Browsing by Author "Nevara, L."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Міжнародно-правове регулювання використання безпілотних літальних апаратів цивільного призначення(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Невара, Л. М.; Nevara, L.; Гарбар, С.; Harbar, S.Безпілотні літальні апарати стають дедалі доступнішими, і їх використання у різних сферах господарської, наукової діяльності зростає з кожним днем. За останній період часу використання безпілотних літальних апаратів у світі стало актуальним, але, нажаль, більшість користувачів не розуміють важливості знання законодавства щодо використання цих пристроїв. В більшості, використання безпілотних літальних апаратів є не правомірним та з грубими порушеннями, що призводить до відповідних негативних наслідків. В залежності від сфер застосування змінюються набір функції, вага, призначення – від військових сфер із конкретними місіями до цивільних. Розгалуженість сфер використання безпілотних літальних апаратів набирає обертів, що потребує удосконалення міжнародно-правової та національно-правової бази. Сфера їх зaстoсувaння дoсить ширoкa. Вoни мoжуть мoнiтoрити дoрoжню ситуaцiю, як мiську, тaк i нa вiддaлених дiлянкaх, вести кoнтрoль зa пoжежнoю ситуацією в лiсaх aбo зa пaвoдкoвими вoдaми в регioнaх, гасити пожежі, доставляти пошту i бaгaтo iншoгo. Вже зараз безпiлoтнa aвiaцiя зaйняла одне з гoлoвних мiсць в світі. Це мoжнa пoяснити тим, щo при викoристaннi безпілотних літальних апаратів не пoтрiбнi людськi ресурси, a oтже нiхтo не пiддaє свoє життя небезпецi. А тaкoж тим, щo у них дуже ширoкий спектр зaстoсувaння в сферi безпеки, oхoрoни здoрoв’я, рoзвaг, але найбільше використовується цей пристрій у збройних конфліктах, що викликає занепокоєння з гуманітарної, правової та інших точок зору. І все більше виникає питання правового забезпечення їх використання. У статті досліджується міжнародно-правове регулювання використання безпілотних літальних апаратів у цивільній авіації. А також проведений порівняльний аналіз правового регулювання використання безпілотних літальних апаратів у національному законодавстві різних держав, і безпосередньо, у законодавстві України. Проаналізовано основні документи щодо використання безпілотних літальних апаратів в міжнародному праві. Unmanned aerial vehicles are becoming more and more accessible, and their use in various areas of economic and scientific activity is growing every day. Over the past period of time, the use of unmanned aerial vehicles has become relevant in the world, but, unfortunately, most users do not understand the importance of knowing the legislation on the use of these devices. In most cases, the use of unmanned aerial vehicles is illegal and with gross violations, which leads to the corresponding negative consequences. Depending on the areas of application, the set of functions, weight, and purpose vary – from military areas with specific missions to civilian ones. The diversity of applications of unmanned aerial vehicles is gaining momentum, which requires improvement of the international and national legal framework. The scope of their application is quite broad. They can monitor the traffic situation, both in the city and in remote areas, control the fire situation in forests or waterways in the regions, extinguish fires, deliver mail, and much more. Unmanned aerial vehicles have already taken one of the leading positions in the world. This can be explained by the fact that unmanned aerial vehicles do not require human resources, and therefore no one puts their lives in danger. And also because they have a very wide range of applications in the field of security, health care, entertainment, but most of all, this device is used in armed conflicts, which is a matter of concern from the humanitarian, legal and other points of view. And the issue of legal support for their use is increasingly arising. The article examines the international legal regulation of the use of unmanned aerial vehicles in civil aviation. A comparative analysis of the legal regulation of the use of unmanned aerial vehicles in the national legislation of various states, and in the legislation of Ukraine itself, is also made. The author analyzes the main documents on the use of unmanned aerial vehicles in international law.Item Сучасний стан імплементації міжнародних кліматичних угод у національне законодавство держав(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Невара, Л. М.; Nevara, L.; Котвицька, К.; Kotvytska, K.У статті досліджуються питання імплементації положень кліматичних угод у національне законодавство держав на сучасному етапі. Кліматична криза торкнулась кожного напрямку земної кулі і на сучасному етапі з’явилась реальна загроза для життя в цілому. На сьогоднішній день ми стали свідками негативних наслідків глобального потепління і маємо змогу спостерігати за надзвичайно напруженою ситуацією майже на свій планеті, а не в окремому регіоні або конкретній державі. Наразі постає питання належного міжнародно-правового регулювання у сферах, які охоплюють міжнародне співробітництво держав у покращенні клімату на планеті, безпечній підприємницькій діяльності та імплементації положень у національне законодавство. Дотримання загальноприйнятих положень міжнародних угод в сфері захисту навколишнього середовища та якісна реалізація на практиці є обов’язком кожної цивілізованої держави. Проте, процес імплементації у національне законодавство можливий лише при умовах суворого виконання всіх взятих на себе державою зобов’язань. Фундаментальним міжнародно-правовим документом стала Рамкова Конвенція ООН про зміну клімату 1992 року. Це стало новим етапом посиленої співпраці держав з метою збереження планети і населення. У статті проаналізовано результати діяльності кліматичних самітів, на яких були підписані угоди про необхідність використання вуглецю в підприємницькій діяльності заради недопущення руйнування озонового шару та низка кліматичних угод які мають величезний вплив на міжнародне співробітництво держав. Проведений аналіз дає підстави зазначити про численні недоліки та не доопрацювання в існуючих міжнародних актах та про необхідність негайної редакції їх положень задля майбутнього всього людства. Усі діючи кліматичні угоди мають пройти обов’язкову редакцію виходячи із сьогоднішніх реалій. The article examines the issues of implementing the provisions of climate agreements into the national legislation of states at the current stage. The climate crisis has affected every direction of the globe and at the current stage, a real threat to life as a whole has appeared. To date, we have witnessed the negative consequences of global warming and have the opportunity to observe an extremely tense situation almost on our planet, and not in a separate region or a specific state. Currently, there is a question of proper international legal regulation in areas that include international cooperation of states in improving the climate on the planet, safe business activities and implementation of provisions in national legislation. Compliance with generally accepted provisions of international agreements in the field of environmental protection and quality implementation in practice is the duty of every civilized state. However, the process of implementation into national legislation is possible only under the conditions of strict fulfillment of all obligations undertaken by the state. The UN Framework Convention on Climate Change of 1992 became a fundamental international legal document. This became a new stage of enhanced cooperation of states with the aim of preserving the planet and the population. The article analyzes the results of climate summits, at which agreements were signed on the need to use carbon in business activities to prevent the destruction of the ozone layer, and a number of climate agreements that have a huge impact on the international cooperation of states. The conducted analysis gives reason to point out numerous shortcomings and lack of refinement in existing international acts and the need for immediate revision of their provisions for the future of all mankind. All current climate agreements must undergo a mandatory revision based on today’s realities.Item Трансформація законодавства ЄС до Європейського зеленого курсу: виклики та можливості(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Невара, Л. М.; Nevara, L.Стаття присвячена актуальній проблемі зміни клімату та трансформації законодавства Європейського Союзу у напрямку боротьби з глобальною зміною клімату та деградацією природного середовища. Зміна клімату – виклик планетарного масштабу, що змінює кліматичну систему Землі і потребує спільних зусиль щодо стримування цієї тенденції. Досягти цілей Паризької угоди можливо лише об’єднавши міжнародні зусилля. Європейський зелений курс і Європейський кліматичний закон представляють собою амбіційний і важливий крок. Ці ініціативи свідчать про серйозне зобов’язання Європейського Союзу відповісти на кліматичні виклики та забезпечити стійкий та збалансований розвиток на континенті. План дій, спрямований на досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, зобов’язує держави-члени до різких скорочень викидів парникових газів, надає інструменти для моніторингу та оцінки прогресу, що сприяє інвестиціям у сталу зелену економіку. Представлений Єврокомісією амбіційний пакет законодавчих пропозицій «Fit for 55» спрямований на перегляд і оновлення законодавства Європейського Союзу та впровадження нових ініціатив з метою виконання кліматичних цілей. Цей пакет має за мету створити узгоджену та збалансовану основу для досягнення кліматичних цілей ЄС. Одним із ключових аспектів пакету є система торгівлі викидами (EU ETS), яка регулює викиди CO2 в енергетичних та електроенергетичних галузях, що дозволить досягти кліматичної нейтральності. Ці зміни спрямовані на зменшення викидів на 62% до 2030 року заплановано досягти не пізніше 2060 р. На додачу, механізм коригування на кордоні викидів вуглецю (CBAM) є безперечно важливим інструментом для запобігання «викидам вуглецю» через перенесення виробництва в інші країни. Цей механізм працюватиме паралельно із системою торгівлі викидами EU ETS, що ще більше підсилює кліматичні зусилля Європейського Союзу. Прийняті ініціативи та запобіжні заходи свідчать про серйозний підхід Європейського Союзу до боротьби з кліматичними змінами та створення більш сталого майбутнього для своїх громадян та світу в цілому. The article is devoted to the current problem of climate change and the transformation of the legislation of the European Union in the direction of combating global climate change and degradation of the natural environment. Climate change is a challenge on a planetary scale that is changing the Earth’s climate system and requires joint efforts to curb this trend. Achieving the goals of the Paris Agreement is possible only by joining international efforts. The European Green Deal and the European Climate Law represent an ambitious and important step. These initiatives demonstrate the serious commitment of the European Union to respond to climate challenges and ensure sustainable and balanced development on the continent. The Action Plan, aimed at achieving climate neutrality by 2050, commits member states to drastic reductions in greenhouse gas emissions, provides tools to monitor and evaluate progress, and promotes investment in a sustainable green economy. The ambitious package of legislative proposals “Fit for 55” presented by the European Commission is aimed at revising and updating the legislation of the European Union and implementing new initiatives in order to meet climate goals. This package aims to create a coherent and balanced framework for achieving the EU’s climate goals. One of the key aspects of the package is the Emissions Trading System (EU ETS), which regulates CO2 emissions in the energy and electricity sectors, thus achieving climate neutrality. These changes are aimed at reducing emissions by 62% by 2030 and are scheduled to be achieved no later than 2060. In addition, the Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) is an undeniably important tool to prevent “carbon leakage” through the transfer of production to other countries. This mechanism will work in parallel with the EU ETS emissions trading system, further strengthening the European Union’ s climate efforts. The adopted initiatives and preventive measures testify to the serious approach of the European Union to the fight against climate change and the creation of a more sustainable future for its citizens and the world as a whole.