2023 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2023 рік by Subject "332.012.2"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Історико-теоретичні аспекти корпоративної соціальної відповідальності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Антощенкова, Віталіна В.; Antoshchenkova, Vitalina; Дейнега, Максим В.; Deineha, MaksymУ статті досліджено передумови і встановлено історико-теоретичні аспекти корпоративної соціальної відповідальності. Визначено, що корпоративну соціальну відповідальність зазвичай поділяють на чотири категорії: екологічну, філантропічну, етичну та економічну відповідальність. Цю модель також називають пірамідою Керролла. Екологічна відповідальність полягає в зменшенні забруднення, збільшенні використання відновлюваної енергії та компенсації негативного впливу. Етична відповідальність полягає в забезпеченні справедливого ставлення до всіх зацікавлених сторін — від співробітників до клієнтів, наприклад, через такі ініціативи, як ресурсоощадливість і створення справедливого робочого середовища. Філантропічна відповідальність полягає в спрямуванні частини прибутку на благодійність, яка не має прямого стосунку до бізнесу. Економічна відповідальність зумовлена фінансовою стабільністю і прибутковістю компанії, щоб виконувати зобов’язання у зазначених вище сферах. У дослідженні застосовано системний підхід із елементами моделювання, структурно-функціонального та компаративного аналізу, основою для якого стали відомості з наукових публікацій зарубіжних авторів про діяльність органів державної влади, бізнес-структур, громадських організацій тощо. З’ясовано, що корпоративна соціальна відповідальність — це саморегульована бізнес-модель, яка допомагає компанії бути соціально відповідальною перед собою, своїми зацікавленими сторонами і громадськістю. Під соціальною відповідальністю бізнесу ми розуміємо взаємозв’язок влади, суспільства та бізнесу, де метою компанії є не лише підвищення прибутку, а також соціальні, громадянські та моральні зобов’язання, спрямовані на зростання загального добробуту. Доведено, що корпоративна соціальна відповідальність знижує бізнес-витрати та ризики; надає брендам конкурентну перевагу; покращує легітимність і репутацію компанії; вирізняє бренди серед конкурентів; покращує залучення співробітників і клієнтів; веде до вищої норми прибутку; підвищує оцінку (капіталізація активів) бізнесу. The article examines the prerequisites and defines the historical and theoretical aspects of corporate social responsibility. It was determined that corporate social responsibility is usually divided into four categories: environmental, philanthropic, ethical and economic responsibility. This model is also called Carroll’s pyramid. Environmental responsibility: reducing pollution, increasing the use of renewable energy and offsetting negative impacts. Ethical responsibility: Ensuring fair treatment of all stakeholders — from employees to customers — for example through initiatives such as responsible sourcing of materials and creating a fair working environment. Philanthropic responsibility: channeling part of the profit to charity that is not directly related to the business. Economic responsibility: linking financial decisions to the company’s obligations to do good in the above areas. The research uses a systematic approach with elements of modeling, structural-functional and comparative analysis, which is based on information from scientific publications of foreign authors about the activities of state authorities, business structures, public organizations, etc. It has been established that corporate social responsibility is a self-regulated business model that helps a company to be socially responsible to itself, its stakeholders and the public. Under the social responsibility of business, we understand the relationship between government, society and business, where the company’s goal is not only to increase profits, but also social, civic and moral obligations aimed at the growth of general well-being. It has been proven that corporate social responsibility: reduces business costs and risks; gives brands a competitive advantage; improves the legitimacy and reputation of the company; differentiates brands from competitors; improves employee and customer engagement; leads to a higher rate of return; increases the valuation (asset capitalization) of the business.