Освітня програма «Менеджмент бізнес-організацій»
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Освітня програма «Менеджмент бізнес-організацій» by Subject "advertising services market"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Управління конкурентними перевагами бізнес-організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-15) Мірошниченко, Катерина Максимівна; Miroshnychenko, Kateryna; Омельяненко, Тетяна ВолодимирівнаУ кваліфікаційній магістерській роботі розкрито сутність понять «конкурентоспроможність» та «конкурентна перевага». Охарактеризовано види конкурентних переваг та обґрунтовано теоретичні засади й практично-прикладні рекомендації щодо управління конкурентними перевагами бізнес-організації. Практична сторона кваліфікаційної магістерської роботи полягає в ідентифікації конкурентних переваг та розробці алгоритму управління конкурентними перевагами ТОВ «Gold Future» у зв’язку з входом рекламної агенції на національний ринок. Також розроблені заходи управління конкурентними перевагами, що можуть бути використані на практиці з метою посилення конкурентної позиції бізнес-організації. The essence of the concepts of «competitiveness» and «competitive advantage» was revealed in the qualifying master's thesis. The types of competitive advantages are characterized and the theoretical foundations and practical recommendations for managing the competitive advantages of a business organization are substantiated. The practical side of the qualifying master's thesis consists in the identification of competitive advantages and the development of an algorithm for managing the competitive advantages of LLC «Gold Future» in connection with the entry of an advertising agency into the national market. Measures for managing competitive advantages have also been developed, which can be used in practice to strengthen the competitive position of a business organization.