Випуск № 53
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 53 by Subject "330, 316"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Застосування теорії поведінкової економіки в оцінюванні освітньої сфери(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Радіонова, Ірина Федорівна; Radionova, Iryna; Радионова, Ирина Федоровна; Усик, Віра Іванівна; Usyk, Vira; Усик, Вера ИвановнаСтаття презентує результати дослідження освітньої сфери з використанням ідей поведінкової економіки. Автори, по-перше, акцентували увагу на тих ідеях теорії поведінкової економіки, які стали ще актуальнішимиу ХХІ ст. По-друге, була акцентована увага на двох ідеях поведін-кової економіки, які, на думку авторів, мають найкращий аналітичний потенціал для оцінювання змін, що відбуваються в освіті. Йдеться про ідею «когнітивного упередження»і пов’язану з нею, так звану «взаємність»суб’єктів, а також про ідею «психологічних схильностей». Для оцінювання освітньої сфери з застосуванням згаданих ідей використаний прикладний інструментарій, а саме—«шкала оцінювання розбіжностей», кластерний аналіз та відповідна ідентифікація «профілів», а також регресійний аналіз схильностей викладачів та студентів. Поведінкові реакції основних учасників освітнього процесу—викладачів та студентів—вивчались на основі опитування за розробленою авторами анкетою. Анкета була присвячена ставленню до дистанційної форми навчання, важливість якої суттєво зросла для українських закладів вищої освіти. На основі аналізу даних соціологічного опитування з застосуванням прикладного інструментарію зроблені висновки про можливі способі вдосконалення продукту освітньої сфери. This article presents the results of research in the field of education using the ideas of behavioral economics. Firstly, the authors focused on those ideas of the theory of behavioral economics, which became even more relevant in the 21st century. Second, the focus is on two ideas from behavioral economics that have the best potential for evaluating the changes in education. It is about the idea of «cognitive bias»and the related «reciprocity»of subjects, as well as the idea of «psychological predispositions». Applied tools were used to evaluate the educational sphere using the mentioned ideas: «discrepancy rating scale,»cluster analysis and corresponding identification of so-called «profiles», and regression analysis of teachers’and students’tendencies. According to a questionnaire developed by the authors, the behavioral reactions of the main participants of the educational process—teachers and students—were studied based on a survey. The questionnaire was devoted to the attitude to distance education, the importance of which has increased significantly for Ukrainian institutions of higher education. Based on the analysis of sociological survey data using applied tools, conclusions were made about possible ways to improve the product of the educational sphere.