Browsing by Author "Kuzmenko, Diana"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Деякі особливості формування метакогнітивної компетентності у студентів-економістів на заняттях з англійської мови (за дистанційною формою навчання)(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2024) Іщенко, Тамара Миколаївна; Ishchenko, Tamara; Кузьменко, Діана Валеріївна; Kuzmenko, Diana; Остапенко, Ельвіра Олексіївна; Ostapenko, ElviraУ статті розглядаються особливості формування метакогнітивної компетентності у студентів-економістів на заняттях з англійської мови за дистанційною формою навчання. Визначено, що в українській педагогіці дана тема не вивчена взагалі і потребує дослідження. Проаналізовано поняття метакогнітивної компетентності та сформульовано, що метакогнітивна компетентність студента – це здатність слухача розуміти, контролювати та регулювати власні когнітивні(пізнавальні) процеси під час навчання. Акцентується увага на таких аспектах, як рефлексія, самооцінка та самоконтроль. Надаються методичні рекомендації щодо розвитку метакогнітивних вмінь у студентів в умовах дистанційного навчання. Визначено, що використання різноманітних підходів і засобів (наприклад, рефлексивних щоденників, дискусій, проектних робіт) може значно збагатити навчальний процес. Визначено основні принципи та методи розвитку метакогнітивної компетентності на заняттях з англійської економічної мови: орієнтацію на студента, активізацію рефлексивної діяльності, інтеграцію змісту та мовних навичок, застосування метакогнітивних стратегій, метод проектів, дискусії та дебати, самооцінку та взаємооцінку, кейс-метод, використання електронних портфоліо, онлайн-ресурсів та платформ, мнемотехнік та візуальних допомог, забезпечення зворотного зв’язку. Проведено експериментальне дослідження якісних показників успішності студентів при вивчення дисципліни англійської мови студентами-економістами, та покращення показників успішності на 0,8% студентами, які використовували метакогнітивну техніку, запропоновану викладачем, відносно до студентів контрольної групи. Перспектива подальшого дослідження полягає у більш глибокому вивченні особливостей застосування метакогнітивної техніки при викладанні не тільки англійської мови студентам-економістам, але і низки фахових дисциплін. This article examines the peculiarities of developing metacognitive competence in economics students through English language classes via distance learning. The theme has been found to be new for the Ukrainian pedagogy, and it requires research. The article includes analysis of the metacognitive competence concept, and formulates that a student’s metacognitive competence is the ability of a learner to understand, control, and regulate their own cognitive (knowledge) processes during learning. The article focuses on aspects such as reflection, self-assessment, and self-control. The authors provide methods for the development of metacognitive skills in students under distance learning. The authors have defined, that combination of various metacognitive approaches and means (for example, reflective journals, discussions, project works) can significantly enrich the learning process. The article identifies the main principles and methods for metacognitive competence in English economic language classes: student motivation, reflective activity, integration of content and language skills, metacognitive strategies, project method, discussions and debates, self-assessment and peer assessment, case method, electronic portfolios, online resources and platforms, mnemonics and visual aids, feedback. The article represents the results of a qualitative experimental study of student academic performance success in learning English language, and notes an improvement in success indicators by 0.8% by students who used the metacognitive technique, compared to students of the control group. The perspective of further research lies in a deeper study of the peculiarities of applying metacognitive technique in teaching not only English to economics students but also a range of professional disciplines.Item До питання про застосування креативних методів навчання при вивченні ділової іноземної мови студентів вищих закладів освіти України(Science and Education LTD, 2015) Іщенко, Тамара Миколаївна; Ishchenko, Tamara; Ищенко, Тамара Николаевна; Кузьменко, Діана Валеріївна; Kuzmenko, Diana; Кузьменко, Диана ВалерьевнаТеоретично обґрунтовано актуальність застосування креативних методів навчання при вивченні ділової іноземної мови студентами немовних вищих закладах освіти. Автори зазначають, що креативні методи навчання є одним з найважливіших компонентів навчального процесу. З метою забезпечення креативного розвитку особистості студента під час навчального процесу сучасна дидактика рекомендує збагачувати традиційні методи навчання креативними прийомами та способами, які б були орієнтовані на створення студентами власних освітніх продуктів. Визначені основні аргументи використання креативних методів.Item Розвиток банківського кредитування: нові можливості та загрози для економіки України(Український інститут розвитку фондового ринку, 2011) Хлівний, Володимир Кирилович; Khlivniy, V.; Хлевной, Владимир Кириллович; Кузьменко, Діана Валеріївна; Kuzmenko, Diana; Кузьменко, Диана ВалерьевнаЗ цілого ряду причин економіка України до теперішнього часу відчуває наслідки світової фінансово-економічної кризи. При цьому окремі негативні явища одночасно спостерігаються як у реальному секторові, так і у вітчизняній фінансовій системі. Позитивний ефект від системних реформаторських заходів, що вже реалізовані в Україні протягом 2010–2011 рр., певним чином нівелюється нестабільністю світової економіки, відвертою недовірою більшості населення до економічної політики держави, деструктивним впливом масштабного «тіньового» сектору, багатьма іншими факторами.Item Транспарентність як основа розвитку банківського кредитування в Україні(Національний гірничий університет, 2012-11) Кузьменко, Діана Валеріївна; Kuzmenko, Diana; Кузьменко, Диана ВалерьевнаItem Інтерактивні технології навчання. Дискусія – один з методів навчання студентів-економістів старших курсів англійського ділового мовлення(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2011) Іщенко, Тамара Миколаївна; Ishchenko, Tamara; Ищенко, Тамара Николаевна; Кузьменко, Діана Валеріївна; Kuzmenko, Diana; Кузьменко, Диана Валерьевна; Моруга, Катерина Олександрівна; Moruha, Kateryna; Моруга, Екатерина АлександровнаАвтори статті пропонують використовувати дискусію, як суттєвий компонент комунікативної практики на занятті з іноземної мови у вищих немовних закладах освіти. У статті підкреслюються переваги використання дискусії як вправи та подаються ключові фрази, що наближають роботу студентів до реальної комунікативної ситуації. The authors consider discussion as a modern way of teaching spoken English in high school for specific purpose. In this article the authors underline the advantages of using the discussion as an exercise for developing communicative students’ skills. The authors give some key phrases using them the discussion becomes the real communication between business partners. Авторы статьи предлагают использовать дискуссию, как существенный компонент коммуникативной практики на занятиях по иностранному языку в высших неязыковых учебных заведениях. В статье подчеркиваются преимущества использования дискуссии как упражнения для развития коммуникативных навыков и умений студентов, а также поданы ключевые фразы, которые приближают работу на занятии к реальной ситуации общения между деловыми партнерами.