Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lavrukhina, Iryna"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Дослідження факторів впливу на формування бренда роботодавця
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Вонберг, Тетяна Вікторівна; Vonberh, Tetiana; Вонберг, Татьяна Викторовна; Дмитрук, Сергій Миколайович; Dmytruk, Serhii; Дмитрук, Сергей Николаевич; Лаврухіна, Ірина К.; Lavrukhina, Iryna
    У статті обґрунтовано важливість проведення досліджень щодо вивчення процесів формування та розвитку бренда роботодавця. Доведено вплив бренда роботодавця на процеси залучення та утримання талановитих працівників. Узагальнено дослідження щодо визначення категорії «бренд роботодавця». Основні чинники впливу на бренд роботодавця поділено на внутрішні та зовнішні. До головних внутрішніх віднесено організаційна та корпоративна культура; стиль управління; цінності і місія компанії; внутрішня комунікація; наявність можливостей для кар’єрного розвитку; компенсаційний пакет; розмір компанії; соціальна відповідальність; гарантії збереження робочого місця; гнучкий режим та умови праці. Серед зовнішніх чинників виділено репутація на ринку праці; наявність конкурентів; зовнішня комунікація (PR-стратегія); репутація бренда продукту; зміна попиту на продукцію компанії; політична нестабільність в окремих регіонах; наслідки пандемії COVID-19. The importance of conducting research on the processes of formation and development of the employer brand is substantiated in the article. The impact of the employer brand on the processes of attracting and retaining talented employees has been proven. The employer brand is defined as an important component of the company's competitiveness and success. Among the main benefits of the HR brand for the company are reduced costs for attracting and retaining highly qualified personnel; increased employee loyalty and reduced personal risks; expanded investment opportunities; and stakeholder support. It has been found that employer brand management is a rather complex process that requires systematic research, analysis and results of which have a long-term perspective. the research on the definition of the category "employer brand" has been generalized. The employer brand is considered to be a certain image that carries generalized information about the company as a whole, the working environment it creates, the possibility or lack of career development, and the corporate culture. The author proves the importance of the labor market positioning process, which includes a set of measures aimed at determining the competitive advantages of an enterprise in the labor market and their practical implementation with a view to creating an attractive image of the company as an attractive employer. The main factors influencing the employer brand are divided into internal and external. The main internal factors include organizational and corporate culture; management style; company values and mission; internal communication; availability of career development opportunities; compensation package; company size; social responsibility; job security; flexible working hours and working conditions. Among the external factors are the following: reputation in the labor market; presence of competitors; external communication (PR strategy); product brand reputation; changes in demand for the company's products; political instability in certain regions; and the effects of the COVID-19 pandemic. It is proved that successful employer brand management requires an integrated approach to forming a value proposition for employees and meeting their needs and expectations.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Управління брендом роботодавця
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-14) Лаврухіна, Ірина Кирилівна; Lavrukhina, Iryna; Вонберг, Тетяна Вікторівна
    У сучасних умовах економічного розвитку та постійних змін на ринку праці, питання управління брендом роботодавця набувають особливої важливості. Це ставить перед спеціалістами з управління персоналом нові виклики, які передбачають пошук та розробку найефективніших стратегій для підвищення привабливості компанії для потенційних працівників та збереження талановитих фахівців у своїй команді. Управління брендом роботодавця - це один з ключових процесів, що вимагають раціонального підходу. Від ефективності цього процесу залежить здатність організації бути конкурентоспроможними на ринку праці. В даній роботі проаналізовано поняття бренду роботодавця, визначено основні чинники впливу на бренд роботодавця, досліджено процес управління брендом роботодавця на прикладі організації та розглянуто підходи до визначення ефективності управління брендом роботодавця. In today's conditions of economic development and constant changes in the labour market, issues of employer brand management are gaining particular importance. This poses new challenges for personnel management specialists, which involve finding and developing the most effective strategies to increase the company's attractiveness to potential employees and retain talented professionals in their team. Employer brand management is one of the key processes that require a rational approach. The ability of the organization to be competitive in the labour market depends on the effectiveness of this process. In this work, the concept of employer brand is analysed, the main factors influencing the employer brand are determined, the process of employer brand management is studied using the example of an organization, and approaches to determining the effectiveness of employer brand management are considered.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback