Browsing by Author "Kharkianen, O."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Про моделювання одного класу динамічних процесів(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Гладка, Юлія Анатоліївна; Hladka, Y.; Гладкая, Юлия Анатольевна; Кінаш, А. В.; Kinash, A.; Харкянен, О. В.; Kharkianen, O.Метою роботи є розробка дискретних математичних алгоритмів для рівняння конвективної дифузії з явною організацією обчислень. Наявність у математичній моделі конвективного члена створює додаткові математичні труднощі при побудові та реалізації обчислювальних алгоритмів. Розглянуто задачу математичного моделювання нестаціонарних процесів конвективної дифузії і теплопровідності. Для чисельного розв’язання багатовимірних початково-крайових задач дифузії і теплопровідності запропоновано підхід, який використовує ідею розщеплення та реалізацію отриманих різницевих схем за допомогою явних схем біжучої хвилі, досліджено диференціаьні властивості функціонала якості, запропоновано ітераційний алгоритм визначення оптимального керування. У статті розвиваються методи математичного моделювання та оптимізації процесів дифузії (теплопровідності) у вигляді прямих та екстремальних завдань для багатовимірних параболічних рівнянь. Для чисельного розв’язання нестаціонарних рівнянь дифузії запропоновано підхід, який використовує ідею розщеплення та реалізацію отриманих різницевих схем за допомогою явних схем рахунку, що біжить. Розглянуто та досліджено питання побудови схем розщеплення, апроксимації та стійкості явних різницевих схем за початковими даними. Для чисельного розв’язання задачі оптимального керування вивчено диференціальні властивості функціоналу якості, запропоновано ітераційний алгоритм визначення оптимального керування. Реалізація запропонованого підходу до вирішення просторових нестаціонарних рівнянь дифузії на багатопроцесорних обчислювальних системах із розподіленою пам’яттю дозволить значною мірою скоротити часові витрати. The aim of the work is to develop discrete mathematical algorithms for the convective diffusion equation with explicit organization of calculations. The presence of a convective term in the mathematical model creates additional mathematical difficulties in the construction and implementation of computational algorithms. The problem of mathematical modeling of nonstationary processes of convective diffusion and thermal conductivity is considered. An approach using the idea of splitting and realization of the obtained difference schemes with the help of explicit traveling wave schemes is proposed for numerical solution of multidimensional initial-boundary diffusion and thermal conductivity problems. Differential properties of quality functional are investigated, iterative algorithm for optimal control. The article develops methods of mathematical modeling and optimization of diffusion (thermal conductivity) processes in the form of direct and extreme problems for multidimensional parabolic equations. For the numerical solution of nonstationary diffusion equations, an approach is proposed that uses the idea of splitting and realization of the obtained difference schemes with the help of explicit schemes of a running account. The question of construction of schemes of splitting, approximation and stability of explicit difference schemes according to initial data is considered and investigated. To numerically solve the problem of optimal control, the differential properties of the quality functional are studied, and an iterative algorithm for determining optimal control is proposed. The implementation of the proposed approach to solving spatial nonstationary diffusion equations on multiprocessor computing systems with distributed memory will significantly reduce time costs.Item Інформаційна підтримка збуту продукції методами інтелектуального аналізу даних(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Харкянен, О. В.; Kharkianen, O.; Гладка, Юлія Анатоліївна; Hladka, Y.В конкурентних ринкових умовах якісно організований процес збуту продукції є одним зі шляхів збільшення прибутку та забезпечення стабільного фінансово-економічного положення комерційного підприємства. Ключовими показниками за якими оцінюють ефективність бізнес-процесу збуту є обсяги реалізації продукції, конкурентний та якісний асортимент, кількість нових залучених клієнтів, збільшення обсягів реалізації продукції існуючим клієнтам, зменшення витрат на доставку продукції, зменшення обсягів браку. На шляху удосконалення системи збуту продукції на ряду з традиційними методами не можна нехтувати і перевагами, які надають сучасні інформаційні технології, зокрема, методи багатовимірного та інтелектуального аналізу даних. Поєднання технологій сховищ даних, багатовимірного та інтелектуального аналізу даних дозволяє надати ОПР зручні та гнучкі інструментальні засоби за допомогою яких накопичені дані будуть систематизовані і вчасно представлені у необхідних для прийняття управлінських рішень інформаційних зрізах. Сучасні засоби OLAP-аналізу, тобто аналізу в реальному масштабі часу, надають можливість швидкого аналізу розділюваної багатовимірної інформації. Гіперкуб є концептуальною логічною моделлю організації даних, але не фізичною реалізацією їх збереження, оскільки зберігатися такі дані можуть і в реляційних таблицях. В статті розглянуто застосування методів інтелектуального аналізу даних для підтримки збуту продукції. Запропонована інформаційна СППР на основі використання OLAP та Data Mining технологій, що надає можливість багатовимірного експрес-аналізу бізнес-інформації, розширює способи використання накопиченої у базі даних та інших джерелах інформації з метою підвищення ефективності роботи підприємства. In a competitive market environment, a well-organized sales process is one of the ways to increase profits and ensure a stable financial and economic position of a commercial enterprise. The key indicators that evaluate the effectiveness of the business sales process are sales volumes, competitive and quality assortment, the number of new customers attracted, the increase in sales of products to existing customers, reducing the cost of delivery of products, reducing the volume of defects. On the way to improving the product marketing system, along with the traditional methods, one cannot neglect the advantages of modern information technologies, in particular, the methods of multidimensional and intellectual data analysis. The combination of data warehousing technologies, multidimensional and data mining makes it possible to provide ODA with convenient and flexible tools through which the accumulated data will be systematized and presented in a timely manner in the necessary information sections for management decisions. State-of-the-art OLAP tools, that is, real-time analysis, provide the ability to quickly analyze shared multidimensional information. Hypercube is a conceptual logical model of data organization, but not a physical implementation of storing it, since such data can be stored in relational tables. Application data mining methods for support of product sales is considered. A decision support system (DSS) is on the basis of the use of OLAP and Data Mining technologies is proposed. The DSS provides the possibility of multivariate rapid analysis of business information, expands the ways of using accumulated in the database and other sources of information in order to increase the efficiency of the company.