Browsing by Author "Porosla, Polina"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Антикризове державне управління: удосконалення понятійно-категоріального апарату та класифікації видів криз(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaЗ’ясовано за результатами проведеного дослідження, що у трактуванні поняття «криза» існує величезна кількість визначень, що вже вказує на складність у розумінні досліджуваного питання. Показано, що у літературі синонімом до поняття «криза» досить часто використовують такі терміни, як «небезпека», «непередбачувані обставини», «надзвичайна ситуація», «лихо», що є недостатньо коректним. Здебільшого дослідники характеризують кризу, розглядаючи її виникнення на рівні підприємства, пов’язуючи з впливом на регіон або галузь. Досліджено, що сутність кризи, різноманіття її проявів і характеристик знаходять відображення в класифікаціях кризи. При цьому серед науковців немає єдності поглядів ані щодо видів кризи, ані щодо її типів. Показано, що в питаннях класифікації, найбільш вдалим є поділ кризи на такі види: фінансова, економічна, соціальна, екологічна, корпоративна та репутаційна. Однак ця класифікація не ураховує кризи, що стосується держави, а її ліквідація потребує залучення державних органів. Запропоновано класифікацію видів кризи розширити, доповнюючи її кризою державного управління та кризою політичною. Зауважено, що питанням дослідження видів кризи приділяється недостатньо уваги, а іноді у літературних джерелах ці поняття навіть ототожнюються, що вважаємо недостатньо коректним. Встановлено, що сучасні дослідження поняття «криза державного управління» досить фрагментарні, а існуючі не повною мірою розкривають зміст. Уточнено, з урахуванням цього, що дефініцію категорії «криза державного управління». Показано, що в Україні усталеність терміна «антикризове управління» відбулося з прийняттям Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Це сприяло розумінню дослідниками антикризового управління здебільшого як інструменту оздоровлення підприємства, що перебуває у процедурі банкрутства. Згодом науковці та практики багатьох країн застосування антикризового управління виключно на рівні підприємства розширили й на інші сфери зокрема й на державне управління. Проаналізовано дослідження у сфері державного управління та визначено, що освітлення можливих антикризових технологій у державному управлінні є дещо поверховим. Здебільшого пропозиції зводяться до застосування системного підходу до управління державою, що характеризується зміною системи державного управління у цілому та кадровими зміни. Підтверджено, що категорію «антикризове державне управління» дослідники розглядають окремо два поняття: «антикризове управління» та «державне управління». Вважаємо це недостатньо коректним. Показано, що наявні визначення не повною мірою розкривають сутність досліджуваної категорії. Уточнено дефініцію категорії «антикризове державне управління». According to the results of the conducted research, it was found that in relation to the understanding of the essence of the concept of «crisis», there is a huge number of its definitions, which is already a recognition of the complexity in understanding this concept. In addition, quite often in the literature, the following terms are used as synonyms for the concept of «crisis»: «danger», «unforeseen circumstances», «emergency situation» and «disaster», which is not correct enough. In addition, most researchers characterize the crisis by considering its occurrence at the enterprise level, linking it to the impact on the region or industry. The essence of the crisis, the variety of its manifestations and characteristics are reflected in the classifications of the crisis. At the same time, there is no unity of opinion among scientists either regarding the types of crisis or its types. Regarding the classification, it is determined that the most successful is the division of the crisis by scientists into the following types: financial, economic, social, environmental, corporate and reputational. However, at the same time, this classification does not take into account the crisis that concerns the state, and its elimination requires the involvement of state bodies. Therefore, it is proposed to expand the classification of types of crisis by supplementing it with a crisis of public administration and a political crisis. It is worth noting that currently insufficient attention is paid to research issues of these types of crisis, and sometimes in literary sources these concepts are even equated, which is not correct enough. It has been established that today the research into the essence of the concept of «crisis of public administration» is quite fragmentary, and the existing definitions do not fully reveal its meaning. Taking this into account, the definition of the category «public administration crisis» has been clarified. Regarding the sustainability of the term «anti-crisis administration», it began to be actively used in Ukraine with the adoption of the Law of Ukraine «On restoring the debtor’s solvency or declaring him bankrupt». As a result, this led researchers to understand anti-crisis management mostly as a tool for improving the company undergoing bankruptcy proceedings. Subsequently, scientists and practitioners of many countries extended the application of anti-crisis management exclusively at the enterprise level to other areas, including public administration. Research in the field of public administration was analyzed and it was determined that the illumination of possible anti-crisis technologies in public administration is somewhat superficial. For the most part, the proposals are reduced to the application of a systemic approach to state management, which is characterized by a change in the system of state management as a whole and personnel changes. As for the category «anti-crisis state administration», researchers mostly consider two concepts separately: «anti-crisis administration» and «state administration», which is not correct enough. Existing definitions do not fully reveal the essence of this category. Taking into account the above, the definition of the category «anti-crisis public administration» has been clarified.Item Аспекти організації обліку та оподаткування заробітної плати працівникам бюджетної сфери(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Шепелюк, Віра А.; Shepeliuk, Vira; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaЗазначено, що на рівень заробітної плати впливає не лише розвиток суспільного виробництва, а й результативність праці певних категорій працівників. Унаслідок цього окрім тарифікації робіт та нормування праці широкого вжитку набуло застосування форм і систем оплати праці. В Україні застосовують дві основні форми оплати праці: погодинна та відрядна. Їх відмінність полягає у застосовуваних показниках для вимірювання праці (кількість часу або виробітку) для цілей нарахування заробітної плати. Розглянуто сутність посадових окладів та їх формування. Зауважено, що категорія «оклад» не ідентична терміну «мінімальна заробітна плата». Досліджено сутність тарифної системи оплати праці та охарактеризовано її складові. Наголошено на тому, що організація обліку заробітна плата за окладами і тарифами та її оподаткування є однією із найважливіших ділянкою обліку. Зауважено, що застосування тарифних ставок і тарифних коефіцієнтів здебільшого стосується суб’єктів господарювання, що належать до бюджетної сфери. Внаслідок проведеного дослідження в окресленому напрямі виявлено проблему щодо встановлення 1 тарифного розряду у невиправдано меншому розмірі, ніж мінімальна заробітна плата. При цьому саме на 1 тарифному розряді у подальшому відбувається диференціація окладів працівників бюджетної сфери. Проаналізувавши ситуацію, що склалася, дійшли висновку, що наразі ситуація щодо окладів працівників бюджетної сфери з урахуванням їх кваліфікації опинилася у скрутному становищі. Цю тезу пояснено тим, що на сьогодні працівники, які за кваліфікацією підпадають під розряди з 1 по 13 мають заробітну плату за відпрацьований місяць нижчу, ніж мінімальна (без урахування різних видів доплат, премій тощо). Це не підпадає логікі у зв’язку з кваліфікаційними вимогами до працівників цих категорій, що висуваються для обіймання ними посади. І тільки починаючи з 14 розряду категорій працівників їх оклади дещо перевищують мінімальну заробітну плату. It is noted that the level of wages is affected not only by the development of social production, but also by the productivity of certain categories of workers. As a result, in addition to job pricing and labor standardization, the use of forms and systems of labor payment has become widely used. In Ukraine, two main forms of payment are used: hourly and piecework. Their difference lies in the indicators used to measure labor (amount of time or output) for payroll purposes. The essence of salaries and their formation is considered. It is noted that the category "salary" is not identical to the term "minimum wage". The essence of the tariff system of labor remuneration was studied and its components were characterized. It is emphasized that the organization of accounting for salaries and wages and its taxation is one of the most important areas of accounting. It is noted that the application of tariff rates and tariff coefficients mostly concerns business entities belonging to the budget sphere. As a result of the research conducted in the outlined direction, a problem was identified regarding the establishment of 1 tariff class in an unjustifiably smaller amount than the minimum wage. At the same time, it is precisely at the 1st tariff level that the salary differentiation of employees of the budget sphere takes place in the future. After analyzing the current situation, they came to the conclusion that the current situation regarding the salaries of public sector employees, taking into account their qualifications, is in a difficult situation. This thesis is explained by the fact that today employees whose qualifications fall under categories 1 to 13 have a salary per month of work lower than the minimum (without taking into account various types of additional payments, bonuses, etc.). In turn, this is illogical in connection with the qualification requirements for employees of these categories who are nominated for their positions. And only starting with the 14th category of employees, their salaries begin to slightly exceed the minimum wage.Item Критичний аналіз підходів до визначення сутності категорії «прибуток» та пропозиції щодо удосконалення його обліку на підприємстві(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Ярова, Алла Б.; Yarova, Alla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaВирішальний чинник забезпечення сталого розвитку підприємства — здатність отримувати прибуток. Останній для підприємства є ключовою ціллю його діяльності, критерієм оцінювання її ефективності, вирішальним фактором, що відбиається на рівні його фінансової стабільності та спроможності уникнення небезпеки банкрутства. За результатами дослідження визначено, що багатогранність підходів до генезису категорії «прибуток» призвело до того, що з урахуванням різних цілей і завдань, що висуваються дослідниками, сфер управління прибутком, завдань до його аналізу, пошуку резервів до його зростання тощо науковцями пропонується до застосування велике розмаїття видів прибутку. За результатами проведеного огляду встановлено, що кількість пропонованих науковцями видів прибутку складає від 5 до 43. Серед них є як типові, так і доволі специфічні. Досліджено категорію «фінансовий результат». Підсумовано, що представниками наукового кола вона ототожнюється з поняттям «прибуток» (або позитивний фінансовий результат) і «збиток» (або негативний фінансовий результат). Крім того, науковцями категорія «прибуток» розглядається як один із видів економічних результатів діяльності підприємств та ототожнюється з позитивним значенням фінансового результату діяльності підприємства. У теперішніх умовах господарювання життєздатність бізнес-середовища, нестійкість ринкових відносин, важкість внутрішніх процесів підприємництва та обмеженість можливих шляхів розвитку підкреслюють актуальність створення ефективної системи обліку прибутку підприємства та управління ним, як однієї з базових складових теорії та практики. Не зменшуючи значимість існуючих на сьогодні наробок, окремі питання щодо продукування системи обліку прибутку підприємства та його розподілу й нині потребують певного доопрацювання, обґрунтування та уточнення. The decisive factor in ensuring the sustainable development of the enterprise is the ability to make a profit. The latter for the company is the key goal of its activities, the criterion for evaluating its effectiveness, the decisive factor reflected in the level of its financial stability and ability to avoid the risk of bankruptcy. According to the results of the study, the diversity of approaches to the genesis of the category «profit» has led to the fact that taking into account the different goals and objectives of researchers, areas of income management, tasks for its analysis, variety of types of income. According to the results of the survey, it was found that the number of profits offered by scientists is in the range from 5 to 43. Among them are both typical and quite specific. The category «financial result» is investigated. It is concluded that the representatives of the scientific community identify it with the concept of «profit» (or positive financial result) and «loss» (or negative financial result). In addition, scientists consider the category of «profit» as one of the economic results of enterprises and is identified with the positive value of the financial result of the enterprise. In the current economic environment, the viability of the business environment, instability of market relations, the difficulty of internal business processes and limited possible development paths emphasize the importance of creating an effective system of accounting and management of profits, as one of the basic components of theory and practice. Without diminishing the importance of existing developments, some issues regarding the production of the company’s profit accounting system and its distribution still need some refinement, justification and clarification.Item Облік оплати періоду тимчасової непрацездатності працівників та формування показника «фонд оплати праці»: протиріччя у міжнародному та вітчизняному стандартах(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10) Буркова, Людмила Анатоліївна; Burkova, Liudmyla; Поросла, Поліна Вадимівна; Porosla, PolinaУ публікації розглянуто протиріччя у чинних нормативно-правових документах щодо віднесення оплати періоду тимчасової втрати працездатності працівниками підприємства до складу певних видів виплат. Наведено рекомендації щодо їх усунення. The publication considers the contradictions in the current legal documents regarding the classification of payment for the period of temporary incapacity for work by employees of the enterprise as part of certain types of payments. Recommendations for their elimination are provided.