Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Lysiuk, Kateryna"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Де створюються конкурентні переваги? Динаміка вартості найдорожчих брендів світу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-08) Соболєва, Тетяна Олександрівна; Sobolieva, Tetiana; Лисюк, Катерина; Lysiuk, Kateryna
    У сучасному бізнес-середовищі конкурентоспроможність та бренд є взаємопов’язаними ключовими драйверами успіху компаній. В дослідженні розглянуто сутність конкурентоспроможності організацій, яка передбачає здатність адаптуватися до ринкових змін, розробку та просування конкурентоспроможних товарів і послуг. Особливу увагу приділено ролі бренду у підвищенні конкурентоспроможності. Результати аналізу динаміки вартості світових брендів, зокрема Apple, Google та Microsoft, підтверджують, що висока репутація бренду та інновації відіграють важливу роль у їхньому успіху та стабільному зростанні. Дослідження доводить важливість сильного бренду для досягнення та реалізації конкурентних переваг. In today's business environment, competitiveness and brand are interrelated key drivers of companies' success. The research examines the essence of the competitiveness of organizations, which involves the ability to adapt to market changes and the development and promotion of competitive goods and services. Special attention is paid to the role of the brand in increasing competitiveness. The results of the global brands' value dynamics analysis, in particular Apple, Google, and Microsoft, confirm that high brand reputation and innovation play an important role in their success and stable growth. The study proves the importance of a strong brand to achieve and implement competitive advantages.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Управління конкурентоспроможністю бізнес-організації
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-12) Лисюк, Катерна Юріївна; Lysiuk, Kateryna; Соболєва, Тетяна Олександрівна
    У кваліфікаційній магістерській роботі розкрито зміст категорій «ключові фактори конкурентоспроможності», «конкурентні переваги», «конкурентоспроможність» бізнес-організації, визначено основні підходи до трактування, охарактеризовані фактори формування конкурентоспроможності. Надано загальну характеристику ПП «Сервіс ПК 2000». Проведено аналіз факторів зовнішнього та внутрішнього середовища функціонування підприємства. Здійснено оцінку конкурентоспроможності бізнес-організації. Охарактеризовано та обґрунтовано напрями забезпечення конкурентоспроможності ПП «Сервіс ПК 2000». The qualifying master's thesis revealed the content of the categories «key factors of competitiveness», «competitive advantages», «competitiveness» of a business organization, defined the main approaches to interpretation, characteristics and external factors of the formation of competitiveness. A general description of «ServicePC 2000» PE is provided. An analysis of the factors of the external and internal environment of the enterprise's functioning was carried out. The assessment of the competitiveness of the business organization was carried out. The directions for ensuring the competitiveness of «Service PC 2000» PE have been characterized and substantiated.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback