2024 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2024 рік by Subject "branding of territories"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Брендинг міст: світовий та вітчизняний досвід(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-12-06) Лісовець, Марина Сергіївна; Lisovets, Maryna; Осьмак, Антон СергійовичУ роботі було узагальнено існуючі підходи до визначення понять "брендинг територій" та " брендинг міст ", визначено предметну сферу брендингу міст, розкрито зміст механізмів формування брендингу міст місцевими органами влади, проаналізовано кращі зарубіжні практики брендингу міст з метою їх адаптації до умов України, визначено етапи формування іміджу міст та встановити канали "зворотного зв’язку" зі споживачами іміджевої інформації в процесі реалізації брендингу міст, обґрунтовано перспективні напрями реалізації концепції державної політики брендингу міст, запропоновано рекомендації щодо реалізації брендингової стратегії розвитку рекреаційної сфери. The work summarized existing approaches to defining the concepts of "branding of territories" and "branding of cities", defined the subject area of city branding, revealed the content of the mechanisms for forming city branding by local authorities, analyzed the best foreign practices of city branding with the aim of adapting them to the conditions of Ukraine, determined the stages of forming the image of cities and established "feedback" channels with consumers of image information in the process of implementing city branding, substantiated promising directions for implementing the concept of state policy of city branding, and proposed recommendations for implementing a branding strategy for the development of the recreational sphere.