Browsing by Author "Oliinyk, Mariia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Цифрові формати глобальної сервісної індустрії системи охорони здоров’я(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Олійник, Марія О.; Oliinyk, MariiaНа сьогодні активно формуються як диверсифіковані канали медичного обслуговування пацієнтів у дистанційному режимі, так і розгалужені телемедичні мережі і системи обміну спеціалізованою медичною інформацією між усіма учасниками процесу суспільного відтворення медичних послуг на національному і наднаціональному рівнях. У результаті всі ми є свідками розбудови у глобальних координатах багаторівневої інтегрованої системи цифрової екосистеми охорони здоров’я, яка базується на діджитал-технологіях, формує якісно нові канали створення цінності для споживачів медичних послуг і забезпечує глибоку конвергентну взаємодію усіх ключових суб’єктів системи медичного обслуговування громадян — від лікарів, пацієнтів, закладів охорони здоров’я і держав до компаній з медичного страхування, міжурядових і неурядових міжнародних організацій, бізнес-спільнот тощо.У системних процесах глобальної цифрової трансформації економічної діяльності особливе місце в останні роки посідає сервісна індустрія, яка, як свідчить міжнародний досвід, у постіндустріальній парадигмі світогосподарського розвитку значною мірою детермінує структурну динаміку національних економік більшості країн світу. Йдеться насамперед про суттєве випередження сервісною індустрією промислового й аграрного секторів за внеском у виробництво глобального валового внутрішнього продукту, концентрацією сукупної робочої сили та генеруванням усезростаючих масштабів доданої вартості. З огляду на це, є всі підстави стверджувати, що фрагментарно впроваджувані в умовах діджиталізації якісно нові бізнес-моделі цифрової системи охорони здоров’я вже у найближче десятиліття акумулюють потужний інституційно-технологічний ресурс для «підриву» традиційних бізнес-моделей медичного обслуговування з їх відходом від звуженого формату первинної ланки медичних послуг до глибокого проникнення в усі ланки сформованого в охороні здоров’я вартісного ланцюга, а отже — формуванням стійких грошових потоків для продуцентів медичних послуг. Nowadays, both diversified channels of medical care for patients in remote mode, as well as extensive telemedical networks and systems of exchange of specialized medical information between all participants in the process of public reproduction of medical services at the national and supranational levels are actively being formed. As a result, we are all witnessing the development in global coordinates of a multi-level integrated system of a digital ecosystem of health care, which is based on digital technologies, forms qualitatively new channels of value creation for consumers of medical services and ensures deep convergent interaction of all key subjects of the medical care system citizens - from doctors, patients, health care institutions and states to health insurance companies, intergovernmental and non-governmental international organizations, business communities, etc. In view of this, there is every reason to claim that the qualitatively new business models of the digital health care system implemented in a fragmented manner in the conditions of digitalization will already in the next decade accumulate a powerful institutional and technological resource for "undermining" traditional business models of medical care with their departure from the narrowed format of the primary link of medical services to deep penetration into all links of the value chain formed in health care, and therefore - the formation of sustainable cash flows for producers of medical services. In the systemic processes of the global digital transformation of economic activity, a special place has been occupied by the service industry in recent years, which, as international experience shows, in the post-industrial paradigm of world economic development largely determines the structural dynamics of the national economies of most countries of the world. The purpose of the article is to reveal conceptual approaches to the systematic implementation in global coordinates of the key priority of digital health — the formation of values for patients in an ethical, safe, reliable, fair and sustainable way, while fully complying with such principles of providing medical services as: its transparency, safety and accessibility to broad segments of the population, scalability of medical care and its regularity, digital compatibility of structural components of the digital ecosystem, and strict confidentiality of medical information.