Випуск № 21
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 21 by Subject "005.35"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Детермінанти корпоративної соціальної відповідальності бізнесу(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Смерека, Наталя С.; Smereka, Natal’yaСтаття присвячена дослідженню детермінант корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Проаналізовано три моделі, які пояснюють природу КСВ (модель концентричних кругів, піраміда Керрола, модель Дж. Елкінгтона) і запропоновано розроблену автором модель. Зазначено, що в уже існуючих моделях, які пояснюють природу КСВ бізнесу, основою є економічна відповідальність — прибутковість. Автором розділені детермінанти на зовнішні, які нав’язуються бізнесу із зовні (правова, етична, соціальна детермінанти), та внутрішні (фінансові). Аналізуючи чинники впливу на необхідність прийняття участі бізнесу в програмах КСВ, автором зроблено висновок, що виключно ідеологічними та моральними закликами до бізнесу, вирішувати екологічні та соціальні проблеми суспільства не можливо. З найвпливовіших чинників впливу на КСВ бізнесу виділена фінансова детермінанта. Проаналізовано аргументи мотивації участі людей у бізнесі. Доведено, що більшість людей, у тому числі власників бізнесу, є про-соціальними, однак, 97 % з них обирають стратегію особистого збагачення та ставлять свої економічні інтереси вище соціальних. Аргументовано важливість фінансових детермінант для розвитку КСВ бізнесу. Проаналізовано загальносвітові тенденції розвитку великого та малого бізнесу та доведено на цій основі, необхідність збалансування громадських і бізнесових інтересів в програмах з КСВ. The article is devoted to the determinates researching of the corporate social responsibility (CSR). Three models that explain the nature of the CSR, including the concentric zone model, Carroll’s pyramid, John Elkington’s model are analyzed. The model suggested and developed by the author is also studied. It is noted that the basis of the already existing models is profitability. The determinants are divided into external (juridical, moral and social determinants) and internal (financial). The factors that stimulate business to participate in the CSR programs are examined. It is concluded that it is impossible to solve environmental and social problems of the society only with the help of ideological and moral appeal to business. It is revealed that the most influential factor for the business CSR is financial one. The reasons why people take part in business are investigated. It is proved that the majority of people, including business owners, are prosocial but 97 % of them adhere to the personal enrichment strategy and set personal interest higher than social interest. The importance of the financial determinants development for the business CSR is proved. The global trends of the large and small businesses are analyzed and consequently the necessity to balance social and business interests in the CSR programs.