Browsing by Author "Leonov, D."
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Біржовий ринок цінних паперів в Україні: сучасний стан та проблеми розвитку(Sulkhan-Saba Orbeliani Teaching University, 2016-04-29) Пєхота, А. В.; Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичItem Вимоги до інвестування коштів накопичувальної складової пенсійної системи України(Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", 2012-11) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичItem Влияние на информационната асиметрия върху дейността на неправителствените пенсионни фондове в Украйна(Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов, 2014) Леонов, Дмитрий Анатольевич; Leonov, D.; Леонов, Дмитро Анатолійович; Стеценко, Богдан Станиславович; Stetsenko, Bogdan; Стеценко, Богдан СтаніславовичItem Захист активів недержавних пенсійних фондів в банківській системі України: проблемні аспекти(Український інститут розвитку фондового ринку, 2013) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичItem Недержавні пенсійні накопичення: дискусійні питання податкового стимулювання та дестимулювання в Україні(Харківський національний економічний університет, 2014) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичМета статті – оцінити вплив оподаткування на діяльність недержавного пенсійного фонду (НПФ), поведінку їх вкладників та учасників, обґрунтувати можливі напрямки реформування податкового законодавства України щодо оподаткування пенсійних накопичень в НПФ і споживачів їх фінансових послуг. У статті проаналізовано сучасний стан оподаткування у сфері фінансових послуг НПФ в Україні. Аргументовано, що запровадження накопичувальних пенсійних систем у різних країнах завжди супроводжується створенням комплексної збалансованої системи оподаткування як офферентів, так і споживачів фінансових послуг. Визначено, що податкові новації чинять неоднозначний вплив на діяльність НПФ в Україні. Визначено, що найбільш деструктивними нормами є: «особливий податок» на операції з цінними паперами, який дестимулює активне управління інвестиційним портфелем НПФ і призводить до додаткових витрат при здійсненні операцій зі значною частиною активів НПФ; застосування загального порядку стягнення податкових та обов’язкових платежів для НПФ; податковий режим оподаткування доходів фізичних осіб, встановлений для пенсійних заощаджень на етапі їх виплат та успадкування. Обґрунтовано необхідність таких змін у податковому законодавстві: усунення механізмів непрямого податкового вилучення пенсійних накопичень громадян через «особливий податок» на операції з цінними паперами; виключення можливості блокування діяльності НПФ і завдання збитків від зупинення їх діяльності податковими органами; упорядкування та взаємоузгодження норм законодавства щодо режиму оподаткування податком на доходи фізичних осіб пенсійних виплат з недержавного рівня пенсійної системи та норм, які регулюють такі виплати у спеціальному законодавстві; застосовування пільгових режимів оподаткування лише щодо осіб, які досягли встановленого державою пенсійного віку або є непрацездатними за законодавством; застосовування знижених (пільгових) ставок оподаткування успадкованих пенсійних недержавних накопичень лише в разі збереження їх цільового призначення. The aim of the article is to evaluate the impact of taxation on the activities of the nonstate pension funds (NPF), the behavior of their depositors and participants, to ground the possible ways of reforming the tax law of Ukraine concerning taxation of the pension savings in the NPF and the users of their financial services. In the article the current stage of taxation in the field of the financial services of the NPF in Ukraine is analyzed. It was reasoned, that the introduction of the defined contribution pension systems in the different countries is always accompanied by establishing of a comprehensive balanced system of taxation of both offerers and consumers of the financial services. It was determined that tax innovations have the ambiguous impact on activities of the NPF in Ukraine. The most destructive norms are: «special tax» on securities trading, which discourages the active management of the investment portfolio of the NPF and leads to additional costs in the operations with a large part of the active assets of the NPF; the execution of the general charging order on the tax and other mandatory payments for the NPF; tax regime of the personal income set for the retirement savings at the stage of the outpayments and inheritance. The necessity of the subsequent changes in the tax laws were proved: removal of mechanisms for the indirect seizure of the pension savings of citizens through the «special tax» on securities trading; exclusion of the possibility of blocking the activity of NPF and of the endamagement from the stop of their performance by the tax authorities; regulation of the legal norms concerning the taxation regime of the personal income tax on the pension payments to the nonstate pension system and the rules governing such payments in special legislation; application of the preferential tax regimes only to persons who have reached State pension age or are incapacitated according to the law; application of the reduced (concessionary) rates of taxation on the inherited nonstate pension savings only if the target destination remains unchanged. Цель статьи – оценить влияние налогообложения на деятельность негосударственного пенсионного фонда (НПФ), поведение их вкладчиков и участников, обосновать возможные пути реформирования налогового законодательства Украины относительно налогообложения пенсионных накоплений в НПФ и потребителей их финансовых услуг. В статье проанализирован современный этап налогообложения в сфере финансовых услуг НПФ в Украине. Аргументировано, что введение накопительных пенсионных систем в разных странах всегда сопровождается созданием комплексной сбалансированной системы налогообложения как офферентов, так и потребителей финансовых услуг. Определено, что налоговые инновации неоднозначно влияют на деятельность НПФ в Украине. Наиболее деструктивными нормами являются: «особенный налог» на операции с ценными бумагами, который дестимулирует активное управление инвестиционным портфелем НПФ и приводит к дополнительным издержкам при осуществлении операций со значительной частью активов НПФ; применение общего порядка взыскания налоговых и других обязательных платежей для НПФ; налоговый режим для доходов физических лиц, установленный для пенсионных накоплений на этапе их выплат и наследования. Обоснована необходимость последующих изменений в налоговом законодательстве: устранение механизмов косвенного налогового изъятия пенсионных накоплений граждан через «особый налог» на операции с ценными бумагами; исключение возможности блокирования деятельности НПФ и нанесение ущерба от остановки их деятельности налоговыми органами; упорядочение норм законодательства относительно режима налогообложения налогом на доходы физических лиц пенсионных выплат по негосударственному уровню пенсионной системы и норм, регулирующих такие выплаты в специальном законодательстве; применение льготных режимов налогообложения только в отношении лиц, достигших установленного государством пенсионного возраста или являющихся нетрудоспособными по законодательству; применение сниженных (льготных) ставок налогообложения унаследованных пенсионных негосударственных накоплений только в случае сохранения их целевого назначения.Item Проблема «вибіркової» імплементації міжнародних норм щодо обігу цінних паперів в Україні(Український інститут розвитку фондового ринку, 2017) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий Анатольевич; Хоружий, Сергій Гаврилович; Khoruzhyi, Sergei; Хоружий, Сергей ГавриловичПроаналізована необхідність імплементації вимог керівних документів IOSCO за відсутності транскордонної діяльності як об’єкту регулювання. Доведено, що системне і комплексне вирішення проблем ефективного функціонування ринків фінансових інструментів та системи їх регулювання і нагляду в Україні потребує адаптації українського законодавства до вимог низки міжнародно визнаних норм та стандартів. Встановлено, що запровадження позитивної практики країн щодо фінансування компетентних органів у сьогоднішніх умовах в Україні є передчасною та потребує комплексного вирішення питання формування ефективної системи регулювання і нагляду щодо обігу цінних паперів. Analyzed the necessity of implementing the requirements of the regulations IOSCO in the absence of cross-border activity as an object of regulation. Рroved that systemic and complex problems efficiently functioning markets in financial instruments and systems of regulation and supervision in Ukraine requires adaptation of Ukrainian legislation to the requirements of a number of internationally recognized standards. Established that the introduction of good practices on financing by competent authorities in current conditions in Ukraine is premature and requires comprehensive solution to the question of forming an effective system of regulation and supervision over securities.Item Підприємства державного сектору економіки на ринку акцій в Україні: проблемні питання(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2008-06-20) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Стеценко, Богдан Станіславович; Stetsenko, B.In article is proved necessity of development of the measures directed on activization of issue activity of the enterprises of public sector on the stock market. The existing mechanism of management of the state corporate rights is analyzed by critical positions.Item Реорганізація та ліквідація недержавних пенсійних фондів: зарубіжний досвід і можливості його імплементації в Україні(Національна академія наук України, 2014-09) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичУ статті розглядаються методичні підходи і практичні засади реорганізації та ліквідації недержавних пенсійних фондів (НПФ). Проаналізовано особливості та спільні риси припинення діяльності НПФ за кордоном, роль уповноважених державних органів у цьому процесі. Зроблено аналіз існуючих положень вітчизняного законодавства щодо процедури реорганізації та ліквідації НПФ та їх порівняння із законодавством інших країн. Розроблено рекомендації щодо розвитку державного регулювання цього аспекту діяльності НПФ в Україні. This article deals with methodical approaches and practical principles of reorganization and liquidation of non-government (private) pension funds (NPF). Features and similarities of termination of funds activity abroad, the role of authorized state bodies in this process are analysed. The analysis of existing statements of domestic legislation concerning the procedure of reorganization and liquidation of NPF and their comparison with the legislation of other countries is made. The recommendations concerning the development of state regulation of this aspect of NPF activity in Ukraine are developed.Item Удосконалення методичних підходів до оцінки контингенту учасників НПФ та його впливу на фінансовий стан фонду(Національна академія наук України, 2014-12) Леонов, Дмитро Анатолійович; Leonov, D.; Леонов, Дмитрий АнатольевичУ статті розглядаються проблемні аспекти формування й руху контингенту учасників недержавних пенсійних фондів в Україні, а також методичні засади оцінки цих процесів. Визначено, що в умовах перманентних фінансових криз в Україні якісні зміни контингенту учасників суттєво впливають на діяльність та фінансовий стан НПФ. Проте в існуючих методиках оцінки НПФ цей фактор або не враховується взагалі, або враховується дотично. Обґрунтовано необхідність удосконалення методик оцінки НПФ шляхом аналізу даних щодо контингенту учасників, їх груп, належних їм активів, наявності у них прав на отримання дострокової пенсії. This article deals with problematic aspects of formation and movement of participants’ contingent of public pension funds in Ukraine and methodical principles of assessment of these processes. It is determined that under the conditions of permanent financial crisis in Ukraine, qualitative changes of participants’ contingent significantly affect the activity and financial condition of NPF. However, in the existing techniques of NPF’s assessment this factor is not considered at all or is considered superficially. The necessity of improvement of NPF’s assessment techniques by analysing data on participant’s contingent, their groups, belonging to them assets, availability of rights for receiving of early pension is grounded.