Browsing by Author "Jerónimo, Nuno Amaral"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Digital tools in management education(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10-21) Fleșeriu, Cristina; Jerónimo, Nuno Amaral; Tamuleviсiute-Seksteliene, Angele; Lifintsev, Denys; Ліфінцев, Денис Сергійович; Лифинцев, Денис Сергеевич; Angele Tamuleviсiute-Seksteliene, Lifintsev DenysModern management education requires keeping up with the digital age standards. YouTube is one of the most widely used digital social media and it is very popular among university students. This study focuses on the perception of higher education students in different countries on using YouTube as a digital learning tool in higher education. The results show that students positively perceive the usage of YouTube in the educational process, they have their specific requirements from the digital materials provided by teachers and professors.Item European values and effective business interaction(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022) Fleșeriu, Cristina; Флешеріу, Крістіна; Jerónimo, Nuno Amaral; Джеронімо, Нуно Амарал; Tamulevičiūtė-Šekštelienė, Angelė; Тамулєвічуте-Шекштелєне, Ангеле; Lifintsev, Denys; Ліфінцев, Денис Сергійович; Лифинцев, Денис СергеевичThis paper intends to understand the organisational values in different countries across Europe, using the Hofstede 6-D model, and apply them to realise the best strategies for effective interactions between Ukrainians and the rest of Europe, regarding the European Union commitment to accept Ukraine as a member in the future. This research compares the national values and determines clusters of countries, which have similar values regarding organisational action and structure, and searches for any correlation between clusters’ values and the countries’ positions in the rank of European Chamber for businesses. Regarding the results, the paper establishes which countries are culturally more similar to Ukraine, and also which values are predominant in the most successful countries. Finally, the paper points to a trending set of ideas and organisational values that Ukrainian businesses and organisations must pay attention to within the cultural framework of their future European Union partners. Стаття має на меті виявити організаційні цінності в різних країнах Європи, використовуючи 6-D модель Хофстеде, і застосувати їх для реалізації найкращих стратегій ефективної взаємодіїміж українцями та рештою Європи, зважаючи на зобов’язання Європейського Союзу надати Україні членство у майбутньому. У цьому дослідженні порівнюються національні цінності та визначаються кластери країн, які мають подібні цінності щодо організаційної діяльності та структури, а також виявляється кореляція між цінностями кластерів та позиціями країн у рейтингу Європейської палати бізнесу. Стосовно результатів, у роботі встановлено, які країни культурно більше схожі на Україну, а також які цінності переважають у найуспішніших країнах. Нарешті, вказується на набір актуальних ідей та організаційних цінностей, на які повинні звернути увагу українські підприємства та організації в межах культурних рамок їхніх майбутніх партнерів з Європейського Союзу.