Browsing by Author "Tsarov, V."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості технологічних укладів в цифровій економіці(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Царьов, Віталій Миколайович; Tsarov, V.; Царёв, Виталий НиколаевичУ статті зроблено спробу критичного аналізу щодо існуючих поглядів на трансформацію технологій та технологічних укладів за умов стрімкої цифрової трансформації економіки. Висвітлено концепцію зміщення ролі людини у цифровій економіці майбутнього та її місця за умов подальшої імплементації штучного інтелекту у бізнес-процеси. Доведено, що зі зміною технологічних укладів, зменшується роль людського фактору в процесі прийняття рішень. Автором зроблено припущення, що конкурентних переваг у майбутньому досягатимуть ті підприємства, які змістять акцент з просування товарів, або послуг на формування потреб споживачів. Вказується на те, що вже сформовано базис та необхідну інфраструктуру для формування таких систем. The article reviews the mаіn development features of technology transformation іn the circumstances of digital есоnоmу sustain development. The paper presents the results of а critical analysis of scientific positions оn the interpretation of the labor transformation іntо digital organization. Article suggests that the mаіn feature of future есоnоmу that employees will Ье shifted from making decisions аnd solving problems. According to these features, the competitive advantages appears nоt іn the process of producing goods or services for classic markets but іn the process of «creating» customers. Thus, the successful enterprise have to іnfІuеnсе the consciousness of human, his understanding of the usefulness and functionality of things or services. These processes have already happened in many areas - а shift of economic consciousness towards the fact that the consumer should not Ье persuaded but to «grow» him, to shape his needs and preferences. One of the most powerful tool of analyzing and influencing customer needs are social networks and services. The introduction and further АІ and chat-bots implementation causes that future of customer-related negotiations is laying not even in the social networks but in the messengers. Messengers may appear to become а new element of the business communication and business culture with the ability to influence customers behavior. Machine learning computer systems is getting better with experience and transforming labor performance even much as machinery and electricity have in the past, so we саn make а prediction that traditional labor activities changes dramatically. Understanding this processes will help companies to succeed in digital economy era.