Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Potoskuieva, Anna"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Управління брендом роботодавця
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-05) Потоскуєва, Анна Дмитрівна; Potoskuieva, Anna; Варіс, Ірина Олександрівна
    У сучасному світі, де конкуренція за кваліфікованих працівників стає все жорсткішою, управління брендом роботодавця стає одним із найважливіших інструментів для залучення та утримання талановитих кадрів. Сильний бренд роботодавця може допомогти компаніям виділитися на ринку праці, покращити їхню репутацію та привернути увагу найкращих кандидатів. Управління брендом роботодавця - це процес формування та підтримки позитивного іміджу компанії як роботодавця. Це включає в себе все, що робить компанія, щоб залучити, мотивувати та утримати своїх співробітників. Розробка та впровадження стратегії управління брендом роботодавця потребує ретельного планування та виконання. Це довгостроковий процес, який потребує постійних зусиль та інвестицій. Однак, якщо компанія готова докласти зусиль, вона може отримати багато переваг від сильного бренду роботодавця. In today's world, where competition for qualified employees is becoming increasingly fierce, employer brand management is becoming one of the most important tools for attracting and retaining talented employees. A strong employer brand can help companies stand out in the labor market, improve their reputation and attract the best candidates. Employer brand management is the process of forming and maintaining a positive image of the company as an employer. This includes everything a company does to attract, motivate and retain its employees. Developing and implementing an employer brand management strategy requires careful planning and execution. This is a long-term process that requires constant effort and investment. However, if a company is willing to put in the effort, it can reap many benefits from a strong employer brand.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Цифрові технології HR маркетингу
    (Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, 2023) Кравчук, Оксана Іванівна; Kravchuk, Oksana; Варіс, Ірина Олександрівна; Varis, Iryna; Потоскуєва, Анна Д.; Potoskuieva, Anna
    Для ефективного залучення та утримання персоналу в умовах віддаленої та гідридної зайнятості, HR маркетингові стратегії мають орієнтуватися на цифровий формат їх реалізації. Статтю присвячено визначенню можливостей цифровізації основних процесів HR-маркетингу, узагальненню викликів та тенденцій використання цифрових технологій та інструментів для просування роботодавця на ринку праці; систематизації на основі аналізу ринку програмного забезпечення, цифрових технологій з менеджменту персоналу та маркетингу, які оптимально можуть бути імплементовані в практику HR маркетингу. Розглянуто теоретичні основи використання цифрових технологій в HR маркетингу. Виділено основні принципи HR маркетингу, дотримання яких є ключовим при виборі цифрової технології або розроблення цифрової стратегії. Систематизовано інструменти HR-маркетингу та узагальнено тенденції цифровізації HR-маркетингу. На основі аналізу ринку програмного забезпечення та порівняння програмних продуктів Hurma, CleverStaff та PeopleForce виділено ключові функції, які мають бути доступні в програмному забезпеченні для HR маркетингу відповідно до сучасних тенденцій його цифровізації. Обґрунтовано необхідність впровадження цифрового маркетингу в HR практику. The article is concerned with identifying the possibilities of digitalization of the main HR-marketing processes, generalizing the challenges and trends in the use of digital technologies and tools for promoting the employer in the labor market; systematization based on the analysis of the software market, digital technologies for HR management and marketing, which can be optimally implemented in HR marketing practice. Modern digital technologies increase HR marketing efficiency and facilitate the work of recruiters and HR managers, help recruiters attract more candidates, speed up the recruitment process, and reduce the cost of advertising vacancies. The peculiarities of their use depend on the implementation specifics of a particular subprocess, procedure or operation within the HR marketing process. When choosing digital technology or developing a digital strategy, it is necessary to understand that the HR marketing process requires adherence to the basic principles that must be implemented in the digital environment: consistency, simplicity, attractiveness, and segmentation. The theoretical foundations of using digital technologies in HR marketing are considered. The HR marketing tools, such as social media, SEO, corporate blogs, video interviews and analytical system, are analyzed. The HR marketing digitalization trends, such as chatbots, analytics, social media, mobile marketing, etc., are allocated. Based on the analysis of the software market and comparison of Hurma, CleverStaff and PeopleForce software products, the main functions that should be available in HR marketing software are allocated by current trends in its digitalization. The necessity and advantages of introducing digital marketing in HR practice to increase staff engagement is substantiated. The main functions for attracting talents and developing the employer brand have been allocated: publishing vacancies on various sites, creating information or advertising templates for the company; emails and other methods of communication; analytics and reports; integration with other programs; employer brand support; and creating a database of candidates. The need to implement digital HR marketing is explained by the need to implement the results of the latest achievements in the field of Internet marketing in HR practice to increase staff involvement. The advantages of digital HR marketing using in HRM practice were outlined as follows: facilitating the submission of applications for candidates, saving time on low-quality applications, more efficient social media channels than email, working with influencers works better than cold calling, the ability to identify hidden talents in the industry. The directions for further research should be the development of methodological recommendations for the inclusion of digital marketing in the digital HRM strategy.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback