Browsing by Author "Zahorovska, L. G."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Інформаційна технологія реалізації теоретико-ігрового підходу в задачах ціноутворення харчового підприємства(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Загоровська, Л. Г.; Zahorovska, L. G.; Стрелець, Є. В.; Strelets, Y. V.; М’якшило, О. М.; Myakshylo, O. M.; Харкянен, О. В.; Kharkianen, O. V.Запропоновано метод розв’язання задачі визначення оптимальної ціни на продукцію харчового підприємства, заснований на використанні теоретико-ігрового підходу. Показано, що розроблені моделі та відповідні критерії вибору дадуть можливість врахувати кожен фактор, що впливає на обсяг продажів, та розрахувати кілька варіантів ціни із можливістю вибору оптимального з них. Встановлено, що використання теоретико-ігрового підходу з залученням зазначених технологій є ефективним методом розв’язання задачі визначення оптимальної ціни на продукцію харчового підприємства. Для отримання адекватних експертних оцінок ринкової ситуації запропоновано використовувати поєднання сучасних інформаційних технологій сховищ даних, багатовимірного аналізу та технологію Data Mining. Такий підхід забезпечує доступ до будь-яких точок сховища даних і дозволяє вибирати й представляти інформацію у деталізованому або агрегованому вигляді. Особливо слід зазначити, що завдяки використанню OLAP-кубів та створених на їх основі прозорих багатовимірних моделей даних, аналітики можуть оперативно аналізувати розділену багатовимірну інформацію за різними зрізами в реальному масштабі часу. За результатами аналізу продажів за попередні періоди — рік, місяць, квартал — та, враховуючи вплив актуальних ринкових чинників, можна розрахувати показники попиту на кожен вид продукції при встановленій ціні на заданий період. Загалом, запропонована інформаційна технологія, що поєднує використання теоретико-ігрових моделей та інтелектуального аналізу даних, значно підвищує якість процедур прийняття рішень щодо встановлення оптимальних цін на асортиментний ряд продукції харчового підприємства. Обґрунтування цього твердження базується на результатах попередніх випробувань розробленого програмного модуля, що реалізує запропонований підхід, на типовому м’ясопереробному підприємстві. A method for solving the problem of determining the optimal price for food products, based on the use of game-theoretic approach. Shown, the developed models, and the corresponding selection criteria will make it possible to take into account each factor, affecting sales, and calculate several price options with the ability to choose the best one. Established that the use of a game-theoretic approach with the involvement of these technologies are an effective method for solving the problem of determining the optimal price for the products of a food enterprise. To obtain adequate expert assessments of the market situation, it is proposed to use a combination of modern information technologies of data warehouses, OLAP and Data Mining. This approach provides access to any points of the data warehouse and allows you to select, and present information in a detailed or aggregated form. Of particular note is that by using OLAP-cubes and transparent multidimensional data models created on their basis, analysts can quickly analyze divided multidimensional information on different slices in real time. Based on the results of the analysis of sales for previous periods — year, month, quarter — and, taking into account the influence of current market factors, it is possible to calculate the indicators of demand for each type of product at a set price for a given period. Generally, proposed information technology, combining the use of game-theoretic models and data mining, significantly improves the quality of decision-making procedures for establishing optimal prices for the range of products of a food company. The justification for this statement is based on the results of previous tests of the developed software module, implementing the proposed approach, in a typical meat processing plant.