Browsing by Author "Serdiuk, Ye."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Господарсько-правові аспекти правового регулювання експорту та імпорту товарів військового та подвійного призначення в Україні(ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет», 2023) Замрига, Артур Вікторович; Zamryha, Artur; Діденко, С. В.; Didenko, S.; Сердюк, Є. В.; Serdiuk, Ye.У статті розкрито господарсько-правові аспекти правового регулювання експорту та імпорту товарів військового та подвійного призначення в Україні. Особлива увага присвячена господарсько-правовим чинникам регулювання експорту та імпорту товарів військового призначення та специфіці проблем правового регулювання дозвільних відносин в окремих галузях державного регулювання господарської діяльності під час військового стану. Проаналізовано правові, організаційно-правові та організаційні інструменти, які застосовуються при правовому регулюванні експорту та імпорту товарів військового та подвійного призначення. Схарактеризовано механізм експорту та імпорту таких товарів та акцентовано увагу на потребі вдосконалення правового регулювання в господарській сфері на території України. Визначено способи здійснення зовнішньоекономічної діяльності у сфері військово-технічного господарської діяльності та визначено основні документи, що регулюють зовнішньоекономічну діяльність під час воєнного стану. Розкрито принципи господарсько-правового регулювання експортно-імпортних операцій під час воєнного стану товарів військового та подвійного призначення. Визначено низку інструментів публічного адміністрування, які регулюють правове регулювання експорту та імпорту товарів військового та подвійного призначення. Проаналізовано модернізацію озброєння України експортно-імпортним шляхом. Досліджено європейський досвід правового регулювання експорту та імпорту товарів військового призначення та подвійного призначення, який може бути впровадженим в Україні, залучення міжнародної підтримки, спрощення імпортних процедур і запобігання порушенню міжнародних угод. The article discloses economic and legal aspects of the legal regulation of export and import of military and dual-purpose goods in Ukraine. Special attention is devoted to the process of economic and legal factors of regulation of export and import of military goods and the specifics of problems of legal regulation of licensing relations in certain branches of state regulation of economic activity during martial law. The legal, organizational, legal, and organizational tools used in the legal regulation of export and import of military and dual-purpose goods are analyzed. The mechanism of export and import of these goods is characterized, and attention is focused on the need to improve legal regulation in the economic sphere on the territory of Ukraine. Methods of foreign economic activity in the field of militarytechnical cooperation are defined. Several legislative norms to simplify the conduct of economic activity have been studied and the main documents regulating foreign economic activity during martial law have been identified. The principles of economic and legal regulation of export-import operations during martial law of military and dual-purpose goods are revealed. Several public administration tools have been identified that regulate the legal regulation of export and import of military and dualpurpose goods. The modernization of Ukraine's armaments through export-import was analyzed. The European experience of legal regulation of the export and import of military and dual-purpose goods, which can be implemented in Ukraine, attracting international support, simplifying import procedures, and preventing violations of international agreements, has been studied.Item Правовий статус державної служби експортного контролю України в умовах воєнного стану, уведеного у зв’язку зі збройною агресією російської федерації(Університет митної справи та фінансів, 2023) Діденко, С. В.; Didenko, S.; Замрига, Артур Вікторович; Zamryha, Artur; Сердюк, Є. В.; Serdiuk, Ye.У статті розкрито правовий статус Державної служби експортного контролю України в умовах воєнного стану, уведеного у зв’язку зі збройною агресією російської федерації. Доведено, що контроль над озброєннями є важливим завданням для демократичної західної спільноти з метою запобігання конфліктам та обмеження їх наслідків, що сприяє реалістичному підходу до міжнародних відносин і зменшенню загрози ядерної війни, підтримуючи обмежену співпрацю між державами. Імпорт та експорт товарів військового й подвійного призначення в Україні – це правова та організаційна діяльність адміністративних органів, яка базується на правових нормах і реалізується через спеціальний публічний інструментарій із метою забезпечення обороноздатності та безпеки країни. Повноваження Держекспортконтролю базуються на виконанні його положень у контексті повномасштабного російського терористичного вторгнення, Він змінив свою стратегію діяльності через спрощення процедури імпорту товарів військового призначення та ліберальні зміни у правилах, що дозволило привернути більше суб’єктів господарювання до постачання продукції для Збройних Сил. Було впроваджено процедуру спрощеної реєстрації в Державному експортному контролі, що сприяло уникненню складних процедур і можливості подання заявок дистанційно. Зміни в нормативних актах дозволили імпортувати засоби індивідуального захисту без обмежень та без сертифікатів кінцевого споживача. У контексті повномасштабного російського вторгнення в Україні було також зупинено дію переважної кількості дозволів на експорт зброї і військових товарів, укладених до цього, щоб передати їх Збройним Силам України. У своїй діяльності Держекспортконтроль широко використовує не лише адміністративні засоби відповідальності, але й методи переконання, роз’яснює суб’єктам експортного контролю проблемні питання забезпечення охорони прав інтелектуальної власності, рекомендує включати до контрактів відомості про кінцевого споживача товарів, мету використання, зобов’язання не передавати товари третім особам тощо. The article discloses the legal status of the State Export Control Service of Ukraine under the conditions of martial law introduced in connection with the armed aggression of the Russian Federation. It has been proven that arms control is an important task for the democratic Western community to prevent conflicts and limit their consequences, which contributes to a realistic approach to international relations and reducing the threat of nuclear war, supporting limited cooperation between states. The import and export of military and dual-purpose goods in Ukraine is a legal and organizational activity of administrative bodies, which is based on legal norms and is implemented through a special public toolkit in order to ensure the country's defense capability and security. The authority of the State Export Control is based on the implementation of the provisions. In the context of the full-scale Russian terrorist invasion, it changed its strategy of operation by simplifying the procedures for the import of military goods and liberal changes in the rules allowed to attract more business entities to supply products for the Armed Forces. A simplified registration procedure in the State Export Control was implemented, which helped to avoid complicated procedures and the possibility of submitting applications remotely. Changes in regulations allowed the import of personal protective equipment without quantity restrictions and without the need for end-user certificates. In the context of the full-scale Russian invasion of Ukraine, the majority of permits for the export of weapons and military goods, concluded with it, were also suspended in order to transfer them to the Armed Forces of Ukraine. In its activities, State Export Control widely uses not only administrative means of responsibility, but also methods of persuasion. Explained to the subjects of export control the problematic issues of ensuring the protection of intellectual property rights, recommendations to include in the contract’s information about the final consumer of the goods, their purpose of use and the obligation not to transfer the goods to third parties, etc.Item Юридична природа та зміст повноважень працівників правоохоронних органів як складова їх адміністративно-правового статусу: на прикладі поліцейських Національної поліції України(ВНПЗ «Дніпровський гуманітарний університет», 2024) Попова, С. М.; Popova, S.; Сердюк, Є. В.; Serdiuk, Ye.; Замрига, Артур Вікторович; Zamryha, ArturУ статті розрита юридична природа та зміст повноважень працівників правоохоронних органів на прикладі поліцейських Національної поліції України. Доведено, що вони є основою їх адміністративно-правового статусу. Ці повноваження визначаються нормативно-правовими актами, що включають Конституцію та закони України, постанови Кабінету Міністрів, а також внутрішні нормативно-правові накази Міністерства внутрішніх справ та Національної поліції України. Основне завдання наданих повноважень полягає у виконанні регулятивних, охоронних та оборонних функцій з метою забезпечення правопорядку і безпеки в державі. Повноваження поліцейських виконують декілька важливих публічних функцій. Юридичний аспект полягає в тому, що дії поліцейських закріплені у законодавчих актах, а їхні законні розпорядження є обов’язковими для виконання всіма особами на яких вони спрямовані. Функціональний аспект полягає у використанні поліцейськими різноманітних засобів публічного адміністрування, зокрема таких як превентивні заходи та поліцейський примус, для забезпечення громадського порядку. Процедурний аспект реалізується через виконання адміністративних процедур, визначених підзаконними актами, що деталізують положення законів України «Про Національну поліцію», «Про адміністративні послуги», забезпечуючи належний рівень законності та ефективності в діяльності поліцейських. Ієрархічна структура Національної поліції, як централізованого правоохоронного органу, дозволяє делегувати або розподіляти повноваження між різними її рівнями (в центі, регіонах і на місцях), що сприяє ефективному функціонуванню правоохоронних підрозділів по усіх території України та забезпеченню правопорядку на різних рівнях адміністративно-територіального устрою України. The article explores the legal nature and content of the powers of law enforcement officers, using the example of the police officers of the National Police of Ukraine. It has been proven that these powers form the basis of their administrative and legal status. These powers are defined by legal acts, including the Constitution and laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers, as well as internal regulatory orders of the Ministry of Internal Affairs and the National Police of Ukraine. The main purpose of the granted powers is to perform regulatory, protective, and defensive functions to ensure law and order and security in the state. Police powers perform several important public functions. The legal aspect lies in the fact that the actions of police officers are enshrined in legislative acts, and their lawful orders are binding on all individuals to whom they are addressed. The functional aspect involves the use of various public administration tools by the police, such as preventive measures and police coercion, to maintain public order. The procedural aspect is implemented through the execution of administrative procedures defined by subordinate acts, which elaborate on the provisions of the laws of Ukraine “On the National Police” and “On Administrative Services,” ensuring an appropriate level of legality and efficiency in the activities of police officers. The hierarchical structure of the National Police, as a centralized law enforcement body, allows for the delegation or distribution of powers across its different levels (central, regional, and local), which facilitates the effective functioning of law enforcement units across the entire territory of Ukraine and ensures law and order at various levels of the administrative-territorial structure of Ukraine.