Випуск № 37
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 37 by Subject "338.45:004.378.5"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Особливості вартісного зростання в площині фундаментальної вартості підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Смирнов, Євген Валерійович; Smyrnov, Yevhen; Смирнов, Євген Євгенович; Smyrnov, YevhenУ статті сформовано концепти, що визначають економічне зростання підприємства, які представлені органічним змістовним зв’язком економічної цінності (аксіологічний та праксеологічний напрямок), капіталу (результатний та атрибутивний напрямок) та стратегії (інтелектуальний та діяльний напрямок). Це дозволило розкрити економічний аспект організаційного зростання як стійку позитивну динаміку економічної цінності, яка є наслідком стратегічних процесів, що протікають в інкорпорованому та об’єктивованому просторі капіталоутворення, а також обґрунтувати методичний підхід до оцінювання економічного зростання за критерієм фундаментальної вартості підприємства, а також якості його капіталу. За результатами критичного аналізу наукових підходів до оцінювання економічного зростання підприємства зроблено висновок про те, що переважна більшість аналітичних моделей сформована в змістовних межах стратегічно орієнтованого напряму на основі використання економетричних методів та методів фінансового моделювання. Результати використання економетричних методів свідчать про те, що, незважаючи на привабливі показники статистичної достовірності, висновки щодо інтерпретацій результатів побудованих моделей є досить стриманими, так як незрозумілим залишається, в якому ступені вони зумовлені реалістичністю встановлених взаємозв’язків, а в якому особливостями побудови моделей. Зроблено висновок, що тестування отриманих емпіричним шляхом прогностичних моделей на аналогічних вибірках у багатьох випадках не підтверджує їх адекватності. Щодо фінансових моделей оцінювання економічного зростання підприємства, то вони відносяться до класу прогностичних, в їх основу закладено метод факторного аналізу. Переважна більшість аналітичних фінансових моделей пов’язана із визначенням стійкості економічного зростання за критерієм обсягів продажу, а з початком розвитку теорії вартісно орієнтованого управління (VBM) досить високої популярності набули моделі вартісного зростання. У статті також набули подальшого розвитку теоретичні засади оцінювання фундаментально-вартісного зростання підприємства в частині впорядкування та доповнення відповідних аналітичних передумов, що дозволило вдосконалити систему показників оцінювання фінансових результатів капіталоутворення на підприємстві. The article formulates the concepts that determine the economic growth of an enterprise, which are represented by the organic substantive relationship of economic value (axiological and phraseological direction), capital (resultant and attributive direction) and strategy (intellectual and active direction), which allowed to reveal the economic aspect of organizational growth as a stable positive dynamics of economic value, which is a consequence of strategic processes taking place in the incorporated and objective space of capital formation and to substantiate a methodological approach to assessing economic growth by the criterion of the quality of enterprise capital. Based on the results of a critical analysis of scientific approaches to assessing the economic growth of an enterprise, it is concluded that the vast majority of analytical models are formed within the substantive framework of a strategically oriented direction based on the use of econometric models and financial modeling methods. The results of the econometric analysis show that despite the attractive statistical reliability indicators, the conclusions regarding the interpretation of the results of the built models are rather restrained, since it is unclear to what extent they are due to the realism of the established relationships and to what extent they are due to the peculiarities of model construction. It is concluded that testing of empirically derived predictive models on similar samples in many cases does not confirm their adequacy. As for financial models, they belong to the class of predictive models based on the method of factor analysis. The vast majority of analytical financial models are related to determining the sustainability of economic growth based on the criterion of sales volumes, and with the beginning of the development of the theory of value-based management (VBM), value growth models have become quite popular. The theoretical foundations for assessing the fundamental value growth of an enterprise have been further developed in the article in terms of streamlining and supplementing the relevant analytical prerequisites, which has allowed to improve the system of indicators for assessing the financial results of capital formation at an enterprise.