Browsing by Author "Kutsenko, Tamara Fedorivna"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Антикризове управління національною економікою(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Малий, Іван Йосипович; Malyi, Ivan; Малый, Иван Иосифович; Радіонова, Ірина Федорівна; Radionova, Iryna; Радионова, Ирина Фёдоровна; Ємельяненко, Лариса Михайлівна; Emelyanenko, Larysa; Емельяненко, Лариса Михайловна; Тищенко, Олександр Петрович; Tyshchenko, Oleksandr; Тищенко, Александр Петрович; Длугопольський, Олександр Володимирович; Dluhopolskyi, Oleksandr; Длугопольский, Александр Владимирович; Желюк, Тетяна Леонтіївна; Zheliuk, Tetyana; Желюк, Татьяна Леонтьевна; Сафонов, Юрій Миколайович; Safonov, Yurii; Сафонов, Юрий Николаевич; Тютюннікова, Світлана Володимирівна; Тютюнникова, Светлана Владимировна; Каленюк, Ірина Сергіївна; Kalenyuk, Iryna; Каленюк, Ирина Сергеевна; Бервено, Оксана Володимирівна; Бервено, Оксана Владимировна; Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна; Сабадош, Ганна Олександрівна; Sabadosh, Anna; Сабадош, Анна Александровна; Єфремов, Дмитро Петрович; Efremov, Dmytro; Ефремов, Дмитрий Петрович; Усик, Віра Іванівна; Usyk, Vira; Усик, Вера Ивановна; Федірко, Наталія Вікторівна; Fedirko, Nataliia Viktirivna; Федирко, Наталия Викторовна; Королюк, Тетяна Олександрівна; Korolyuk, Tetyana; Королюк, Татьяна Александровна; Москалюк, Наталія Петрівна; Moskalyuk, Nataliia; Москалюк, Наталия Петровна; Кульбачний, Сергій Володимирович; Kulbachnyj, Sergiy; Кульбачный, Сергей Владимирович; Москаленко, Валентина Володимирівна; Moskalenko, Valentyna; Москаленко, Валентина Владимировна; Грушко, Олександр Володимирович; Hrushko, Oleksandr; Грушко, Александр Владимирович; Постоєнко, Катерина Іванівна; Postoenko, Kateryna; Постоенко, Екатерина Ивановна; Штурба, Анастасія Юріївна; Shturba, Anastasiia; Штурба, Анастасия Юрьевна; Загребельна, Катерина Віталіївна; Zagrebelna, Кaterina; Загребельная, Екатерина Витальевна; Власенко, Марина Миколаївна; Власенко, Марина НиколаевнаУ монографії вперше комплексно досліджено проблематику державного антикризового управління національною економікою. Розкрито методологію, методи та інструменти державного управління національною економікою. Авторами визначено особливості антикризового управління економікою України за умов макроекономічної нестабільності на основі оцінювання макроекономічних шоків та детермінант збалансованого економічного розвитку. Висвітлено трансформацію публічного сектору з урахуванням поглиблення реформ та європейської інтеграції. Обґрунтовано сучасні пріоритети антикризового управління. Рекомендовано для системи підготовки магістрів у докторів філософії з економіки, публічного управління та адміністрування, а також буде корисною для науковців, працівників державних у муніципальних органів управління, студентів ВНЗ економічного профілю.Item Базові складові ефективного управління локальною економікою на" крихких" територіях в умовах конфлікту в Україні(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, ТОВ "Редакція журналу "Економіка та держава"", 2018) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна; Сабадош, Ганна Олександрівна; Sabadosh, Anna; Сабадош, Анна Александровнастатті розглядаються базові складові управління локальною економікою на "крихких" територіях в умовах конфлікту та започаткованих реформ в Україні з точки зору реалізації подальших кроків, завдяки яким можуть бути здійснені майбутні реальні перетворення в цій сфері. Акцентується увага на тому, що задля сприяння соціально-економічному відновленню муніципальних економік, стабілізації уражених кризою територій та їх зміцнення, задля створення необхідних умов для повернення та реінтеграції переміщених осіб, по-перше: "золотим ключиком" ефективного управління локальною економікою конкретної громади на конкретній "крихкій" території має стати доброчесне адміністрування організації всіх процесів на локальному рівні з урахуванням саме тих чинників, викликів та загроз, що притаманні цій території. По-друге, потребує ефективного налагодження взаємодія всіх суб'єктів, що несуть відповідальність за результати прийняття та реалізації публічних управлінських рішень з обов'язковим впровадженням системної оцінки їх ефективності на основі використання методики KPI (Key Performance Indicators — ключові показники результативності). По-третє, продуктивна діяльність територіальних громад щодо соціально-економічного відновлення та подальшого розвитку "крихких" територій має бути вмотивована головним чином потребою в зміцненні єдності країни, здоровим прагматизмом та економічним патріотизмом з акцентом не на локальних містечкових інтересах, а на соціально-економічному розвитку громади в контексті розбудови національної економіки України та збереження її цілісності. Наголошується також що для того, щоб забезпечити ефективне управління локальною економікою на "крихких" територіях потрібні спеціалісти, яких в Україні бракує, тому є очевидним, що державі варто було б приділити увагу підготовці фахівців саме такого напряму, які б були здатні реалізовувати поставлені завдання в умовах конфлікту та гібридних загроз, що є нині ключовою передумовою, яка у перспективі зможе принести реальні результати. The article presents basic elements of local economy management on "fragile" territories under conflict conditions and within initiated reforms in Ukraine with the perspective of implementation of further steps, due to which future real transformations in this field can be made. It is emphasized that in order to promote socioeconomic restoration of municipal economies, stabilization of the areas affected by crisis and their strengthening, in order to create necessary conditions for the return and reintegration of displaced people, firstly: the "golden key" of effective management of local economy of a particular community at the specific "fragile" territory should become the honest administration of organization of all processes on local level, considering namely those factors, challenges and threats that are distinctive for this territory. Secondly, it is required effective adjustment of the interaction of all entities responsible for results of the adoption and implementation of public administrative decisions with mandatory introduction of systemic evaluation of their efficiency based on usage of KPI techniques (Key Performance Indicators). Thirdly, productive activity of the territorial communities regarding socio-economic recovery and further development of "fragile" territories should be motivated mainly by the need to strengthen the unity of the country, by healthy pragmatism and economic patriotism with an emphasis not on local provincial interests, but on socio-economic development of the community in the context of growth of the national economy of Ukraine and preserving its integrity. It is also noted that in order to ensure effective management of local economy on "fragile" areas we need specialists, who are lacking in Ukraine, that is why it is obvious that the state should pay attention to training the experts is such field, who would be able to complete the given tasks in the conditions of conflict and hybrid threats, which is now the key precondition that in the future will be able to bring real results.Item Бюджетне фінансування соціальної сфери в Україні: короткий аналітичний огляд(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, 2013) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаУ статті здійснено аналітичний огляд бюджетного фінансування соціальної сфери в Україні за ряд останніх років, зокрема динаміки та структури видатків соціального спрямування у зведеному бюджеті, в тому числі на соціальний захист та соціальне забезпечення, на освіту, на охорону здоров'я, на духовний та фізичний розвиток.Item Бюджетно-податкова політика(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2006) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаНавчальний посібник «Бюджетно-податкова політика» підготовлено на кафедрі макроекономіки та державного управління відповідно до навчальної програми цієї дисципліни, яка викладається для студентів 5 курсу, що навчаються в КНЕУ за магістерською програмою «Державне управління економікою». У посібнику висвітлюються теоретичні засади та практичні аспекти формування та реалізації бюджетно-податкової політики в Україні з урахуванням світового досвіду, європейського вибору та реалій соціально-економічних перетворень, що відбуваються нині в країні. Посібник є результатом узагальнення вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень, а також практичних розробок, що торкаються різних аспектів бюджетно-податкової політики. Розділ 7 «Міжбюджетна політика: теоретичні засади та світовий досвід» розроблено у співавторстві із зав. сектору Національного інституту стратегічних досліджень, аспірантом кафедри В. А. Комаровим на основі матеріалів його дисертаційного дослідження з метою впровадження в навчальний процес.Item Гарантування бюджетної безпеки як стратегічний пріоритет сучасних економічних реформ в Україні(Міжнародний гуманітарний університет, Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, 2015) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна; Мартінович, Павло Григорович; Martinovich, P. G.; Мартинович, Павел ГригорьевичУ статті розглядаються ключові економічні аспекти бюджетної безпеки України у контексті нової моделі зростання національної економіки «Україна-2020». Стратегія передбачає реалізацію 62 реформ та програм розвитку держави, виконання яких вимагає, зокрема, високого рівня бюджетної безпеки. З економічної точки зору, бюджетна безпека виражає здатність держави за допомогою бюджету виконувати властиві їй функції та завдання. Відтак, гарантування бюджетної безпеки держави знаходиться серед ключових завдань при реалізації її стратегічних соціально-економічних пріоритетів. The article examines key economic aspects of budget security of Ukraine in the context of a new model of growth of the national economy «Ukraine-2020». The strategy involves the implementation of 62 reforms and programs development of the state, fulfillment of which requires a particularly high-level budget security. From an economic point of view, budget security is the ability of the state through the budget to perform its specific functions and tasks. Therefore, ensuring budget security is among the key challenges in implementing its strategic socio-economic priorities. В статье рассматриваются ключевые экономические аспекты бюджетной безопасности Украины в контексте новой модели роста национальной экономики «Украина-2020». Стратегия предусматривает реализацию 62 реформ и программ развития государства, выполнение которых требует, в частности, высокого уровня бюджетной безопасности. С экономической точки зрения, бюджетная безопасность выражает способность государства с помощью бюджета выполнять присущие ей функции и задачи. Следовательно, гарантирование бюджетной безопасности государства находится среди ключевых задач при реализации ее стратегических социально-экономических приоритетов.Item Державні фінанси(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2011) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаРозділ 3 «Фінанси національної економіки» розкриває економічний зміст та складові системи державних фінансів, їх призначення та роль в національній економіці; поняття та структуру бюджетної системи як центральної ланки державних фінансів, основні моделі її організації в світі, особливості бюджетної системи в Україні. Увага приділяється Державному бюджету в Україні, його структурі, дохідній та видатковій його частині, дефіциту, його граничному розміру, безпечній межі та основним джерелам фінансування; розкривається структура та функції місцевих бюджетів. Розкривається поняття та структура податкової системи, різні класифікації податків, режими оподаткування, основні бюджетоутворюючі податки, пільгове оподаткування в Україні та з точки зору світового досвіду; система державних внутрішніх та зовнішніх запозичень, державний борг, його структура, погашення та його обслуговування, особливості в Україні та з точки зору світового досвіду; система державних цільових фондів, їх роль в національній економіці, основні напрямки їх діяльності, а саме фінансове забезпечення соціальних гарантій громадянам та державне соціальне страхування; система фінансів підприємств і організацій державної та комунальної форм власності, особливості в Україні та з точки зору світового досвіду. В розділі розглядається також кредитна і банківська система; система небанківських фінансово-кредитних установ; засади функціонування одно і дворівневої банківських систем; особливості функціонування банківських і небанківських фінансово-кредитних установ у кредитній системі України.Item Нормативно-правове забезпечення фінансової спроможності громад на «крихких» територіях України в умовах конфлікту(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-12-05) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаItem Об'єднані територіальні громади в Україні: короткий аналітичний огляд(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, 2017) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна; Дударенко, Є. Ю.; Dudarenko, Y.У статті представлено дослідження процесів бюджетної децентралізації в Україні на базовому рівні місцевого самоврядування, визначеному цією реформою — на рівні новостворених ОТГ з точки зору перших результатів, ризиків та викликів, які мають місце за сучасних умов.Item Публічні фінанси в Україні: зміст та структура з урахуванням сучасних тенденцій розвитку(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, 2016) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаУ статті представлено теоретичний аспект дослідження проблеми публічних фінансів в Україні, а саме виявлено їх зміст та описано їх структуру з урахуванням нового бачення "new public finance", пов'язаного зі стиранням кордонів між національною економікою та зовнішнім світом, яке призводить, з одного боку, до поглиблення взаємодії приватного бізнесу та публічного сектору країни, а з іншого — до зростання конкуренції між ними, що виходить за межі національних кордонів у відповідності до глобальних викликів сучасності.Item Реформа бюджетної децентралізації в Україні: соціальна функція(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, 2016) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна; Ємельяненко, Лариса Михайлівна; Emelyanenko, Larysa; Емельяненко, Лариса МихайловнаУ статті представлено дослідження реформи бюджетної децентралізації в Україні з точки зору соціальної функції публічного управління, а саме акцентовано увагу на потребі реальних результатів реформи для людей та заради людей, які в перспективі можливі саме завдяки формуванню ефективної соціально орієнтованої моделі міжбюджетних відносин з урахуванням європейського досвіду.Item Сучасний інструментарій забезпечення прозорості місцевих бюджетів в Україні: оглядовий аналіз(Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, ТОВ "Редакція журналу "Економіка та держава"", 2019) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара ФёдоровнаУ статті представлено оглядовий аналіз сучасного інструментарію забезпечення прозорості діяльності органів місцевого самоврядування, зокрема стосовно їх місцевих бюджетів. Цей інструментарій розроблено та запроваджено з 2014 року у результаті низки заходів у рамках реформи децентралізації управління в Україні, що реалізуються, насамперед, на виконання Концепції створення інтегрованої інформаційно-аналітичної системи "Прозорий бюджет" у рамках Програми "Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади" (EGAP), спрямованої на використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Також оглядово розглянуто методології оцінки прозорості місцевих бюджетів, що напрацьовані різними експертними групами в ракурсі сучасних практик їх використання, що вже розпочаті в нашій країні у відповідності до міжнародних стандартів та з урахуванням світового досвіду. В статті представлено актуальні результати деяких рейтингів прозорості, що розраховані українськими експертами-практиками, зокрема на основі Індексу прозорості місцевого бюджету стосовно місцевих бюджетів міст України та стосовно об'єднаних територіальних громад. The article presents an overview analysis of modern instruments to ensure transparency of local authorities activity, particularly with regard to their local budgets. These tools have been developed and implemented since 2014 as a result of a number of measures under the management decentralization reform in Ukraine, performed primarily through the implementation of the Concept for creation of an integrated information and analytical system "Transparent Budget" within the Program "Electronic Governance for Government Accountability and Community Participation" (EGAP), aimed at using the latest information and communication technologies. The most significant portals in the context of analyzing electronic tools for ensuring transparency of local budgets are the following: "Assessment of transparency of local budgets"; "Public Budget" (or budget of participation); "Social Inspector". It was examined the recently introduced innovative toolkit for assessing the transparency of local self-government in Ukraine, as following: transparency rating of Ukrainian cities (Transparency International); index of publicity of local self-government; E-data rating; index of best practices in the procurement within system PROZORRO. Also, it was made an overview of transparency assessment methodologies elaborated by various expert groups in the perspective of modern practices of their usage, that already started in our country in accordance with international standards and taking into account international experience, namely the PUD Methodology (transparency — participation — integrity) and its approbation (2015—2016), and the Methodology for assessing the transparency of local budgets (2017), taking into account both current national legislation and recognized international standards for ensuring transparency of public finances. The article presents actual results of some transparency ratings, which are calculated by Ukrainian experts-practitioners. In particular, since 2018 based on the Methodology for assessing the transparency of local budgets it has begun the evaluation of the openness and accessibility of budget information and budget decisions, as well as of the depth and quality of involvement of citizens in the budget process. Currently, it is possible to monitor the Transparency Index of local budgets at the city level and the Transparency Index of local budgets at the level of united territorial communities. All these innovative (for Ukraine) instruments to ensure transparency are absolutely necessary at this stage of development of budget process at local level in Ukraine. That will help to protect interests of society, to reduce probability of fraud, committing corrupt dealings, and envisions transparency of budget funds management at all stages of the budget process.Item Фіскальний пакт ЄС та необхідність формування ефективної моделі бюджетної безпеки в Україні(Центр економічних досліджень та розвитку, 2015-07) Куценко, Тамара Федорівна; Kutsenko, Tamara Fedorivna; Куценко, Тамара Фёдоровна