підходи до розробки стратегії сталого розвитку територіальних громад
    (Інститут економіко-правових досліджень НАН України, 2019-06-07) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Громоздов, Володимир Володимирович; Hromozdov, Volodymyr; Громоздов, Владимир Владимирович; Студеннікова, Інна Володимирівна
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Організаційно-економічні методи управління розвитком регіону
    (Харкiвська нацiональна академiя мiського господарства, 2004) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Амітан, Веніамін Наумович
    У роботі досліджено питання наукового управління регіональним економічним розвитком, існуючі підходи, методи та концепції політики регіонального розвитку, вивчено інституціональні підходи в управлінні регіоном, визначено аналітичну оцінку соціально-економічного розвитку Кіровоградської області, наведено організаційно-правову структуру управління економікою Кіровоградського регіону. У результаті виконаних досліджень запропоновано алгоритм удосконалення інформаційної бази аналізу регіонального розвитку, шляхи оптимізації структури управління економікою регіону, нові методи прогнозування розвитку.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Планування бюджету оплати праці в корпораціях: стратифікаційні аспекти
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-10-12) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Громоздов, Володимир Володимирович
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Проблеми страхування майна сільськогосподарських товаровиробників та шляхи їх вирішення
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Громоздова, Лариса Василівна; Hromozdova, Larysa; Громоздова, Лариса Васильевна; Писаренко, Надія В.; Pysarenko, Nadiia
    У статті досліджено та обґрунтовано практичні рекомендації щодо формування ефективного механізму страхування майна сільськогосподарських товаровиробників. Визначено проблемні моменти страхування сільськогосподарських товаровиробників та досліджено шляхи їх вирішення. Встановлені пріоритетні напрями удосконалення страхування майна сільськогосподарських товаровиробників з врахуванням попиту і пропозиції на агроринку.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback