Browsing by Author "Moiseienko, Yu."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Окремі особливості інтервенції держави у сферу виробництва майнових благ і її впливу на свободу підприємницької діяльності приватних товаровиробників у новий і новітній часи(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Моісеєнко, Ю. М.; Moiseienko, Yu.Стаття присвячена розгляду окремих особливостей інтервенції держави у сферу виробництва майнових благ і її впливу на свободу підприємницької діяльності приватних товаровиробників у новий і новітній часи. Автором розглядаються передумови розширення участі держави у внутрішніх ринкових відносин у новий та новітній час, а також визначаються основні моделі інтервенції держави у сферу виробництва майнових благ. Встановлюється, що у відповідний історичний період відбувалося розширення правового статусу держави відносно суб’єктів підприємницької діяльності – учасників внутрішніх ринкових відносин. Відповідні зміни відбувались внаслідок інтервенції держави у відповідну сферу внутрішніх ринкових відносин, що пов’язувалось з реалізацією нею однією з двох моделей розширення своєї участі кожна з яких у різній мірі пов’язувалась з обмеженням свободи підприємницької діяльності приватних товаровиробників. Радикальна модель почала активно застосовуватись у Східній Європі, зокрема Радянським Союзом, який фактично трансформувався зі споживача майнових благ у їх монопольного виробника шляхом практично повної ліквідації свободи підприємницької діяльності приватних товаровиробників. Своєю чергою держави Західної Європи орієнтувались у своєму розвитку на збереження приватного бізнесу, однак при цьому забезпечили впровадження юридичних механізмів обмеження свободи підприємництва, зокрема шляхом націоналізації майна підприємців як заходу, що використовувався лише у крайній необхідності і в публічних інтересах. Модель, яка передбачала виключно «споживацьку» орієнтацію держави у внутрішніх ринкових відносинах не вистояла під тиском економічних змін, зумовлених індустріальними проривом. У подальшому окреслені вище зміни потужно укорінилися у суспільстві і наразі отримують відображення у сьогоденних особливостей відносин, що складаються між державою і суб’єктами підприємницької діяльності. The article deals with consideration of certain features of the state interventions into the sphere of goods manufacturing and of the state influence over the freedom of business activity of the private goods manufacturers during the new and modern eras. The author analyzes the prerequisites of the expansion of state’s participation in the internal market relations during the new and modern eras as well as determines the main models of the state interventions into the sphere of goods production. It is defined that during abovementioned historical period the enlargement of the state’s legal status took place relatively the subjects of business activity – the participators of the internal market relations. Appropriate changes were the results of the states’ interventions into the sphere of internal market relations that had been provided by following one of two models of extension of states participation in appropriate economic spheres. Each of the models in different manner linked with limitation of private manufacturers’ freedom of business activity. The radical model spread through the Eastern European countries including Soviet Union that transformed from consumer state into the monopolistic goods manufacturer state with total liquidation of the freedom of business activity of the private goods manufacturers. At the same time the Western European countries oriented rather to the saving of private business but at the same time provided juridical mechanisms of limitation of the freedom of business activity particularly by the way of nationalization of private property as the extreme measure that could be used only in case of an absolute necessity and in the favor of the public interests. The model provided exclusively “consumers’” orientation of state within the internal market relations could not withstand the pressure of the economic changes provided by an industrial breakthrough. Further the abovementioned changes get rooted in society and today are reflected in modern features of the relations forming between state and the subjects of business activity.Item Окремі історичні аспекти інтервенції держави у сферу виробництва майнових благ і її впливу на свободу підприємницької діяльності приватних товаровиробників (від античності до раннього нового часу)(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Моісеєнко, Ю. М.; Moiseienko, Yu.Стаття присвячена визначенню окремих особливостей впливу інтервенції держави у сферу виробництва майнових благ на обсяг свободи підприємницької діяльності приватних товаровиробників у історичних рамках від античності до раннього нового часу. Автором розглядаються історичні аспекти інтервенції Римської держави у сферу видобутку корисних копалин, зокрема золота; аналізується характер відносин між державою і бізнесом і впливу держави, ураховуючи її обмежену участь у процесах виробництва майнових благ, на свободу підприємницької діяльності приватних товаровиробників. Встановлюється, що у стародавні часи держава переважно воліла придбавати майно у виробників, а також замовляти роботи і послуги, у осіб, які спеціалізувались на їх виконанні та наданні відповідно, за кошти, набуті в якості податків, а також як військової здобичі у ході війн, аніж виробляти відповідні блага самостійно у необхідному обсязі. Формується висновок, що характер участі Римської держави в економічних процесах виступає прямим свідченням того, що у відповідний історичний період держава переважно підтримувала той рівень свободи підприємницької діяльності приватних товаровиробників, який був визначений ними самим у ході самоорганізаційного розвитку бізнесу. Тобто держава переважно покладалась на бізнес і фактично створювала умови для його розширення, крім деяких випадків обмежень торгівлі, пов’язаних з міждержавними відносинами. Своєю чергою приклад діяльності Британської Ост-Індської компанії у цьому сенсі виступає яскравим свідченням того як держава не лише не обмежувала свободу підприємницької діяльності, а навпаки значно розширювала її і навіть делегувала юридичним особам приватної форми власності свої функції. При цьому це ж виступило прикладом того, як широка свобода підприємницької діяльності однієї юридичної особи, міцно інтегрованої в економіку держави, стало становити загрозу публічним інтересам. The article deals with determination of certain features of influence of state interventions into sphere of material goods production over the volume of freedom of business activity of private product manufacturers within historical frame covered from antiquity to early modern period. The author considers the historical aspects of Roman state intervention into sphere of mining, particularly mining of gold as well as the character of relationships between state and business and influence of state over freedom of business activity of private product manufacturers paying attention to limited state participation in goods production processes. It is determined that in ancient times state mainly willed to acquire goods and to get works and services from manufacturers paying money that had been got as taxes and war booty rather than to produce such goods itself in necessary volume. It is concluded that the character of Roman state’s participation in economic processes is the direct evidence of providing by the state in appropriate historical period such volume of freedom of private product manufacturer’s business activity as it had been determined by themselves during process of self-organizational evolution of business. The state mainly relied on business and established conditions for its development besides some trade restrictions related to inter-state relationships. At the same time as an example the British East-Indian Company activity is the direct evidence of a case when state do not restrict freedom of business activity but vice versa broadly extend it and even delegated the state functions to private legal entity. And at once this is the example of that how dangerous for public interests could be a broad freedom of business activity of legal entity deeply integrated into state economy.Item Свобода підприємницької діяльності і її межі у світлі диференціації організаційно-правових форм господарювання(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Моісеєнко, Ю. М.; Moiseienko, Yu.Стаття присвячена визначенню сутності організаційно-правових форм господарювання, а також їх впливу на обсяг і порядок реалізації свободи підприємницької діяльності. Автором аналізується підхід до визначення сутності організаційно-правової форми господарювання, що отримав закріплення на рівні положень чинних нормативно-правових актів, а також наукові підходи до відповідної проблеми. Формується висновок, що обрання організаційно-правової форми господарювання юридичної особи має визначальне значення для того чи буде особа наділена свободою підприємницької діяльності у цілому і якщо так, то яким буде обсяг такої свободи і у яких формах він буде реалізовуватись у конкретних господарських правовідносинах. При цьому організаційно-правова форма господарювання визначає межі свободи підприємницької діяльності принаймні двома шляхами. Зокрема, з одного боку вибрана засновником юридичної особи організаційно-правова форма її господарювання може створювати умови для здійснення підприємницької діяльності (якщо її природа пов’язана з такою діяльністю) або ж навпаки значно обмежувати або повністю виключати правову можливість здійснення такої діяльності (якщо її природа пов’язана не передбачає здійснення підприємницької діяльності як основний вид діяльності або повністю виключає її). Водночас з іншого боку обрана засновником організаційно правова форма, навіть якщо вона у цілому передбачає здійснення підприємницької діяльності, може виключати можливість здійснення конкретного виду такої діяльності, а тому фактично унеможливлювати реалізацію свободи здійснення підприємницької діяльності у певній сфері, якщо господарське законодавство висуває до учасників відносин, які складаються у відповідній сфері, вимоги в частині організаційно-правової форми, яка є відмінною від обраної засновником юридичної особи. The article deals with the determination of the essence of organizational and legal forms of management and their influence over the volume and order of realization of freedom of business activity. The author analyzes the approach to the determination of the essence of organizational and legal form of management that is fixed in provisions of current normative-legal acts as well as scientific approaches to appropriate problem. It is concluded that choosing of organizational and legal form of management of legal entity is crucial for whether appropriate entity will be empowered by the freedom of business activity as a whole and if it is what will be the volume of such a freedom and in what forms it can be realized in concrete economic juridical relationships. Organizational and legal form of management determines the boundaries of the freedom of business activity at least in two ways. From the one side the chosen by the founder organizational and legal form of management creates the condition for business activity (in cases when appropriate form deals with such activity) or vice versa considerably limits or completely excludes the possibility of such activity (in cases when appropriate organizational and legal form of management does not deal with business as main activity of legal entity or completely exclude it respectively). But from the other side chosen by the founder organizational and legal form of management can exclude possibility of providing such an activity in some spheres of economy even if it deals with business activity as a whole and in such way exclude possibility of realization of freedom of business activity in appropriate spheres. In particular appropriate situation can take place when economic legislation sets requirements for organizational and legal form of management the participants of economic juridical relationships which are formed in appropriate sphere (requirements to provide activity on some concrete organizational and legal form of management) and at that time appropriate legal entity acts in other organizational and legal form.