Browsing by Author "Sorokotiaha, Mariia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Засади ефективного впровадження маркетингу на підприємствах в умовах трансформармації економіки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Сорокотяга, Марія С.; Sorokotiaha, MariiaВ статті досліджено тенденції та визначено проблеми, що заважають ефективній діяльності підприємства, обґрунтовано необхідність розробки нових організаційно-економічних маркетингово-орієнтованих форм підвищення ефективності їх функціонування з урахуванням умов ринкових відносин. Здійснено періодизацію розвитку маркетингових відносин вітчизняних підприємств, завдяки чому аргументована необхідність упровадження маркетингового механізму управління їх діяльністю, заснованого на послідовній розбудові його як цілісної системи з дискретним станом, представленої дослідницькою, виробничою, комунікаційно-збутовою та контролінговою підсистемами. Побудовано прогностично-трансформаційну модель маркетингового механізму підприємства, яка враховує імовірнісний характер впливу маркетингових процесів на економічний стан підприємства та численний перелік факторів впливу на маркетингове середовище підприємства. Застосування комплексного підходу до оцінки ефективності маркетингового механізму управління діяльністю підприємства дає можливість визначити ефективність підпорядкованих йому підсистем. Обґрунтовано доцільність впровадження функціонально-регіональної організаційної структури управління діяльністю підприємств, виходячи з особливостей розміщення продуктивних сил та принципів управління ними. Розроблено схему прийняття конструктивних управлінських рішень згідно з комплексною багатоваріантною логістичною моделлю, яка враховує ступінь розвитку, досвід та фінансову усталеність підприємств, а також найсучасніші принципи організації виробництва. Для стабільного функціонування підприємств в ієрархічному ринковому середовищі запропоновано перехід до концепції створення їх позитивного іміджу в ієрархічному ринковому середовищі. The article examines the trends and identifies the problems that hinder the effective operation of the enterprise, substantiates the need to develop new organizational-economic marketing-oriented forms of increasing the efficiency of their functioning, taking into account the conditions of market relations. The periodization of the development of marketing relations of domestic enterprises has been carried out, due to which the necessity of introducing a marketing mechanism for managing their activities, based on its sequential development as an integral system with a discrete state, represented by research, production, communication, sales and controlling subsystems, is argued. A prognostic-transformational model of the enterprise’s marketing mechanism was built, which takes into account the probabilistic nature of the impact of marketing processes on the economic state of the enterprise and a large list of factors influencing the enterprise’s marketing environment. The application of a complex approach to the evaluation of the effectiveness of the marketing mechanism of managing the company’s activities makes it possible to determine the effectiveness of its subordinate subsystems. The expediency of implementing a functional-regional organizational structure for managing the activities of enterprises is substantiated, based on the peculiarities of the placement of productive forces and the principles of their management. A scheme for making constructive management decisions has been developed according to a complex multivariate logistic model, which takes into account the degree of development, experience and financial stability of enterprises, as well as the most modern principles of production organization. For the stable functioning of enterprises in a hierarchical market environment, a transition to the concept of creating their positive image in a hierarchical market environment is proposed.Item Потенціал та перспективи диверсифікації галузі сільського господарства в умовах євроінтеграційного простору(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Сорокотяга, Марія С.; Sorokotiaha, Mariia; Сорокотяга, Віталій В.; Sorokotiaha, VitaliiАграрний комплекс відіграє важливу роль у розвитку економіки України. Одне з важливіших завдань сільського господарства, окрім забезпечення власних населення та переробної і харчової промисловості якісною продукцією, є укріплення держави за рахунок виходу на міжнародні ринки. Вихід на європейський ринок потребує використання сучасних інноваційних технологій на виробництві, виготовлення конкурентоспроможної продукції, яка б відповідала високим стандартам якості, та нарощування обсягів її експорту. Статтю присвячено дослідженню диверсифікації галузі сільського господарства як структурної складової національної економічної системи в умовах інтеграції України до європейського ринку. Проведено літературний пошук за темою роботи за минуле десятиріччя. Наведено результати ретроспективного аналізу статистичних даних щодо розвитку вітчизняного аграрного комплексу за минуле десятиріччя (2010–2019). Показано динаміку експорту сільськогосподарської продукції у грошовому еквіваленті у період 2014–2020 рр. Розглянуто структуру українського експорту у розрізі товарної номенклатури. Розкрито тенденції та динаміку зовнішньої торгівлі аграрно-продовольчими товарами між країнами Європейського Союзу та Україною на основі статистичних даних щодо експорту за період 2010–2017 рр. у грошовому та товарному вигляді. Зроблено пропозиції щодо перспективних напрямів збільшення обсягів експорту. Доведено, що це може стати органічне землеробство, особливо овочівництво та ягідництво. Для цього необхідно буде запровадити інноваційні технології вирощування та зберігання, вкладаючи чималі кошти, проте висока ціна на органічні продукти в цивілізованих країнах дозволять отримати певний прибуток. Одним із перспективних напрямів збільшення обсягів експорту може стати органічне землеробство, особливо овочівництво та ягідництво. Наголошено на необхідності підтримки українських аграріїв на рівні держави через пошук нових ринків збуту, розширення міжнародних квот на товари, компенсації витрат за впровадження сучасних технологій у виробництві та стимулювання торгувати не сировиною, а продукцією з високим рівнем переробки, що дозволить підвищити конкурентоспроможність сільськогосподарської галузі. The agrarian complex plays an important role in the development of the economy of Ukraine. One of the most important tasks of agriculture, in addition to providing its own population and the processing and food industry with high-quality products, is strengthening the state through access to international markets. Entering the European market requires the use of modern innovative technologies in production, the production of competitive products that meet high-quality standards, and increasing the volume of its exports. The article is devoted to the study of the diversification of the agricultural sector as a structural component of the national economic system in the context of Ukraine’s integration into the European market. A literature search was conducted on the topic of work for the past decade. The paper presents the results of a retrospective analysis of statistical data on the development of the domestic agricultural complex over the past decade (from 2010 to 2019), shows the dynamics of agricultural exports in monetary terms in the period from 2014 to 2020, and examines the structure of Ukrainian exports in terms of product nomenclature. The trends and dynamics of foreign trade in agricultural and food products between the countries of the European Union, members of the Commonwealth of Independent States, and Ukraine are revealed based on statistical data on exports for the period from 2010 to 2017 in monetary and commodity form. Proposals were made regarding promising directions for increasing export volumes. It can become organic farming, especially vegetable and berry growing. For this, it will be necessary to introduce innovative cultivation and storage technologies, investing considerable funds, but the high price of organic products in civilized countries will allow them to obtain a certain profit. Organic farming, especially vegetable, and berry growing, can become one of the promising directions for increasing export volumes. For this, it will be necessary to introduce innovative cultivation and storage technologies, investing considerable funds, but the high price of organic products in civilized countries will allow them to obtain a certain profit. It emphasized the need to support Ukrainian farmers at the state level by searching for new sales markets, expanding international quotas for goods, compensating costs for the introduction of modern technologies in production, and encouraging trade not in raw materials, but in products with a high degree of processing, which will increase the competitiveness of the agricultural industry.