Browsing by Author "Kucher, Pavlo"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Моделювання впливу пандемії на динаміку товарних ринків(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-08-27) Кучер, Павло Вікторович; Kucher, Pavlo; Юнькова, Олена ОлександрівнаУ дослідженні особлива увага приділяється теоретико-методологічним засадам оцінювання стану та розвитку товарних ринків, застосування яких сприяє визначенню особливостей функціонування ринків в умовах, що пов'язані з кризовими явищами, та передбачати їхню динаміку. Метою дисертаційної роботи є удосконалення теоретико-методологічного підходу оцінювання впливу пандемії на реалізацію окремих видів продукції, передбачення ринкових змін для забезпечення ефективності бізнес-процесів у критичних ситуаціях (надзвичайних умовах), а також формування надійного інформаційно-аналітичного забезпечення щодо комплексного аналізу та моделювання попиту та пропозиції на товарних ринках України. In the study, special attention is paid to the theoretical and methodological principles of assessing the state and development of commodity markets, the application of which helps to determine the peculiarities of the functioning of the markets in the conditions associated with crisis phenomena, and to predict their dynamics. The aim of the dissertation work is to improve the theoretical and methodological approach of assessing the impact of the pandemic on the sale of certain types of products, predicting market changes to ensure the efficiency of business processes in critical situations (emergency conditions), as well as the formation of reliable information and analytical support for comprehensive analysis and modeling of demand and offers on the commodity markets of Ukraine.Item Моделювання динаміки ринку лікарських засобів на прикладі препарату від варикозу(Херсонський державний університет, 2020) Кучер, Павло В.; Kucher, Pavlo; Кучер, Павел В.; Юнькова, Олена Олександрівна; Yunkova, Olena; Юнькова, Елена АлександровнаВ даній статті розглянуто процес дослідження та економетричного моделювання продажів лікарського препарату від варикозу (назва досліджуваного препарату є умовною – «Вейнер»). Проведено кореляційно-регресійний та факторний аналіз чинників, які мають безпосередній вплив на продажі препарату. Оцінено вплив кожного фактору на досліджувану величину і потім проведене моделювання часового ряду. Окрім того, проведено детальний аналіз досліджуваного показника (обсяги продажів лікарського препарату в штуках) за допомогою автокореляційної функції і також методу перших різниць, щоб визначити природу ряду. Результати економетричного моделювання дали змогу виявити головні чинники впливу на продажі лікарського препарату «Вейнер», а також здійснити прогнозування в короткостроковій та довгостроковій перспективі. The current state of the economy, which is characterized by dynamism, a high degree of environmental uncertainty, significant technological transformations, requires a quantitative assessment of the development of socio-economic processes. In such conditions, marketing activities aimed at achieving the goals of the enterprise and meeting the needs of consumers, usually based on the study of markets for individual products, identifying prevailing trends, developing marketing strategies. The ability to predict future prospects increases the success of marketing activities of any enterprise. Therefore, forecasting sales of a product is always a pressing issue. Solving the problem of forecasting plays a crucial role in the processes of both strategic planning and operational management in various fields of science and technology. To ensure competitiveness, domestic analysts use various economic and mathematical methods and models that allow forecasting economic and financial performance of the enterprise, optimize the management system and more. The scientific article considers the process of analysis and econometric modeling for sales of the varicose veins drug (to make this research as objective as possible, the name of the studied drug is conditional – "Veiner"). Correlation-regression and factor analysis of factors that have a direct impact on drug sales is performed. The influence of each factor on the studied variable is estimated and the time series is modeled. In addition, a detailed analysis of the studied indicator (sales of the drug in pieces for three full years) was performed using the autocorrelation function and also the method of the first differences to determine the nature of the time series. The results of econometric modeling allowed to identify the main factors influencing the sale of the medicine drug. After that, short-term and long-term forecasting, based on the obtained results, was carried out. Taking into account that the projected results reproduced accurately enough the actual sales of the drug, it can be said that the used method can be applied to similar researches. В данной статье рассмотрен процесс исследования и эконометрического моделирования продаж лекарственного препарата от варикоза (название исследуемого препарата является условным – «Вейнер»). Проведено корреляционно-регрессионный и факторный анализ факторов, которые имеют непосредственное влияние на продажи препарата. Оценено влияние каждого фактора на исследуемую величину и затем проведено моделирование временного ряда. Кроме того, проведен детальный анализ исследуемого показателя (объемы продаж лекарственного препарата в штуках) с помощью автокорреляционной функции и также метода первых разностей, чтобы определить природу ряда. Результаты эконометрического моделирования позволили выявить основные факторы влияния на продажи лекарственного препарата «Вейнер», а также осуществить прогнозирование в краткосрочной и долгосрочной перспективе.Item Моделювання та прогнозування товарних ринків на основі методу декомпозиції(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Юнькова, Олена Олександрівна; Yunkova, Olena; Кучер, Павло В.; Kucher, Pavlo; Кучер, Павел В.Прогнози становлять значну інформаційну базу для процесу прийняття управлінських рішень. У даній роботі розглянуто процес дослідження та економетричного моделювання продажів різних товарів: два набори даних, що представляють різні снеки, лікарський препарат від грипу та простуди, знеболююче (нестероїдний протизапальний препарат), гель, що застосовуються проти болю в ногах, а також вітамінний комплекс. Часові ряди щодо продажів снеків і гелю представлено місячними даними, а всі інші набори — тижневими даними. Графічний аналіз даних, а також інструментарій перших різниць та автокореляційна функція показали наявність трендової та сезонної складової в даних часових рядах. Метод декомпозиції, який дає змогу виявляти як довгострокові тенденції розвитку процесів, так і виділити сезонні зміни, застосовано для побудови моделей часових рядів. Для реалізації цього методу вибрано середовище R, в якому передбачено широкий спектр послуг, інструментів і пакетів для аналізу даних. У даній роботі проведено аналіз даних і виділено комбінацію трендової та сезонної складової даних часових рядів. Декомпозицію ряду реалізовано методом LOESS (Seasonal Transformation using LOESS — “STL”). Алгоритм STL реалізує основні засади методу декомпозиції, а саме згладжує часові ряди за допомогою LOESS у двох циклах. У внутрішньому циклі виконується згладжування сезонних коливань і згладжування тренду, а зовнішній цикл мінімізує вплив викидів. При цьому у внутрішньому циклі спершу обчислюється сезонна компонента, а після її видалення обчислюється трендова складова. Залишки обчислюються шляхом віднімання сезонного та трендового компононентів із часових рядів. Виділені залишки перевіряються на відповідність нормальному закону розподілу. Всі зазначені кроки автоматично виконуються за допомогою мови R. Результати економетричного моделювання дозволили виявити головні тенденції, а також здійснити прогноз у короткостроковій перспективі. У результаті дослідження розроблено адекватну модель прогнозування для часових рядів, які можуть виникати на різних товарних ринках. Верифікація моделі показала достатню точність і достовірність виконаних на її основі прогнозів, тому її можна застосовувати у подальших дослідженнях для аналізу продажів продуктів різних категорій і прогнозування їхніх майбутніх значень. Forecasts are a significant information base for the management decision-making process. This study examined the process of research and econometric modeling of sales of different products: two sets of data representing different snacks, a drug for flu and colds, painkillers (nonsteroidal antiinflammatory drug), a gel used for pain in legs, as well as a vitamin complex. The periodicity of the time series of snacks and gel was on a monthly basis, all other sets of data had a weekly seasonality. Data analysis was performed and a combination of trend and seasonal components of time series data were identified. Decomposition was performed by the LOESS method (Seasonal Transformation using LOESS — “STL”). The algorithm of STL will realize basic principles of method of decouplig, namely smooths out sentinels rows by means of LOESS in two cycles. Smoothing of seasonal vibrations and smoothing of trend is executed in the inner loop, and an outer loop minimizes influence of extrass. Thus in the inner loop a seasonal component is calculated at first, and after her moving away the constituent of trend is calculated. Bits and pieces are calculated by deduction of seasonal and trend components from sentinel rows. The distinguished bits and pieces are checked for accordance to the normal law of distribution. All these steps are automatically performed using the R language. In addition, the analysis of the allocated balances for compliance with the normal distribution law was performed. Prognostication of future values of indexes will carry out on the basis of the built model. For quality of prognosis control part of data (last periods) is excluded from an analysis, to have the opportunity to check adequacy of the got results when compared to the noticed values. The results of econometric modeling allowed to identify the main trends, as well as to make a forecast in the short term. As a result of the study using the described procedure developed an adequate forecasting model for time series of different product markets, the verification of which showed sufficient accuracy and reliability of forecasts based on it, so it can be used in further research or analysis of products of different categories