Browsing by Author "Ustik, Tetiana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Діджитал-технології та електронна комерція ветеринарних препаратів в системі маркетингового бізнес-середовища(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Устік, Тетяна В.; Ustik, TetianaУ статті розглянуто можливість використання сучасних підходів у системі маркетингового управління для організації та ведення електронного бізнесу у сфері реалізації ветеринарних препаратів. В умовах обмежень, спричинених пандемією та військовими діями рф, в усіх галузях спостерігається трансформація традиційних стратегій та способів маркетингу зі збільшенням ролі цифрових технологій у комунікаціях зі споживачами, збуті продукції. Використання елементів діджиталтехнології та електронної комерції для реалізації ветеринарних препаратів сприяють скороченню витрат часу на прийняття рішень щодо створення, модернізації, реорганізації або реакції бізнесу на ситуацію на ринку в сучасних умовах. У роботі наведено приклади застосування елементів діджитал-технології для проведення аналізу щодо перспектив організації та ведення бізнесу, що дозволяє міняти підходи. Застосування елементів діджитал-технології та електронної комерції для реалізації ветеринарних препаратів сприяють скороченню витрат часу на прийняття рішень щодо створення, модернізації, реорганізації або реакції бізнесу на ситуацію на ринку в сучасних умовах. The article considers the possibility of using modern approaches in the marketing management system for organizing and conducting electronic business in the field of sales of veterinary drugs. In the conditions of restrictions caused by the pandemic and military actions, in all industries there is a transformation of traditional strategies and methods of marketing with an increasing role of digital technologies in communications with consumers, sales of products. The use of elements of digital technology and e-commerce for the sale of veterinary drugs contribute to reducing the time spent on making decisions regarding the creation, modernization, reorganization or response of the business to the situation on the market in modern conditions. The work provides examples of the use of elements of digital technology to analyze the prospects of the organization and business, which allows changing approaches. The use of elements of digital technology and electronic commerce for the sale of veterinary drugs contribute to reducing the time spent on making decisions regarding the creation, modernization, reorganization or response of business to the situation on the market in modern conditions.Item Особливості та закономірності розвитку підприємницької діяльності агроосель у сфері зеленого туризму(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Устік, Тетяна В.; Ustik, TetianaУ сучасному світі туризм — це багатогранне явище, тісно пов’язане з економікою, історією, географією, архітектурою, медициною, культурою, спортом та іншими науками. Однак жодна з них не може повністю і вичерпно схарактеризувати його як об’єкт власних досліджень і жоден з існуючих соціально-економічних інститутів не в змозі самостійно розв’язати комплекс його проблем. Існує багато поглядів на туризм як на галузь господарства, так і на міжгалузевий комплекс або ринок, де туристичне підприємство з продукції різних галузей формує туристичний продукт. Зелений туризм здійснює позитивний вплив на відродження, збереження і розвиток місцевих народних звичаїв, промислів, пам’яток історико-культурної спадщини, а також розширює канали реалізації продукції підсобного господарства селянина. Велика культурно-етнографічна спадщина лише підсилює привабливість зеленого туризму, тісно поєднавши економічний потенціал з унікальною природою та культурою. У статті досліджено економічну сутність зеленого туризму як виду підприємницької діяльності на основі узагальнення положень теорій підприємництва, інституціоналізму і теорії економічної організації; виявлено особливості і закономірності розвитку підприємницької діяльності агроосель у системі зеленого туризму; проведено оцінку стану розвитку туристичної галузі України. Виділено найперспективніші напрями у роботі над сферою зеленого туризму, а саме: стан розвитку зеленого туризму на території країни; класифікацію видів даного туризму; чіткого визначення переліку послуг, що надаються господарями садиб; нові можливості та перспективи розвитку. In the modern world, tourism is a multifaceted phenomenon closely related to economy, history, geography, architecture, medicine, culture, sports and other sciences. However, none of them can fully and comprehensively characterize it as an object of their own research, and none of the existing socio-economic institutes is able to independently solve the complex of its problems. There are many views on tourism, both as a branch of the economy, and as an inter-industry complex or market, where a tourism enterprise forms a tourism product from the products of various industries. Green tourism has a positive impact on the revival, preservation and development of local folk customs, crafts, monuments of historical and cultural heritage, and also expands the sales channels for the products of the peasant’s subsidiary economy. The great cultural and ethnographic heritage only strengthens the attractiveness of green tourism, closely combining economic potential with unique nature and culture. The article examines the economic essence of green tourism as a type of business activity based on the generalization of the provisions of the theories of entrepreneurship, institutionalism and the theory of economic organization; the peculiarities and regularities of the development of entrepreneurial activities of agro-villages in the system of green tourism were revealed; an assessment of the state of development of the tourism industry of Ukraine was carried out. The most promising directions in the work on the field of green tourism are highlighted, namely: the state of development of green tourism in the country; classification of types of this tourism; a clear definition of the list of services provided by the owners of estates; new opportunities and prospects for development.Item Сучасні концепції розвитку електронного бізнесу та маркетинговий інструментарій на ринку ветеринарних препаратів України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Устік, Тетяна В.; Ustik, Tetiana; Лисянський, Сергій В.; Lysianskyi, SerhiiУ статті розглядається підходи до визначення «електронний бізнес» складові електронного бізнесу, а саме: електронний маркетинг, електронна комерція, електронний банкінг, електронні страхові послуги, інтернет-платежі, електронний консалтинг, інтернет-трейдинг, електронні страхові послуги, електронна освіта, електронне видавництво, електронна логістика, маркетплейс. Ситуація, що склалася в Україні, дуже негативно вплинула на сільське господарство, зокрема на забезпечення тваринників ветеринарними препаратами. Доступ до мережі Інтернет дає можливість по-новому подивитися на організацію праці у цій сфері в новому форматі. Ключовими підходами буде — зниження витрат часу на обробку та пошук інформації, незалежна оцінка якостей продукції виробника, розширення бази пропозиції товарів. У роботі наведено практичні елементи концепції розвитку електронного бізнесу ринку ветеринарних препаратів в Україні, їх позитивні моменти, що дозволяє розвивати і удосконалювати певні напрями. The article considers approaches to defining «electronic business» as a component of electronic business, namely: electronic marketing, electronic commerce, electronic banking, electronic insurance services, Internet payments, electronic consulting, Internet trading, electronic insurance services, electronic education, electronic publishing, electronic logistics, marketplace. The situation that has developed in Ukraine has had a very negative impact on agriculture, in particular on the provision of veterinary drugs to livestock farmers. Access to the Internet makes it possible to look at the organization of work in this field in a new way in a new format. The key approaches will be to reduce time spent on processing and searching for information, independent assessment of the quality of the manufacturer’s products, and expansion of the product supply base. The purpose of the article is to determine the state of ebusiness in the market of veterinary drugs. The scientific article considers that the situation in Ukraine has had a negative impact on agriculture, in particular on the provision of livestock breeders with veterinary drugs. The study theoretically and empirically proved that the links between drug manufacturers and their consumers were broken in production and trade. Many veterinarians bought drugs through intermediaries, many of which have ceased to work in this market. As a result of the study, it is substantiated that a favorable situation has now arisen for the development of electronic business in this area in Ukraine and in the world. The work presents the practical elements of the concept of the development of electronic business of the market of veterinary drugs in Ukraine, their positive points, which allows for the development and improvement of certain directions.