Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Zadneprovska, Alla"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Навіщо коучинг підприємцям?
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Заднепровська, Алла; Zadneprovska, Alla
    У статті розглянуто роль коучингу як сучасного інструменту розвитку підприємців і їхніх компаній. Проаналізовано зміни в стилях управління: перехід від авторитарно-механістичного підходу до «коучинг-менеджменту», що фокусується на людях та розкритті їхнього потенціалу. Визначено основні принципи коучингового підходу в менеджменті (вихід за межі зони комфорту, відмова від директивних порад, акцент на сильних сторонах). Наведено результати досліджень ефективності корпоративного коучингу: вплив на продуктивність, управлінські показники, ефективність команд та фінансові результати бізнесу. Розглянуто особливості впровадження коучингу в організаціях, умови успішності (довіра, партнерство, підтримка з боку керівництва) та потенційні ризики і бар’єри. Показано переваги коучингового стилю керівництва для зростання мотивації персоналу, інноваційності та адаптивності компанії. Зроблено висновки про доцільність використання коучингу підприємцями в сучасних умовах для забезпечення стійкого розвитку бізнесу. The article examines the role of coaching as a modern tool for the development of entrepreneurs and their companies. It analyzes shifts in management styles: the transition from an authoritarian-mechanistic approach to a “coaching management” that focuses on people and unlocking their potential. The key principles of the coaching approach in management are defined (stepping beyond the comfort zone, avoidance of directive advice, emphasis on strengths). Research findings on the effectiveness of corporate coaching are presented: its impact on employee productivity, business management indicators, team performance, and financial results of a business. The features of implementing coaching in organizations are considered, along with conditions for success (trust, partnership, top-management support) and potential risks and barriers. The advantages of the coaching leadership style for increasing staff motivation, innovation, and company adaptability are demonstrated. Conclusions are drawn about the expediency of using coaching by entrepreneurs in modern conditions to ensure sustainable business development.

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback