Browsing by Author "Lozovyk, Yurii"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Розбудова цифрової інфраструктури менеджменту знань наукової діяльності університету(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Антонюк, Лариса Леонтіївна; Antoniuk, Larysa; Антонюк, Лариса Леонтьевна; Решетняк, Тетяна Іванівна; Reshetniak, Tetiana; Решетняк, Татьяна Ивановна; Лозовик, Юрій Миколайович; Lozovyk, Yurii; Лозовик, Юрий НиколаевичItem Сучасні тенденції розвитку екосистеми цифрової реклами(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2023) Помазун, Оксана Миколаївна; Pomazun, Oksana; Помазун, Оксана Николаевна; Мозгаллі, Ольга Петрівна; Mozghalli, Olha; Мозгалли, Ольга Петровна; Лозовик, Юрій Миколайович; Lozovyk, Yurii; Лозовик, Юрий Николаевич; Олійник, П. В.; Oliinyk, P.У статті досліджено сучасні тенденції розвитку екосистеми цифрової реклами. Визначено суть цифрової реклами як маркетингової стратегії, призначеної для просування бренду, продукту чи послуги шляхом застосування цифрових технологій. Досліджено статистичні показники зростання ринку цифрової реклами та витрат на неї. Розглянуто основні рівні екосистеми цифрової реклами та її складові, які включають: ринок, дані, покупці, постачальники, користувачі інструменти та маркетингові технології. Досліджено основні переваги взаємовідносин учасників ринку цифрової реклами як екосистеми: можливість точно виміряти продуктивність та ефективність реклами, можливість оброблення великих даних та цифрової аналітики. Визначено риси програмної та нетівної реклами. Розглянуто основні загрози та ризики, які можуть виникати в процесі функціонування екосистеми: рекламне шахрайство, пов’язане з ботами, використання користувачами програмного забезпечення, яке блокує рекламу, конкуренція з боку традиційних каналів, забезпечення конфіденційності і безпеки даних. Окреслені основні напрямки подальших досліджень: дослідження процесів взаємодії учасників екосистеми із застосуванням технологій аналізу великих даних, штучного інтелекту, машинного навчання, визначення шляхів зменшення ризиків та забезпечення інформаційної безпеки екосистеми цифрової реклами. The current trends in the development of the digital advertising ecosystem are examined in the article. The essence of digital advertising is determined as a marketing strategy designed to promote a brand, product or service through the use of digital technologies. Online advertising is done through the following digital technologies: digital video, search engine, social media, digital banners, digital audio, digital ads, television, in-app advertising, influencer advertising, etc. The statistical indicators of the growth of the digital advertising market and its costs have been studied. It has been determined that in 2023, spending on digital advertising in the digital advertising market will exceed 600 billion US dollars, with average per-user advertising expenditures in the programmatic advertising market reaching $58.99 US dollars. Significant growth in programmatic advertising is anticipated. According to market analysis, the most prevalent digital advertising formats worldwide are search advertising, mobile advertising, social media, video advertising, and banner advertising. The main levels of the digital advertising ecosystem and its components are considered, which include: market, data, buyers, suppliers, user tools and marketing technologies. The main advantages of the relationship between participants of the digital advertising market as an ecosystem are identified: the ability to accurately measure the performance and advertising effectiveness, the ability to process big data and digital analytics. The connection between buyers, sellers, and clients of digital advertising is facilitated through advertising technologies (AdTech) using. It has been identified that the advertising services market which employs AdTech has transformed into the form of programmatic and native advertising. Features of programmatic and native advertising are defined. The main threats and risks that may arise during the functioning of the ecosystem are identified: advertising fraud related to bots, the use of software that blocks advertising by users, competition from traditional channels, ensuring confidentiality and data security. The main directions of further research are outlined: the study of the interaction processes of ecosystem participants using the technologies of big data analysis, artificial intelligence, machine learning, determining ways to reduce risks and ensuring information security of the digital advertising ecosystem.