Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Samoilenko, Andrii"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Антропологія корпоративної культури як вияв стійкої конкурентної переваги в умовах війни
    (Хмельницький національний університет, 2024) Семенчук, Аліна Олександрівна; Semenchuk, Alina; Царьов, Віталій Миколайович; Tsarov, Vitalii; Самойленко, Андрій; Samoilenko, Andrii; Данильченко, Сергій Станіславович; Danylchenko, Serhii
    Інтенсифікація розвитку світових ринків призводить до загострення конкуренції, яка характеризується боротьбою за споживача. Так зміна та підвищення вимог до якості продукції, ретельне вивчення уподобань споживача та формування конкурентних переваг змушують сучасні підприємства переглядати стратегію управління, в тому числі і корпоративну культуру, для досягнення вищої ефективності та відповідності сучасним вимогам. Тому трансформація корпоративної культури є необхідною умовою для успішної адаптації до викликів сьогодення. Корпоративна культура – це цінності, етика, бачення, поведінка та робоче середовище організації; це те, що робить її унікальною. І це впливає на все: від іміджу до залучення та утримання співробітників. Елементи корпоративної культури включають фізичне середовище організації, практику управління людськими ресурсами та трудові звички персоналу. У статті проаналізовані основні проблеми формування корпоративної культури підприємства в умовах війни, ідентифіковані характерні ознаки корпоративної культури та її роль у визначенні пріоритетів стратегічного управління з метою забезпечення конкурентних переваг підприємства. Corporate culture is an indicator of enterprise sustainability. It cannot be universal, because to build a strong corporate culture, it is necessary to create a unique environment that the company's staff supports and shares with management. But the conditions for the formation of such a culture during the war are complicated, therefore, by creating a unified system of norms and rules, forming common values in the work of employees of various departments, it is possible to preserve the corporate spirit of the enterprise. The intensification of the development of world markets leads to the intensification of competition, which is characterized by the struggle for the consumer. changing and increasing requirements for product quality, careful study of consumer preferences and the formation of competitive advantages force modern enterprises to revise their management strategy, including corporate culture, in order to achieve higher efficiency and compliance with modern requirements. Therefore, the transformation of corporate culture is a necessary condition for successful adaptation to today's challenges. Corporate culture is the organization's values, ethics, vision, behavior and work environment; this is what makes her unique. And it affects everything from image to employee engagement and retention. Elements of corporate culture include the organization's physical environment, human resource management practices, and staff work habits. The article analyzes the main problems of the formation of the corporate culture of the enterprise in the conditions of war, identifies the characteristic features of the corporate culture and its role in determining the priorities of strategic management in order to ensure the competitive advantages of the enterprise.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Драйвери підвищення ефективності автомобільного транспорту в аграрній логістиці України
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-10) Самойленко, Андрій Григорович; Samoilenko, Andrii; Садовник, Олександр Володимирович; Sadovnyk, Oleksandr
    Описуються умови здійснення автомобільних перевезень вантажів у аграрному секторі економіки України. Характеризуються драйвери, під дією яких формується ефективність автомобільних перевезень у аграрній логістиці. Наводиться перелік обмежень та можливостей досягнення ефективності автомобільного транспорту в аграрній логістиці. The conditions for road transportation of goods in the agricultural sector of Ukraine's economy are described. The drivers affecting the efficiency of road transport in agricultural logistics are characterized. A list of limitations and opportunities for achieving the efficiency of road transport in agricultural logistics is given.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Роль та завдання підприємця у досягненні економічної ефективності виробництва соняшникової олії
    (Хмельницький національний університет, 2024) Самойленко, Андрій; Samoilenko, Andrii; Царьов, Віталій Миколайович; Tsarov, Vitalii; Семенчук, Аліна Олександрівна; Semenchuk, Alina; Данильченко, Сергій Станіславович; Danylchenko, Serhii
    У статті розглянуто наукові підходи до визначення ролі і завдань підприємця у досягненні ефективності господарської діяльності. Встановлено, що власник має відігравати ключову роль в управлінні та приймати участь у розробці правильної бізнес-моделі, системи бізнес-планування, побудові корпоративної культури, раціоналізації виробничої, комерційної, інвестиційної, фінансової роботи підприємства. На основі проведеного дослідження зроблено узагальнення, згідно якого власнику потрібно проявити характерні навички, здібності та інтуїцію для забезпечення прибутковості свого бізнесу по виробництву соняшникової олії, в цьому полягає його головна роль серед інших учасників. Не залежно від рівня присутності підприємця у бізнес-діяльності, він виконує різні завдання для безперервності виробничих процесів, реалізації продукції та формування певних показників ефективності. До основних завдань власника підприємства по виробництву соняшникової олії запропоновано відносити: ведення перемовин із учасниками зовнішнього середовища; участь у ціновій політиці на сировину та готову продукцію; виявлення перспективних напрямів розвитку виробничої інфраструктури; контроль переробки насіння соняшнику та виходу продукції; визначення доцільності проведення капітальних ремонтів виробничих потужностей і оновлення обладнання; контроль податкового навантаження; участь у визначенні обсягів фінансування діяльності, пошук джерел фінансування; контроль економічних показників; контроль грошових потоків; визначення перспективних планів функціонування бізнесу; погодження доцільності впровадження інновацій; участь у обґрунтуванні інноваційно-інвестиційних проектів; затвердження основних положень маркетингової роботи; погодження ринків збуту, цін реалізації продукції, персональних умов продажу для окремих покупців; участь в обґрунтуванні розмірів складських потужностей; затвердження систем оплати праці; контроль соціальної відповідальності підприємства. The article examines scientific approaches to determining the role and tasks of an entrepreneur in achieving the efficiency of economic activity. It was established that the owner should play a key role in management and take part in the development of the correct business model, business planning system, building a corporate culture, rationalization of production, commercial, investment, and financial work of the enterprise. On the basis of the conducted research, a generalization is made, according to which the owner needs to show characteristic skills, abilities and intuition to ensure the profitability of his sunflower oil production business, this is his main role among other participants.Regardless of the level of the entrepreneur's presence in business activities, he performs various tasks for the continuity of production processes, the sale of products and the formation of certain performance indicators. The main tasks of the owner of the sunflower oil production enterprise include: conducting negotiations with the participants of the external environment; participation in the price policy for raw materials and finished products; identification of promising directions for the development of production infrastructure; control of sunflower seed processing and output; determining the expediency of carrying out capital repairs of production facilities and updating equipment; control of the tax burden; participation in determining the scope of financing activities, search for sources of financing; control of economic indicators; cash flow control; determination of prospective business operation plans; approval of the feasibility of introducing innovations; participation in the justification of innovation and investment projects; approval of the main provisions of marketing work; approval of sales markets, sales prices of products, personal terms of sale for individual buyers; participation in justifying the size of storage facilities; approval of payment systems; control of the social responsibility of the enterprise.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback