Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Prymych, Anastasiia"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (на прикладі компанії Nestle)
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-12) Примич, Анастасія Олегівна; Prymych, Anastasiia; Черницька, Тетяна Володимирівна
    Робота присвячена дослідженню управління міжнародної конкурентоспроможності компанії Nestle. Визначено сучасні концепції міжнародної конкурентоспроможності та охарактеризовано основні фактори, що забезпечують її рівень. Охарактеризовано методики оцінювання міжнародної конкурентоспроможності компанії. Здійснено аналіз бізнес-процесів компанії на глобальному ринку. Визначено особливості управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Проаналізовано зовнішнє середовище діяльності досліджуваного підприємства. Здійснено оцінку міжнародної конкурентоспроможності досліджуваного підприємства. Визначені стратегічні пріоритети формування ефективної стратегії міжнародної конкурентоспроможності. Сформульовано напрямки та підходи вдосконалення системи управління конкурентоспроможністю на досліджуваному підприємстві. The work is devoted to the study of the management of the Nestle company's international competitiveness. Modern concepts of international competitiveness are defined and the main factors ensuring its level are characterized. The methods of assessing the international competitiveness of the company are indicated. An analysis of the company's business processes on the global market was carried out. The peculiarities of managing the international competitiveness of the enterprise are determined. The external environment of the enterprise under study was analyzed. An assessment of the international competitiveness of the enterprise under study was carried out. The strategic priorities of the formation of an effective strategy for international competitiveness are determined. Directions and approaches to improving the competitiveness management system at the enterprise under study are formulated.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback